اماکن تفریحی کیپ ورد

اماکن تفریحی کیپ ورد

اگر برای تعطیلات خود به کیپ ورد سفر کنید، با فرسنگ‌ها ساحل استوایی بکر رو به رو می شوید که زیبایی کارائیب را به چالش می‌کشند. همچنین، آب‌های فیروزه‌ای رنگ و زلالی که این کشور را محاصره کرده، نمونه‌های رنگارنگی از زندگی زیر آب را در خود جای داده است. دهانه‌های آتشفشانی خیره کننده، شهرهای کوچک و فریبنده، مناظر تحسین برانگیز، مردمانی مهربان و خونگرم و البته آب و هوای فوق‌العاده دیگر چیزهایی هستند که انتظارتان را می‌کشند.

 

سانتیاگو

 

این کشور که در حقیقت از ۱۰ جزیره کوچک و جواهر مانند تشکیل شده، در اقیانوس اطلس، در فاصله ۴۶۰ کیلومتری کشور سنگال و ۱۰۰۰ کیلومتری جزایر قناری قرار گرفته است و مساحتی در حدود ۴۰۳۳ کیلومتر مربع را اشغال می کند. جزایر کیپ ورد آرایشی به شکل حرف یو (U) در الفبای لاتین دارند که دهانه آن به سمت غرب باز می شود. این جزایر از گدازه های آتشفشانی کف اقیانوس تشکیل شده اند و تا قرن پانزدهم میلادی و استقرار پرتغالی ها، خالی از سکنه بودند. این مجمع الجزایر جایی است که انواع فرهنگ های مختلف اروپایی، آفریقایی و حتی برزیلی در هم می آمیزند و این همزیستی در همه چیز، از غذا تا موسیقی مشهود است.

 

جزیره سانتیاگو

 

جزیره سانتیاگو

 

سانتیاگو که به جزیره‌ی حاصل‌خیز نیز مشهور است، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین جزیره کیپ ورد به شمار می رود و پایتخت پر جنب و جوش این کشور، پرایا نیز در این جزیره واقع است. سانتیاگو که مملو است از درخت‌های موز و جنگل های انبوه، طیف وسیعی از جاذبه‌های گردشگری را ارائه می‌کند. از دیدار پایتخت قدیمی و مرکز اصلی برده‌داری پرتغالی‌ها، سیداجی ولیا (Cidade Velha) و شنا در ساحل تارافال (Tarrafal) که از گدازه‌های آتشفشانی ساخته شده است که بگذریم، گردشگران می‌توانند در رشته کوه‌هایی به ارتفاع ۱۲۰ متر راهپیمایی و یا در فعالیت‌های فرهنگی شرکت کنند که در ماه‌های تابستان رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرند. علاوه بر تمامی این‌ها، گردش‌های سافاری مناظر زیبایی از طبیعت آفریقا را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهند و البته آن‌ها می‌توانند در انواع ورزش‌های آبی از موج‌سواری گرفته تا ماهی‌گیری نیز شرکت کنند.

 

جزایر سال، بوآ ویستا و براوا

 

جزایر سال

 

سال و بوآ ویستا، مهم ترین جزایر توریستی کیپ ورد هستند و گنجینه‌ای از مناطق و فعالیت‌های توریستی را در روز و در شب به گردشگران ارائه می‌کنند. بوآ ویستا (Boa Vista) یا جزیره‌ی راحت، شرقی‌ترین در مجمع الجزایر کیپ ورد و سومین جزیره‌ی بزرگ آن به شمار می‌آید که به زیبایی، ساحل‌های شنی سپید رنگش، تپه‌های مواج شنی و آبی زلال اقیانوس و زندگی رنگارنگ زیر آب را به رخ می کشد. اگر خوش‌شانس باشید، ممکن است علاوه بر لاک‌پشت‌های ساحل بوآ ویستا، در منطقه سال ری (Sal Rei) نهنگ هم ببینید زیرا نهنگ‌های گوژپشت، گاهی برای غذا خوردن به آن مناطق می‌آیند. این جزیره در سال ۱۴۸۰ میلادی کشف شد و در ابتدا سنت کریستوفر نامیده می‌شد ولی بعدا نامش به بوآ ویستا تغییر یافت که به معنای “خوش منظره” است.

شاید قدیمی ترین جزیره کیپ ورد، سال (Sal) باشد که تفریحگاهی ساحلی است و از شن های سپید و زیبا پوشیده شده است و شاید بهترین ساحل آن، سانتا ماریا باشد. سال، ایده آل است برای انواع ورزش های آبی و از شهرت ویژه ای میان موج سواران برخوردار است. در شمال جزیره، دریاچه نمک باشکوهی وجود دارد که در دهانه آتشفشانی خاموش قرار گرفته و منظره ای خیره کننده است که به هیچ وجه نباید از دست داد. این جزیره، همچنین، با دلفین ها، لاک پشت ها و گونه های بیشمار ماهی های استوایی که در آب های اطرافش زندگی می کنند، بهشت غواصان است. برای دوست داران خرید نیز، انواع فروشگاه و بازار وجود دارد که همه چیز، از غذا تا سوغاتی را به علاقه مندان عرضه می کنند.

کوچک ترین جزیره مسکونی کیپ ورد، براوا نام دارد که یکی از خیره کننده ترین کوه ها را در خود جای داده است. براوا بهترین موقعیت های کوه پیمایی در کیپ ورد را به گردشگران ارائه می کند و سواحل فوق العاده بخش غربی آن نیز، ایده آل است برای قدم زدن و شرکت در انواع فعالیت های آبی.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است