اماکن تفریحی موریس

اماکن تفریحی موریس

وریس زمانی محل زندگی  پرنده ای به نام دودو بوده که امروزه نسلش منقرض شده است. در این جزیره فرهنگ های مختلفی وجود دارد و دلیل اصلی شهرت آن سواحل شنی ، مناطق توریست پسند ، آب لاجوردی رنگ و جنگل های انبوه بارانی آن است.

از آنجایی که موریس در جنوب غربی اقیانوس اطلس قرار گرفته است دارای آب و هوای گرمسیری است. هوای آن گرم و آفتابی است و در زمستان اندکی خنک تر از تابستان می شود. بنابراین در فصل زمستان گردشگران بیشتری به موریس سفر می کنند. تابستان این کشور در بین ماه های نوامبر تا آوریل واقع شده است و میانگین دمای هوا در روزها به ۳۰ درجه در ساحل و ۲۵ درجه در ارتفاعات می رسد. زمستان معمولا از ماه می تا اکتبر ادامه دارد و دمای هوای روز به ۲۲ درجه در ساحل و ۱۶ درجه در ارتفاعات می رسد و بهترین زمان سفر به جزیره ی موریس فصل زمستان است.

 

آکواریوم موریس ، جاده ی ساحلی، Piments

 

آکواریوم موریس

 

دیدن این آکواریوم را در طول سفر به جزیره ی موریس از دست ندهید. در این آکواریوم حدود ۲۰۰ گونه جاندار دریایی شامل سنجاب ماهی تاجدار، خرچنگ، مارماهی، شیرماهی و انواع اختاپوس در درون ۵ مخزن عظیم نگهداری می شوند. در بزرگترین مخزن کوسه ها، مارماهی ها و لاکپشت های عظیم الجثه قرار دارند. بهترین زمان برای بازدید هر روز ساعت ۱۱ صبح است که به ماهی ها غذا داده می شود.

 

پارک Mascareignes، منطقه ی Senneville، رودخانه ی آنجلز

 

رودخانه آنجلز موریس

 

این پارک در جنوب موریس قرار دارد و مکان معروفی برای نگهداری لاک پشت های بزرگ است. پیرترین لاک پشت اینجا به نام دومینو، بیش از ۹۰ سال سن دارد.  در این پارک حدود هزار لاک پشت و ۲ هزار کروکودیل نیل زندگی می کنند. در این پارک یک نمایشگاه حشرات مستقر شده که شامل کلکسیون گسترده ای از ۲۵ هزار نوع پروانه و حشره می باشد. با قدم زدن در اطراف پارک می توانید از فضای زیبای آن لذت ببرید. در این پارک زمین بازی کودکان و موزه ی کوچکی درباره ی لاک پشت ها وجود دارد.

 

ساحل گرند بی

 

ساحل گرند بی

 

تماشای مناظر بستر اقیانوس با قایق های کف شیشه ای در گرند بی به معنی خلیج بزرگ (Grand Bay) یکی از بهترین گزینه های پیش رو در موریس است. برای انجام انواع ورزش های آبی مانند (parasailing) که در آن با چتر نجات و طناب به قایق های تندرو متصل شده و به آسمان رفته و به دنبال قایق کشیده می شوید. گردش های زیر آب و اسکوتر های آبی می توانید به مناطق دریایی و ساحلی خلیج بزرگ و (Cap Malheureux) بروید.

 

کوهستان موکا (Moka)

 

کوهستان موکا

 

دسترسی به این کوهستان با کمک چهارچرخه های موتوری ویژه؛ اسب یا ماشین های دو دیفرانسیله امکان پذیر است و در این محل یک منطقه حفاظت شده طبیعی به وسعت هزار و ۵۰۰ هکتار به نام (Domaine Les Pailles) وجود دارد. در این منطقه می توانید از آسیاب نیشکر و کارگاه تولیدات آن دیدن کرده و اسب سواری کنید. در این محل چهار رستوران قرار دارد که به شما برای وعده های غذایی، خدمات مناسبی ارائه می کنند.

 

تماشای دلفین ها

 

تماشای دلفین ها موریس

 

در سواحل غربی جزیره موریس و منطقه (Tamarin) امکان تماشای حرکت دسته جمعی دلفین ها در اقیانوس وجود دارد. برای این منظور برنامه تورهای دو ساعته یا نیم روزه وجود دارد که در آن شما شانس دیدن دلفین های (bottlenose) و (spinner) را خواهید داشت.

 

سیاحت اکتشافی با جیپ (Safari jeep trips)

 

سافاری موریس

 

این سفر اکتشافی در پارک و منطقه طبیعی حفاظت شده (Yemen) در سواحل غربی موریس اجرا می شود. در این منطقه دو رودخانه بزرگ جزیره موریس جریان دارند که (Rivière Rempart) و (Tamarin River) نامیده می شوند. در این منطقه تنوع مناسبی از گونه های جانوری بومی جزیره وجود داشته و مساحت این پارک حفاظت شده ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار است. در این گشت با جیپ ، شما حیوانات متعددی از قبیل گورخر، شترمرغ؛ بزکوهی آفریقائی، گوزن جاوا، میمون، انواع اردک و غاز را در کنار چشم اندازی زیبا از جزیره خواهید دید.

 

بازدید از جزیره رودریگز (Rodrigues island

 

بازدید از جزیره رودریگز

 

این جزیره ناهموار و آتشفشانی در فاصله ۵۵۰ کیلومتری شمال شرق موریس قرار داشته و به جزیره ضد اضطراب شهرت دارد. مرکز این جزیره (Port Mathurin) نام داشته و تنها ۷ خیابان داشته و در آن تفریحات مختلفی مانند ماهیگیری در آب های عمیق، غواصی، کایت سواری و … امکان پذیر است.

 

آبشار تامارین (Tamarind waterfalls)

 

آبشار تامارین

 

این منطقه زیبا در جنوب غربی جزیره موریس قرار گرفته و مسیر دسترسی به آن تا حدی دشوار است اما بدون تردید ارزش دیدن را دارد. این آبشار در بخش داخلی جزیره دارای ۷ سلسله آبشار زیبا است که توسط کوهستان احاطه شده اند. این آبشار در نزدیکی مزرعه نیشکر قرار گرفته و شما در این بازدید باید خود را به دل طبیعت سپرده و نگران کثیف شدن لباس هایتان نباشید. پیشنهاد می شود بدون راهنما به این منطقه نرفته و برای دیدن یکی از زیباترین مناظر طول عمر خود در جزیره موریس؛ به دیدن آبشار تامارین بروید. در این منطقه گیاهان و پرندگان زیبا و منحصربه فردی زندگی می کنند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است