اماکن تفریحی نامیبیا

اماکن تفریحی نامیبیا

صحرای نامیبیا، قدیمی­‌ترین صحرای جهان

 

صحرای نامیبیا 1

 

به سرزمین قدیمی‌ترین صحرای جهان خوش آمده‌اید. زیست‌بومی به شدت متمایز که از آفریقای جنوبی، در امتداد ساحل نامیبیا، به سمت آنگولا در شمال کشیده­ شده است. همچنین نامیبیا، طولانی‌ترین تپه­ شنی در جهان را دارد.

منطقه بسیار زیبای دیگری که می‌توان در این کشور بازدید کرد، جایی است که صحرا به اقیانوس اطلس می‌پیوندد. تپه‌های شنی به آب وصل می‌شوند و منظره‌ی زیبایی را به وجود می‌آورند که در هیچ جای دیگر جهان دیده نمی‌شود.

 

تپه­ شنی با رکورد عکس‌­برداری

 

تپه شنی

 

این تپه ­شنی معروف، بیشترین عکس‌برداری را در بین تپه‌های شنی دارد که در قسمت «سسوس ولی» (Sossusvlei) از نامیبیا قرار دارد.

تپه­ شنی حدود ۵ میلیون سال قدمت دارد و دارای ۱۷۰ متر ارتفاع است، به طوری که از نظر ارتفاع، با هرم بزرگ جیزه قابل مقایسه است.

به عنوان یکی از بازدیدکننده‌ها، تعجب می‌کنم که چرا تپه‌ شنی دارای رکورد عکس‌برداری است. اما جواب این سوال در واقع آسان است. چون این تپه در کنار جاده قرار گرفته است. پس ماشین را متوقف می‌کنید، دکمه‌ عکس‌برداری را فشار می‌دهید و دوباره به راهتان ادامه می‌دهید.

بیابان کالاهاری

 

بیابان کالاهاری

 

کالاهاری، یکی از مکان‌های جالب برای بازدید در نامیبیا است که حیات‌وحش بسیار گوناگون و متمایزی دارد. این سرزمین، خانه حیواناتی مانند چیتا، گورخر، آهوی آفریقایی، شترمرغ، زرافه، فیل، غزال بزرگ آفریقایی و سگ وحشی آفریقایی است که این گونه، در معرض خطر انقراض قرار دارد. شما همچنین متوجه لانه‌های بی‌شمار پرندگان خواهید شد که از درختان آویزانند و در سراسر بیابان کالاهاری کشیده شده‌اند.

این بیابان، زادگاه پرنده­ جولای آفریقایی است که در واقع زیباترین لانه‌ها در جهان به وسیله­ این نوع پرندگان ساخته می‌شود. وزن این گونه پرندگان به ۱ کیلوگرم می‌رسد.

کلبه‌های زیادی در کالاهاری قرار­ دارند که پذیرای مهمانان و گردشگران هستند.

 

سرزمین طلوع آفتاب

 

نامیبیا

 

دیدن طلوع آفتاب بر فراز صحرای نامیبیا، با همه‌­ی زیباییش، چیزی فراتر از این دنیا است.

سرزمین غروب آفتاب

 

سرزمین غروب آفتاب

 

چه چیزی به دنبال یک طلوع شگفت­‌انگیز می‌آید؟ بله. غروبی شگفت­‌انگیز تر!

اگر شما نیز می‌خواهید لذت تماشای یکی از این غروب­‌ها را تجربه کنید، برای خودتان در یکی از این کلبه کالاهاری آنیب، اتاقی را رزرو کنید.

حیات وحش نامیبیا

 

حیات وحش نامیبیا 1

 

این مستعمره­ قبلی آلمان، به خاطر حیات وحش متمایزش نیز معروف است. اگرچه می‌توانید بسیاری از حیوانات را در سرتاسر این کشور پیدا کنید، برای دیدن بعضی از آنها باید به پارک ملی اتوشا بروید. این پارک، خانه بلندترین فیل‌ها و کرگدن سیاه است که این گونه نیز در معرض خطر انقراض قرار دارد و به ندرت قابل مشاهده است.

شیرها نیز در این پارک وجود دارند که یکی از جاذبه‌های بزرگ این سرزمین‌اند. از پارک‌های ملی دیگر، می‌توان «پارک ملی واتربرگ» (Waterberg National Park) و «کیپ کراس سییل» (Cape Cross Seal) را نام برد که کیپ کراس، خانه­ بزرگ‌ترین خوک‌های آبی جهان است.

 

ساحل اسکلت

 

ساحل اسکلت

 

«ساحل اسکلت» (Skeleton Coast)، مکانی است بسیار خطرناک که بهتر است به آن‌جا سفر نکنید. مگر این‌که عضوی از یک گروه با تجربه باشید. افراد محلی این مکان را این‌گونه می‌نامند: «سرزمینی که خدا با خشم آفرید».

ساحل صحرای نامیبیایی، که قسمت اعظم ساحل اقیانوس اطلس را می‌پوشاند، ساحل اسکلتی نامیده می‌شود. بیشتر کشتی شکستگی‌ها در این مکان اتفاق می‌افتد. زیرا جریان دریا در این منطقه خطرناک است. اگر در این مکان گیر بیفتید، شانس زنده ماندن، به دلیل شرایط سخت صحرا، تقریبا به صفر می‌رسد.

 

ماشین‌سواری در صحرای بی‌انتها

 

سافاری نامیبیا

 

نامیبیا یک کشور بزرگ است، اما بیشتر قسمت‌های آن، خشک و بدون جمعیت است. وقتی که از راه‌زمینی مسافرت می‌کنید و بزرگراه‌های صحرایی را برای این کار انتخاب می‌کنید، با صحراها و تپه‌های شنی بی‌انتها روبه‌رو می‌شوید، اما به ندرت می‌توانید بین دو شهر مهم در جاده حرکت کنید؛ بدون آنکه افرادی یا ماشینی یا حیات‌وحشی را نبینید.

 

بزرگ‌ترین گروه‌های آزاد چیتا

 

حیات وحش نامیبیا

 

چیتا، مانند ماشین فراری همه‌ی حیوانات است. این حیوان ذاتا برای سرعت طراحی شده است. اما متاسفانه این حیوان، در حال انقراض است.

نامیبیا خانه‌ای برای بزرگ‌ترین گروه‌های آزاد چیتا در زمین است. شما می‌توانید از سازمان محافظت چیتا که فقط در فاصله‌ی ۳ ساعتی شمال ویندهوک قرار گرفته است، بازدید کنید.

 

غزال بزرگ آفریقایی

 

غزال بزرگ آفریقایی

 

غزال بزرگ آفریقایی، ارباب صحرا نامیده­ می‌شود. این حیوان، ذاتا برای گرما و ناملایمات صحرا آفریده شده است. آنها می‌توانند در شدیدترین گرما برای ساعت‌ها، با دمای بدن ۴۵ درجه سلسیوس زنده بمانند. اگر دمای بدن ما از ۳۹ درجه سلسیوس بیشتر شود، به احتمال زیادی خواهیم مرد.

غزال‌های بزرگ آفریقایی، سیستم خنک‌کننده ویژه‌‌ای دارند که در بدن آنها تعبیه شده و قبل از اینکه گرما به مغز برسد، آن را خنک می‌کند.

در حین مسافرت در نامیبیا، شما با تعداد بسیار زیادی از این حیوانات روبه‌­رو خواهید شد.

 

تماشای نهنگ‌ها در والویز بی

 

نهنگ ها در والویز بی

 

شهر والویز بی، قطب صنعتی و بندرگاه اصلی نامیبیا است. این شهر ذاتا جایی است که همه سرمایه کشور در آن قرار گرفته است. همچنین خیابانی در این شهر به نام «مایل میلیونرها» (Millionaires Mile) در کنار بلوار خلیج شکل گرفته است.

والویز بی به خاطر موجودات دریایی خود نیز معروف است. این آب‌ها، نهنگ‌های شمالی، دلفین‌ها، خوک‌های آبی، پنگوئن‌ها و خورشید ماهی‌ها را در خود نگهداری می‌کنند. پلیکان‌ها نیز پیوسته روی قایق‌ها فرود می‌آیند و چشم‌انداز بسیاری زیبایی را پدید می‌آورند.

 

صحراگردی با قطار، یک ماجراجویی فوق‌العاده

 

صحراگردی با قطار

 

مسافرت کردن با قطار می‌تواند بسیار طولانی باشد. پیمودن ۳۰۰ کیلومتر بین سواکوپمند و ویندهک، ۱۰ ساعت طول خواهد کشید. در صورتی که اگر از وسایل‌نقلیه جایگزین استفاده کنید، این کار کمتر زمان خواهد برد.

اگر از مسافرت با قطار لذت می‌برید، صحراگردی با قطار می‌تواند بسیار فریبنده باشد. اگر بسیار شجاعید که می‌توانید مسافرت ۷ روزه از شمال تا پارک ملی اتوشا را انجام دهید، ماجراجویی عالی، دوستان جدید زیاد و مسافرتی فراموش‌نشدنی را برایتان تضمین خواهد کرد.

بهشتی برای موج‌سواران

 

موج سواری نامیبیا

 

ساحل اسکلتی، مکانی برای قوی‌ترین جریان‌های آب در آفریقا است. این مکان، کاملا غیرقابل دسترس است، اما چندین راهنما، تورهای ۴ در ۴ را از سواکوپمند ارائه می‌دهند.

 

آبشار اپوپا

 

آبشار اپوپا

 

آبشار «اپوپا» (Epupa Falls) که بین حاشیه آنگولا و نامیبیا قرار گرفته، یکی از زیباترین هدایایی است که طبیعت در اختیار بشر قرار داده است. حتی تلاش برای رسیدن به چنین مکانی نیز بسیار ماجراجویانه است. زیرا باید با ماشین، از مکان‌های غیرهموار و بدون جاده عبور کرد.

آبشار اپوپا، در آنگولا، آبشار«مونته نگرو» (Monte Negro) نیز خوانده می‌شود که بخشی از رود «کون­نه» (Kunene River) است و این رود، دو کشور را از هم جدا می‌کند.

در این رودخانه، کروکودیل‌ها زندگی می‌کنند. پس احتیاط لازم را انجام دهید.

 

بیابان سسرییم

 

بیابان سسرییم

 

«بیابان سسرییم» (Sesriem Canyon)، دقیقا شبیه بیابان گرند کانیون نیست ولی آنقدر زیبا است که آن را جواهر مخفی می‌نامند. این بیابان را می‌توان پیاده نیز پیمود.

دره­‌ای تنگ و عمیق در ۴ کیلومتری شهر کوچک سسرییم در نزدیکی گودال آب گلی و نمکین «سسوس ولی» (Sossusvlei) قرار گرفته و مکان بسیار جذابی برای بازدید است. تپه­ شنی «بیگ ددی» (Big Daddy Dune) نیز در همین حوالی است و ۳۲۵ متر ارتفاع دارد. این تپه­ شنی، هم‌قد برج Empire States در آمریکا است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است