اماکن تفریحی سوئیس

اماکن تفریحی سوئیس
کشور سوئیس پر است از موزه و قلعه و فواره و بناهای و یادبودهای قدیمی و تاریخی که همگی ارزش دیدن و تامل را دارد،در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اماکن تفریحی سوئیس بیشتر آشنا بشیم
تیچینو (Ticino)

تیچینو

نکته‌ای که در این کانتون جنوبی سوئیس، توجه شما را بیش از هر چیز دیگر جلب می‌کند، تجربه‌ی فرهنگ ایتالیایی است. این کانتون ترکیب جالب و عجیبی از فرهنگ ایتالیایی و سوئیسی است؛ آب و هوای ایتالیایی، غذا و نوشیدنی ایتالیایی، زبان ایتالیایی، معماری و حتی سبک زندگی ایتالیایی. دریاچه‌های بی‌نظیر با آب‌های زلال و پاک، دهکده‌های پراکنده در دره‌ها و کوه‌های زیبا مکان مناسبی را برای کسانی که به تجربه‌ی سکوت یک زندگی روستایی علاقه‌مند هستند، فراهم کرده‌است. شهر بلانزونا (Bellinzona)، مرکز این کانتون، یک شهر قلعه‌ای متعلق به قرون وسطا است. از سه قلعه و بازار قدیمی این شهر که میراث جهانی یونسکو است دیدن کنید.

بازل (Basel)

بازل

یکی از مقاصد توریستی سوئیس که شاید کمتر به آن توجه می‌شود، بازل، سومین شهر پر جمعیت این کشور است. این شهر در نقطه‌ای که مرزهای سوئیس و آلمان و فرانسه به هم می‌رسند، قرار گرفته است. موزه‌های هنر مدرن، معماری رومانسک، رنسانی و معاصر و کارناوالی پر‌جنب‌و‌جوش که همه ساله برگزار می‌شود، از جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا هستند. بازارها و نمایشگاه‌های هنری متعددی در بازل وجود دارد؛ شهری که دو جهان متفاوت را به هم پیوند می‌زند. رود Rhine که در این شهر جریان دارد، آن را به دو قسمت Grossbasel ( بازل بزرگ ) و Kleinbasel ( بازل کوچک ) تقسیم می‌کند.

برن (Bern)

برن

خیابان‌های سنگ‌فرش شده، فواره‌ها، برج‌های ساعت با شکوه، تپه‌های زیبا و خانه های قدیمی با سقف‌های قرمز‌رنگ از ویژگی‌های پایتخت سوئیس است. یکی از ویژگی‌های دیگر این شهر، قرار گرفتن در کنار رود Aare است. برن به داشتن چندین موزه ، پارک‌های متعدد، استادیوم هاکی روی یخ که دومین ورزشگاه بزرگ اروپا است و رستوران‌های مجلل، می‌بالد.

قسمت قدیمی شهر (The Old Town)

قسمت قدیمی برن
 

قسمت قدیمی برن به عنوان محوطه‌ی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو، چیزی ارزشمند‌تر از یک فضای ساده و کلاسیک است. این قسمت با قرار گرفتن در محاصره آب‌های فیروزه‌ای رودخانه آره «Aare»، بسیاری از ویژگی‌های قرون وسطایی خود را حفظ کرده است. خیابان‌های سنگفرش با پیاده‌روهای طاق‌دار که مایل‌ها امتداد دارند، روح برن را منتقل می‌کنند. در پایین ساختمان‌ها نیز می‌توان مغازه‌ها، کافه‌ها، کتاب فروشی و رستوران‌های متعددی را یافت، در حالی که طبقات بالاتر مسکونی هستند. این بخش قدیمی بهترین جاذبه‌های گردشگری را در خود جای داده است؛ جاذبه‌هایی مانند پل‌های روی رودخانه آره، فواره‌ها، مجسمه‌های قدیمی، برج‌ها و صد البته برج ساعت! می‌توان روزهای زیادی را به شادی در گشت و گذار در این منطقه سپری کرد.

موزه هنر (Kunstmuseum)

موزه هنر برن
 

این موزه هنری بزرگ و تحسین برانگیز محل نگهداری بیش از 51 هزار نقاشی، مجسمه، طراحی، چاپ، عکس و فیلم بوده و قدیمی‌ترین موزه هنر سوئیس محسوب می‌شود که در سال ۱۸۷۹ ساخته شده است. این مجموعه، آثاری از هنرمندان ایتالیایی مانند «دوچو و فرا آنجلیکو»، هنر سوئیس از قرن ۱۵ و نقاشی‌های بین‌المللی از قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰، با تمرکز بر آثار «پل کلِه»، «واسیلی کانْدینْسْکی» و «پیکاسو» را در خود جای داده است. برای اطلاع دقیق از جزئیات حتماً وب‌سایت عالی این موزه را بازدید کنید. برای گردش در ای موزه مشهور که در خیابان هودلر قرار دارد، تورهای خصوصی و عمومی برگزار می‌شود.

موزه انیشتین و موزه تاریخی برن (Einstein and the Historical Museum)

موزه انیشتین و موزه تاریخی برن

موزه تاریخی برن و موزه انیشتین در ساختمانی ۱۳۰ ساله (طراحی شده توسط آندره لَمبرت) بر اساس قلعه‌های قرن پانزدهمی واقع شده و دومین موزه‌ی بزرگ سوئیس را شکل داده‌اند. اقلام به نمایش گذاشته شده شامل نیم میلیون شیء از عصر سنگ تا زمان سلت‌ها، رومی‌ها، قرون وسطی، عصر ناپلئون و قرون ۱۹ و ۲۰ هستند. اشیاء مرتبط به عصر سنگ آلپ، به اندازه پرده‌های منقوش قرن پانزدهمی فلاندری زیبا و تحسین برانگیز هستند. موزه انیشتین نیز بر زندگی این دانشمند بزرگ متمرکز شده و به وسیله تعداد زیادی فیلم، اشیا اصل و نامه، روند و چگونگی زندگی وی را نشان می‌دهد. انیشتین بخشی از تحسین برانگیزترین کارش را در زمان زندگی‌اش در برن طی دهه ۱۹۰۰ انجام داد. جایزه نوبل ۱۹۲۱ او نیز در میان اشیاء به نمایش در آمده قابل رؤیت است.

صومعه برن (Berner Münster)

صومعه برن

صومعه برن که به کلیسای جامع «سنت وینسنت» (St. Vincent) هم شناخته می‌شود، شاید مشهورترین ساختمان برن باشد. این کلیسای جامع، بزرگ‌ترین کلیسای سوئیس از اواخر قرون وسطاست که نقشی مهم در رشد و توسعه کلی معماری شهر داشته است. ساخت این بنای ۱۰۰ متری از سال ۱۴۲۱ شروع شد و در ۱۸۹۳ به پایان رسید. معماری این کلیسا دارای سه راهروی اصلی بدون بازویی است. در ورودی اصلی می‌توان یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های مجسمه گوتیک متأخر در اروپا را مشاهده کرد. این مجموعه تصویری از روز قضاوت را به نمایش می‌گذارد؛ در سمت راست، خطاکاران برهنه و ترسناک و در سمت چپ پرهیزکاران با جامه‌ای سفید قرار گرفته‌اند؛ در مرکز تصویر هم میکائیل با شمشیری در دست به همراه پیکر قدیسین و باکرگان خردمند و نادان به چشم می‌خورند.
نمای داخلی کلیسا بینندگان را مسحور و خیره خواهد کرد. راهروی اصلی با پنجره‌هایی عظیم، مزین شده با شیشه‌های رنگی و محراب‌های متعدد در نمازخانه‌های جانبی خودنمایی می‌کند. اگر بتوانید از ۲۵۴ پله برج بالا بروید، نماهایی خارق العاده از بالای شهر را پاداش خواهید گرفت.

برج ساعت (Clock Tower)

برج ساعت برن

برج ۸۰۰ ساله ساعت، یکی از مشهورترین نقاط برجسته برن به شماره می‌آید، این برج در ابتدا بخشی از استحکامات غربی بود که در طی گسترش شهر فرو ریخته شدند. این برج ۲۳ متری متعلق به سال ۱۵۳۰ است. درست سه دقیقه قبل از هر ساعت، موجوداتی مکانیکی بیرون آمده و نمایشی کوچک اجرا می‌کنند و در داخل برج می‌توانید شهرت و محبوبیت این سازه قدیمی را از ۱۳۰ پله سنگی ساییده شده متوجه شوید. بازدیدکنندگان اجازه دارند به بالای این برج بروند و نماهایی شگفت را از آنجا تماشا کنند.

 شهر فواره‌ها (The City of Fountains)

شهر فواره ها
 

تعدادی فواره قدیمی با مجسمه‌ای بر بالایشان با مضامین انجیل، مانند کشته شدن شیر به دست سامسون در قرن ۱۶ در شهر نصب شدند. آن‌ها در زمان گسترش و توسعه شهر، به صورت یکجا با فواره‌های چوبی قبلی تعویض گشتند. حدود ۱۰۰ فواره در شهر وجود دارد که ۱۱ عدد از آن‌ها هنوز هم مجسمه‌های اولیه خود را دارند که به دقت نگهداری و حفاظت می‌شوند.

کاخ فدرال  (Bundeshaus)

کاخ فدرال برن

ساختمان مجلس برن به سبک رنسانسی ساخته شده است. بلوک مرکزی گنبدی شکل، دو عدد از تالارهای مجلس سوئیس، مکان نشست‌های شورای ملی و شورای دولت‌ها را در خود جای داده است. در جناح شرقی و غربی آژانس‌های فدرال مختلف و کتابخانه فدرال قرار دارند. کل این فضا برای بازدید عموم باز است؛ البته در زمان‌هایی که جلسات پارلمانی در حال برگزاری هستند دسترسی امکان‌پذیر نیست. میدان فدرال مکان برپایی بازار جذاب گل و گیاه است که در صبح سه شنبه و شنبه‌ها برقرار می‌شود. دور تا دور میدان پر از کافه، مغازه و ساختمان‌های سبک رنسانسی و همچنین موزه اسکناس است. میدان تئاتر در شرق میدان فدرال، جایی است که هتل دو موزیک (Hôtel de Musique)، تالار اجتماعات و کنسرت و کتابخانه دانشگاهی و شهری را پیدا می‌کنید.

موزه کاغذ سازی بازل

موزه کاغذ سازی بازل

در این موزه می‌توانید مهارت خود را در ساخت کاغذ امتحان کنید. کارخانه کاغذ سازی بازل (Basel Paper Mill Museum) که به عنوان موزه کاغذ، نوشتار و چاپ سوئیس نیز شناخته می‌شود یکی از موزه‌های دیدنی این شهر است. این موزه در ساختمان سابق کارخانه‌ای قرار گرفته که از حدود ۵۰۰ سال قبل شروع به فعالیت کرد. در بازدید به همراه تور، به تماشای ماشین‌ها و تکنیک‌های خیساندن و چاپ روی کاغذ خواهید پرداخت و حتی می‌توانید درباره هنر صحافی نیز اطلاعاتی به دست آورید. این موزه بسیار تعاملی عمل کرده و قدمت برخی از مجموعه‌های آن به ۱۰۰۰ سال می‌رسد.

موزه اسباب بازی بازل

موزه اسباب بازی بازل

در موزه اسباب بازی (Basel Toy Museum) می‌توانید به دوران کودکی خود بازگردید. در اینجا بیش از ۶۰۰۰ خرس عروسکی، قطار اسباب بازی، مجسمه‌های مینیاتوری و عروسک وجود دارد. مجموعه خیره کننده موزه، بزرگ‌ترین تعداد خرس عروسکی در دنیا را در خود جای داده است. گردشی در طبقه چهارم موزه خاطرات درخشانی را به یادتان می‌آورد که شاید سال‌ها فراموششان کرده بودید؛ خاطرات شیرینی از اسباب بازی‌های دوران کودکی. این مقصد گردشگری می‌تواند برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند بسیار جذاب باشد. سر زدن به فروشگاه موزه برای هر کسی که کلکسیون اسباب بازی دارد جزو واجبات است.

موزه داروسازی بازل

موزه داروسازی بازل

اگر به داروها علاقه دارید یا تنها می‌خواهید اندکی از زمان خود را به صورت مفید سپری کنید، هیچ مقصدی بهتر از موزه داروسازی (Museum of Pharmacy) نیست. این موزه در مرکز تاریخی شهر واقع شده و یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های محصولات دارویی دنیا را به نمایش می‌گذارد. برخی از اقلام این مجموعه شما را شگفت زده‌ خواهند کرد. مجموعه گیاهان خشک به نمایش در آمده نیز بسیار دیدنی بوده و می‌توانید برخی از گیاهانی که برای مصرف آرایشی استفاده می‌شدند را در بین آن‌ها ببینید.

موزه کارتون

موزه کارتون سوئیس

این موزه خیلی شبیه به مقصد‌های همیشگی شما نیست. در موزه کارتون (Cartoonmuseum) بازل ساعت‌ها خواهید می‌خندید. اینجا تنها نمونه از موزه‌های این چنینی در سوئیس به شمار رفته که خود را وقف گونه‌ای طنز آمیز از هنر کاریکاتور کرده است. در این مکان هیچ موضوعی نتوانسته از نگاه تیز بین کاریکاتوریست‌ها فرار کند. در این بین آثاری با موضوعات سیاسی، اجتماعی و غیره خودنمایی کرده و مطمئناً بعد از بازدید مجموعه ۶۰۰۰ تایی آن را فراموش نخواهید کرد.

موزه تاریخ طبیعی بازل

موزه تاریخ طبیعی

 

با ورود به موزه تاریخ طبیعی بازل (Naturhistoriches Museum)، در آرشیوی از تاریخ زندگی به کاوش خواهید پرداخت که بیش از ۷/۷ میلیون مورد از جانورشناسی گرفته تا حشره شناسی، دیرین شناسی و غیره را به نمایش می‌گذارد. این موزه برای گردشی ۱ روزه در دل تاریخ زمین بسیار ایده آل خواهد بود و می‌توانید از ابتدایی‌ترین دوران تاریخ طبیعی تا به امروز را در آن بررسی کنید.

 موزه فرهنگ‌ ها

 

موزه فرهنگ بازل
 در طی قرن ۱۹ شهروندان ثروتمند بازل به جهانگردی پرداخته و با خود دست سازه‌هایی را آوردند که اکثراً به موزه فرهنگ‌های بازل اهدا شد. امروزه این موزه یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مجموعه‌های قوم شناسی در اروپا به شمار می‌رود و بیش از ۳۰۰,۰۰۰ قطعه تحسین برانگیز از سرتاسر جهان در آن به نمایش گذاشته شده‌اند. در بین این مجموعه بیش از ۵۰,۰۰۰ عکس تاریخی نیز وجود دارد. معمولاً در موزه فرهنگ‌ها نمایشگاه‌هایی درباره موارد مرتبط به زندگی و روزگار بازل برپا می‌شود.
  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است