اماکن گردشگری کلمبیا

اماکن گردشگری کلمبیا

پوپایان (Popayan)

پوپایان4

پوپایان یکی از زیباترین شهرهای استعماری کلمبیا است که در جنوب غربی کلمبیا واقع شده است و گاهی آن را “سیوداد بلانکا” (شهر سفید) به دلیل ساختمان های گچی سفید آن می نامند. این شهر در سال 1537  بنا نهاده شد و آب و هوای معتدل آن سبب شد که خانواده های ثروتمند اسپانیایی به سرعت در آن با ایجاد مدارس، کلیساها و صومعه ها بپردازند. این  شهر برای اجرای آیین های مذهبی خود معروف است. کلیسای ایرمیتا، قدیمی ترین کلیسای شهر می باشد که در سال 1546  ساخته شده است. پوپایان مکانی دنج و راحت برای استراحت است.

مدلین (Medellin) 

مدلین

در طول دهه 1980  و 1990 ، مدلین یکی از خطرناک ترین شهرهای جهان در نظر گرفته شد، چرا که دلال بدنام کوکائین در آنجا سکونت داشت. اما پس از اینکه ارباب مواد مخدر، پابلو اسکوبار (Pablo Escobar)  در سال 1993 به هلاکت رسید، مدلین به شدت مورد استقبال گردشگران قرار گرفت. این روزها، افزایش تعداد توریست در این شهر کاملا مشهود است. این شهر مدرن دارای یکی از بهترین آب و هوای این کشور می باشد چرا که در رشته کوه های آند واقع شده است و دارای متوسط درجه حرارت  24 درجه سانتیگراد در طول سال می باشد.  مدلین همچنین به دلیل گل های خود، شهری بسیار رنگارنگ می باشد. این شهر برای جشنواره گل خود در روز دوازدهم  ماه آگوست معروف است.

 سان آندرس و  پروویدنسیا (San Andres y Providencia)

سان آندرس و پروویدنسیا

سان آندرس و  پروویدنسیا دو گروه جزیره می باشند که  بیشتر نزدیک به نیکاراگوئه می باشند. سان آندرس بزرگترین جزیره در این منطقه محسوب می شود. جزیره پراویدنس در ابتدا توسط پیورتین انگلیسی که از برده ها در مزارع خود استفاده می کردند اشغال شده بود. سواحل شنی سفید رنگ و درختان نخل، از بهترین ویژگی های سن آندرس محسوب می شود. همانند دیگر سواحل کارائیب، تفریحات آبی در این مناطق بسیار محبوب می باشد.

سان آگوستین (San Agustin)

سان آگوستین

سان آگوستین یک شهر کوچک می باشد که توسط مناظر بسیار جذاب و بقایای یک تمدن فراموش شده احاطه شده است. پارک باستان شناسی سان آگوستین یکی از سایت های باستانی جذاب در کلمبیا می باشد که مملو از بیش از 500 مجسمه، نسخه خطی و تابوت قدیمی می باشد. بسیاری از سنگ های حکاکی شده در سن آگوستین بین 100  و 1200  میلادی انجام گرفته است و شامل بازنمایی از چهره انسانی لبخند بر لب و هیولاهای خیالی و همچنین حیواناتی مانند مار، پرندگان و پلنگ می باشد. گفته می شود که این آثار باستانی به دوره پیش از  اینکاها بر می گردد که هیچ کس نام واقعی آنها را نمی داند. تنها چیزی که در مورد این جامعه شناخته شده است، با توجه به مجسمه های کنده کاری شده و دیگر خرابه ها بوده است.

زونا کافی ترا (Zona Cafetera)

زونا کافی ترا

زونا کافی ترا ( منقطه قهوه) قطعا مکانی شکفت انگیز برای مسافرانی خواهد بود که عاشق قهوه هستند. در این منطقه ، تقریبا نیمی از قهوه کلمبیا در دامنه رشته کوه های آند پرورش داده می شود. بازدید کنندگان می توانند در یک یک باغ گیاه شناسی با گیاهان قهوه و یک پارک تفریحی مجاور آن به تفریح و یادگیری در مورد شگردهای مربوط به قهوه بپردازند. این منطقه دارای یک موزه طلا شامل مصنوعات قبل ار دوره کلمبیایی می باشد. گردشگران همچنین می توانند در چشمه های آب گرم در سانتا روزا و سان وینسنت به استراحت بپردازند. این منطقه همچنین محل خوبی برای پیاده روی در کوه های آند است.

سان گیل (San Gil) 

سان گیل

سان گیل یک شهر قدیمی استعماری در شمال شرق کلمبیا است که توسط اسپانیایی ها در سال 1689 بنا نهاده شد، و در سال 2004 آن را مرکز گردشگری منطقه نامیدند. عمده فعالیت های اصلی در این شهر در فضای باز صورت می گیرد مانند دوچرخه سواری در کوهستان، قایق سواری و قایقرانی. در مرکز شهر، می توان از کلیسای جامع که در سال 1791  ساخته شده است دیدن نمود. انواع غذاهای کلمبیایی و محلی در این منطقه سرو می شود.

ویلا دی لیوا (Villa de Leyva)

ویلا دی لیوا

ویلا دی لیوا ممکن است یک شهر کوچک باشد که کمتر از چهار ساعت رانندگی تا بوگوتا فاصله دارد، اما میدان پلازا آن یکی از بزرگترین میادین شهری در جنوب امریکا محسوب می شود. این میدان در حال حاضر به عنوان یک محل تجمع برای جشن ها و جشنواره ها، مانند مراسم مجلل زیبایی استفاده می شود. معماری این منطقه نشان دهنده نفوذ اسپانیایی ها و مورها می باشد. در واقع ، ویلا دی لیوا به دلیل ساختمان های سفید تمیز چوبی و بالکن های خود با آندلس مقایسه شده است. موزه ها دارای متعلقات افراد مشهوری می باشند که برای استقلال کلمبیا جنگیدند. اولین کارخانه تقطیر در منطقه در اینجا واقع شده است.

بوگوتا (Bogota)

بوگوتا

بوگوتا ، که گاهی اوقات به عنوان “آتن امریکای جنوبی” اشاره می شود ، برای اولین بار توسط مردم بومی اشغال شد، چند که از تاریخ تاسیس خود در سال 1538، مرتبا مورد بازدید مکتشفین اسپانیایی قرار گرفت. امروزه ، این شهر یکی از بزرگترین شهرها در امریکای جنوبی و کلمبیا است. بوگوتا که در رشته کوه های آند واقع شده است، دارای جاذبه های متعددی برای جلب بازدید کننده دارد: از جمله یک رصد خانه، موزه طلا، باغ گیاه شناسی و دیگر رویدادهای فرهنگی. منطقه تاریخی این شهر را می توان در لاکاندلرا مشاهده کرد که مملو از کافه ها، کلیساها و موزه ها می باشد.

پارک ملی تیرونا (Tayrona National Park)

ارک ملی تیرونا

پارک ملی تیرونا مکانی است که گردشگران از طبیعت و کاوش خرابه های قدیمی در آن لذت می برند که در شمال کلمبیا واقع شده است و ارائه دهنده انواع اکوسیستم ، از مرداب ها و باتلاق ها گرفته تا جنگل های انبوه. برای بسیاری از مسافران، بزرگترین جاذبه این پارک ، سواحل آن است که در مجموعه ای از درختان نخل پنهان شده اند. در واقع ، سواحل تیرونا از زیبا ترین سواحل کلمبیا می باشد. این پارک همچنین برای علاقه مندان به پرندگان مکانی مناسب است چرا که بسیاری از گونه های در حال انقراض را می توانند در این منطقه مشاهده کنند. همچنین، سایت های باستان شناسی زیادی را که یادگاری از مردم بومی باستان است می توان در این پارک ملی مشاهده کرد.

کارتاخنا (Cartagena)

کارتاخنا

کارتاخنا یک شهر بسیار شلوغ می باشد که در آن شخصیت جوآن وایلدر در فیلم کاتلین ترنر ، سفرهای ماجراجویانه خود را شروع می کند. این شهر از قرن 16 یکی از بنادر کلیدی کارائیب محسوب می شود، از اینرو همیشه شلوغ و پر ازدحام است. به دلیل معادن غنی، کارتاخنا یکی از مهمترین و غنی ترین شهرها در آمریکای جنوبی محسوب می شود.  مسافران می توانند از موارد متنوع قدیمی، با معماری استعماری خود از جمله موزه ها، کاخ ها و کلیساها دیدن کنند.

وَلی دو کوکورا (Valle de Cocora )

وَلی دو کوکورا

نماد کشور کلمبیا نخل موم است و Valle de Cocora آخرین جا برای مشاهده‌ی این درخت‌ها در محیطی معرکه میباشد. این چشم‌انداز عجیب و غریب، سبز و خرم بوده و هنگامی که مه بالا میرود، میتوان نخل موم‌ها را دید که بر بالای تپه‌های دره عمود ایستاده و قد علم کرده‌اند. چشم‌انداز خودش جاذبه‌ی اصلیِ Valle de Cocora میباشد، اما راه‌های بسیاری برای مشاهده‌ی کامل آن میباشد. گزینه‌های محبوبی همچون اسب‌سواری، گردش با جیپ و پیاده‌روی ۶ ساعته نیز در اختیار دارید.

سیوداد پِردیدا (Ciudad Perdida) 

سیوداد پِردیدا

بخش‌هایی از کلمبیا همچنان جنگلی دست نخورده میباشند و Ciudad Perdida دقیقا در قلب آن جنگل قرار دارد.Ciudad Perdida که همچنین با نام شهر گمشده‌ی Teyune (تِیون) شناخته میشود، محل استقراری برای ماقبل کلمبیایی‌ها بوده که توسط هندی‌های Tayrona (تایرونا) در حدود قرن هشتم ساخته شد. این محل استقرار زمانی مرکز شکوفایی فرهنگی بود، اما امروزه تمام چیزی که باقی مانده پلکانِ سنگی در اشکال گِرد میباشد که بسیاری از آنها توسط جنگل اطراف بیش از حد رشد کرده‌اند. این ناحیه بخاطر پیاده‌روی‌های طولانی محبوب است، جایی که شرکت‌کنندگان میتوانند از کمپی به کمپ دیگر پیاده‌روی کرده و محیط طبیعی و دست‌نخورده‌ی جنگل را تجربه کنند.

کانو کریستالِس (Cano Cristales)

کانو کریستالِس

فرقی نمیکند به چه نامی شناخته میشود؛ Cano Cristales، رنگین‌کمانِ مایع یا رودخانه‌ی پنج رنگ، این منظره‌ای طبیعی ست که باید در برنامه‌ی سفر هر مسافری باشد. متاسفانه از سال ۱۹۸۹ به علت حضور FARC (نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا) در نواحی اطراف، Cano Cristales به روی گردشگران بسته شد اما اخیرا تعداد کمی از موسسات گردشگری تورهایی حرفه‌ای به این ناحیه پیشنهاد میدهند. این رودخانه دقیقا خارج از شهرِ کوچکِ La Macarena (لا مَک آرِنا) در پارک ملی Serrania de la Macarena (سِرانیا دو لا مک آرنا) قرار دارد. گیاهان، سنگ‌ها، شن و جلبک‌ها باعث رنگ‌بخشی به رودخانه شده‌اند، که بسته به مکان، میتوان آن را در رنگ‌های مشکی، سفید، سبز، زرد یا قرمز روشن دید. پیاده‌روی در امتداد برآمدگی‌های Cano Cristales ماجراجویی‌ای برای خود است اما مسافران میتوانند به سمت آبشار Los Cuarzos (لوس کوارزوس) رفته یا در استخرهای طبیعی که توسط خود رودخانه شکل گرفته شنا کنند.

لوس نِوادوس( پارک ملی Los Nevados) 

لوس نِوادوس

پارک ملی Los Nevados در ارتفاعی بالاتر از سطح دریا و در مرکز چند قله‌ی آتشفانی خارق‌العاده‌ی کشور قرار دارد. در میان بقیه، قله‌های پوشیده از برفِ Nevado del Ruiz (نِوادو دِل روئیز) و Nevado del Tolima (نوادو دل تولیما) جاذبه‌های اصلی پارک به شمار میروند. پیاده‌روی نیز سرگرمی محبوبی بوده و کسانی که به دنبال ماجراجویی هستند میتوانند در مناطق دوردست پارک به دور از جاده و شهر کمپ بزنند. همچنین فرصتی میشود تا حیات‌وحش محلی را مشاهده کنید، که شامل خرس‌های عینکی (به علت رنگ اطراف چشم)، گربه‌ببرها، کرکس‌های آندی (رشته‌کوه آند) و شیرهای کوهی میشود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است