اماکن تفریحی رواندا

اماکن تفریحی رواندا

 

اوگاندا کشوری است که در حاشیه دریاچه ویکتوریا در شرق میانه آفریقا قرار دارد که سفر به آن پر از هیجاناتی است که در هیچ کجا تجربه نخواهید کرد. در بیشتر نقاط این کشور پوشش گیاهی ساوان به چشم می خورد و آب و هوایی معتدل در طول سال مشاهده می شود. گردشگرانی که عاشق طبیعت و حیات وحش هستند تور اوگاندا را در کنار کشورهای دیگر آفریقا مانند کنیا همیشه در اولویت می‌گذارند.

 

پرنده نگری در پارک ملی بویندی

 

اماکن تفریحی رواندا

 

علاوه بر تماشای گوریل های بویندی، پرنده های این پارک ملی نیز بسیار زیبا هستند تا جایی که یکی از مناطق برتر برای پرنده نگری در شرق آفریقا دانسته می شوند. از خدماتی که در بویندی برای شما آماده شده اند مانند کمپ تماشای گوریل ناکورینگو و یا سافاری ماهوگانی اسپرینگ می توانید استفاده کنید و شانس بسیار خوبی در دیدن پرنده ها داشته باشید. با همراهی یک راهنمای حرفه‌ای در این پارک ملی به دل این جنگل بزنید و از تماشای پرندگانی که اینجا را خانه می دانند لذت ببرسید.

فصل های خشک تر مثل خرداد تا مرداد (گردشگران بیشتر) و آذر تا بهمن (گردشگران کمتر) زمان های خوبی برای دیدن بویندی هستند اما پرنده نگران حرفه ای برای دیدن فعالیت های بیشتر پرندگان البته فصل های بارانی تر را برای بازدید از این منطقه ترجیح می دهند. این فصل ها از اسفند تا فروردین و شهریور تا آبان هستند.

 

طبیعت گردی در کیسورو تا نیکورینگو و بوهوما

 

کیسورو تا نیکورینگو و بوهوما

 

با طبیعت زیبایی که این منطقه دارد، شما شانس بسیار خوبی برای دیدن چشم اندازهای فوق العاده و بی نظیر در این منطقه خواهید داشت. راهنمایان محلی که به اطراف آشنایی کامل دارند به شما بهترین مسیرهای طبیعیت گردی را نظیر مسیر میانی دهکده باهوما در شمال پارک ملی بویندی، نشان خواهند داد. مسیر کلاسیک و البته محبوب ترین مسیر این ناحیه بین کیسورو و بوهوما است، جایی که همزمان با طبیعت گردی می توانید به تماشای گوریل های این منطقه بپردازید. معمولا این مسیر ها حدود دو روز و بیشتر زمان خواهند برد که در طول آن به شما مژده دیدن طبیعتی چشم گیر از جمله آتشفشان های ویرگونا را می دهیم.

طبیعت وحش سوانا در پارک ملی کویین الیزابت

 

پارک ملی کویین الیزابت

 

پارک ملی کویین الیزابت محبوب ترین جاذبه توریستی در تور اوگاندا می باشد که در آن تنوع جغرافیایی خوبی قابل مشاهده است. این منطقه حافظت شده شامل محل زندگی تعداد زیادی از حیوانات مختلف و پوشش‌های گیاهی متنوع می باشد که از جمله آن می توان به جنگل ها، تالاب ها، مراتع ساوانا و تعدادی دریاچه اشاره کرد.

پارک ملی کویین الیزابت در قسمت غربی اوگاندا قرار دارد که چند ساعت با ماشین از پایتخت و بزرگ ترین شهر کشور، کامپالا فاصله دارد. شهرهای کوچک کمی نیز در نزدیکی منطقه حفاظت شده مانند کاسِسه و بوشنی قرار دارند. این پارک شامل بسیاری از حیوانات وحشی مانند حیوانات خاص آفریقایی است، اما مزیت دیدن این پارک در این است که جمعیتی از حیوانات بانمکی یعنی شامپانزه ها را نیز می توانید در آن مشاهده کنید.

 

پناهگاه کرگردن‌های زیوا

 

پناهگاه کرگردن های زیوا

 

پناهگاه کرگردن‌های زیوا از تنها گونه کرگدن های اوگاندا حفاظت می کند و در شمال کامپالا در نزدیکی آبشارهای معروف مورچیسون قرار دارد. در کل این پناهگاه از ۱۵ کرگدن محافظت می کند اما همچنین جای خوبی برای دیدن حیوانات دیگر مانند تنوع خوبی از پرندگان می باشد.

در بازدید از این پناهگاه در تور اوگاندا، از پرنده نگری، پیاده روی در طبیعت و البته تماشای کرگدن‌ها لذت ببرید. محیط‌بانان پناهگاه زیوا شما را راهنمایی خواهند کرد تا به دنبال حیات وحش نظیر کروکدیل ها و البته خود کرگدن ها باشید. پرنده نگران نیز می توانند با بازدید از این منطقه به تماشای ۲۵۰ گونه مختلف بپردازند.

 

آبشارهای مورچیسون

 

آبشارهای مورچیسون

 

آبشارهای مورچیسون جاذبه شگفت انگیزی است که می توانید در تور اوگاندا آن را تماشا کنید. این آبشارها در پارک ملی‌ای با همین نام واقع شده اند که در کنار مناطق حفاظت شده‌‍ی دیگری قرار گرفته اند. افراد سرشناس زیادی نظیر وینستون چرچیل، ارنست همینگوی و … از این پارک ملی و آبشارها دیدن کرده اند. این منطقه حفاظت شده شامل گونه‌های متفاوتی از حیوانات مثل کروکودیل، شیر، پلنگ، فیل، زرافه، شامپانزه و بسیاری از پرندگان مختلف است. با این حال، به دلیل شکار بی رویه در سده ۱۹۰۰ حیات وحش این منطقه مثل سال های بسیار قبل نیست. البته امروزه جمعیت حیوانات بهبود یافته است و مطمئن باشید که در تور اوگاندا بسیاری از آن ها را خواهید دید. این پارک ملی، بزرگ ترین پارک ملی اوگاندا است و آبشارهای مورچیسون مانند جواهری در آن می درخشند.

 

دریاچه ویکتوریا

 

دریاچه ویکتوریا

 

دریاچه ویکتوریا بزرگترین دریاچه گرمسیری آب شیرین در جهان است. این دریاچه با قرار گرفتن درموقعیت خوبی در مرزهای اوگاندا، کنیا و تانزانیا، جایی است که آغاز رود نیل محسوب می شود، که یکی از رودخانه های تاریخی مهم تاریخ در جهان است. خود دریاچه شامل ویژگی های زیادی نظیر جزیره های کوچک و صخره های دیدنی است.

 

 

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است