اماکن تفریحی مالاوی

اماکن تفریحی مالاوی

درخت جذامی

 

درخت جزامی

 

در کشور مالاوی درختی وجود دارد که به «درخت جذامی» معروف است. در گذشته برای جلوگیری از شیوع این بیماری، افرادی را که به این بیماری مبتلا شده بودند را در فضای توخالی این درخت رها می‌کردند که بمیرند. اسکلت این افراد هنوز هم داخل این درخت دیده می‌شود. مردم از ترس اینکه بیماری به زمین سرایت نکند، به جای دفن کردن اجساد، آن‌ها را در قبرستانی از درخت آویزان می‌کردند، یا دست و پای آن‌ها را می‌بستند و در درخت توخالی می‌انداختند تا بمیرند. در ۶۰ سال اخیر چنین اتفاقی از روستای لیوونده گزارش شده است.

طبق یک داستان، نه نفر از افراد یک قبیله‌ی محلی به جذام مبتلا شدند. به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری، این افراد دستگیر شدند؛ دست و پایشان را بستند و داخل یک درخت بزرگ بائوباب در دامنه‌ی تپه‌ی چینگونی  انداختند تا بمیرند. در حال حاضر این درخت که با نام «درخت جذامی» شناخته می‌شود، علیرغم این‌ که به یک طرف خم شده و تنه‌اش آسیب دیده، هنوز هم سر پا باقی مانده است. روی تنه‌ی این درخت دست نوشته‌ای است که می‌گوید:

قبر کسانی که در گذشته از بیماری جذام رنج می‌بردند.

شما هنوز هم می‌توانید به داخل درخت توخالی نگاه کنید و جمجمه و اسکلت‌هایی که ته آن هستند را ببینید.

 

دریاچه نیاسا

 

دریاچه نیاسا

 

دریاچه مالاوی، دریاچه نیاسا و یا لاگو نیاسا همگی نام‌هایی هستند که در کشورهای مختلف آفریقایی به بزرگ‌ترین دریاچه این قاره دلالت می‌کنند. دریاچه‌ای چشم‌نواز به معنای واقعی کلمه و زیبا در حدی که نمی‌توان توصیفش کرد. دریاچه مالاوی در سه کشور مالاوی، موزامبیک و تانزانیا واقع‌شده و بیشتر آن در کشور تانزانیا قرار دارد. با خرید بلیط هواپیما به تانزانیا می‌توان بخش‌های زیادی از این دریاچه عظیم و باشکوه را از نزدیک تماشا کرد و به جادوی طبیعت آفریقا ایمان آورد.۱۵۰ سال پیش بود که دکتر دیوید لیوینگستون دریاچه مالاوی را کشف و این جواهر ارزشمند را به جهانیان شناساند. امروزه با قدم گذاشتن به سواحل این دریاچه تا چشم کار می‌کند فقط و فقط زیبایی دیده می‌شود. این دریاچه که بیش از ۲۰ درصد از اراضی کشور مالاوی را به خود اختصاص داده، ۶۰۰ کیلومتر طول و ۸۰ کیلومتر هم عرض دارد و با این وسعت عظیم هم به نهمین دریاچه بزرگ جهان تبدیل‌شده و هم بخش بسیار بزرگی از زیبایی‌های طبیعی آفریقا را به خود اختصاص داده است. طبیعت بکر و بی‌نظیر آن، خرید بلیط هواپیما به تانزانیا و به‌قصد تماشای این دریاچه را به یک باید برای علاقه‌مندان به طبیعت و محیط‌زیست تبدیل می‌کند.

علاوه بر عاشقان طبیعت، طرفداران ماهیگیری هم باید برنامه‌ای اساسی برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به تانزانیا و به‌قصد بازدید از دریاچه مالاوی ترتیب دهند. چراکه گفته می‌شود این دریاچه با بیش از ۲۰۰۰ گونه از ماهی‌های مختلف، صاحب بزرگ‌ترین اجتماع ماهی‌های جهان است. وقتی در آب‌های صاف و زلال دریاچه مالاوی خیره شوید و ماهی‌های رنگارنگ را در آن ببینید، تازه می‌فهمید که شگفت‌زدگی یعنی چه.عقاب، کرگدن، انواع حشرات و همچنین کروکدیل‌های مختلف هم دیگرگونه‌های حیواناتی هستند که فضای دریاچه مالاوی را به‌عنوان زیستگاه خود انتخاب نموده و این مکان را مناسب علاقه‌مندان به حیوانات گوناگون کرده‌اند.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است