ایالت کوردوبا در آرژانتین

ایالت کوردوبا در آرژانتین

ایالت کوردوبا یکی از ایالات ۲۳ گانه آرژانتین، واقع در مرکز کشور می‌باشد که با ایالات سانتیاگو دل استرو، لاریوخا، سان لوئیز، کاتامارکا، بوئنوس آیرس، لاپامپا و سانتافه مرز مشترک دارد. شهر کوردوبا، مرکز ایالت، دومین شهر بزرگ آرژانتین است. ایالت کوردوبا به همراه سانتافه و انتره ریوز، بخشی اقتصادی – سیاسی به نام منطقه مرکزی تشکیل می‌دهند.

ایالت به ۲۶ بخش (دپارتمان) تقسیم می‌شود.

۱ – بخش کالاموچیتا

۲ – بخش مرکزی

۳ – بخش کولون

۴ – بخش کروز دل اخه

۵ – بخش خنرال روکا

۶ – بخش خنرال سان مارتین

۷ – بخش ایسچیلین

۸ – بخش خوارز سلمان

۹ – بخش مارکوس خوارز

۱۰ – بخش میناس

۱۱ – بخش پوچو

۱۲ – بخش پرزیدنته روکه سائنز پنیا

۱۳ – بخش پونیا

۱۴ – بخش ریو کوارتو

۱۵ – بخش ریو پریمرو

۱۶ – بخش ریو سکو

۱۷ – بخش ریو سگوندو

۱۸ – بخش سان آلبرتو

۱۹ – بخش سان خاویر

۲۰ – بخش سان خوستو

۲۱ – بخش سانتاماریا

۲۲ – بخش سوبره مونته

۲۳ – بخش ترسه رو آریبا

۲۴ – بخش توتورال

۲۵ – بخش تولومبا

۲۶ – بخش اونیون

 

اماکن گردشگری ایالت کوردوبا در آرژانتین

مسجد

مسجدجامع کوردوبا3

جامع کوردوبا

 

 

این مسجد جامع که در حال حاضر به یک کلیسای جامع تبدیل شده است، نشان دهنده تلفیق معماری اسلامی و مسیحیت میباشد.کلیسای جامع بزرگی که در اندلس در ایالت کوردوبا واقع شده است، زمانی یک مسجد و محلی برای عبادت مسلمان ها بوده است. این را می توان به خوبی از معماری، مناره های باقی مانده از مسجد و حتی محراب آن تشخیص داد. حیاط مسجد نیز این روزها خانه درختان پرتقال میباشد. محراب مسجد نیز میان آرک ها و ستون های داخلی مسجد همچنان وجود دارند کلیسای جامع توسط گوتیک کُر و کاپیلا مایور بنا گردیده است. این کلیسا بعد از تخریب شصت و سه ستون و آرک از شبستان اصلی مسجد، بنا گردیده است.یکی از زیبایی های کلیسای جامع، خانه قرآن که از مجسد باقی مانده است، میباشد.

 

محله جودریا کوردوبا

 

محله جودریا کوردوبا2

این منطقه یکی از مناطق فوق العاده آرام و به دور از سروصدای شهری و هیاهوی زندگی شهری میباشد. این محله به خوبی نشان دهنده نوع و سبک زندگی یهودی هاست. یهودی ها که همیشه از طرف جامعه مسیحی مورد تهدید بودند، به “جودریا” مهاجرت کردند و آنجا را به سبک و سیاق خود ساختند و در همان جا اقامت کردند. جامعه یهودی ساکن این منطقه برای خود پرستشگاه یهودی نیز بنا کرده اند که جاذبه اصلی این منطقه را ایجاد کرده است.دلیل این که جوردیا بسیار آرام است و افرادی که به آنجا می روند نیز این آرامش را با همه وجود احساس می کنند، تفاوت ساختاری آن با دیگر جاها میباشد. این شهرک، متشکل از خانه های به هم چسبیده و خیابان های باریک میباشد. باریکی خیابان ها و ازدحام خانه های به هم چسبیده باعث شده اند که تردد ماشین و هر نوع وسیله نقلیه دیگر در این منطقه امکان پذیر نباشد.

 

پل رومی کوردوبا

 

پل رومی کوردوبا2

این پلی است که کوردوبا را به بخش جنوبی این ایالت متصل میکند. این پل در زمان امپراطوری رومی های در قرن نوزده میلادی ساخته و راه اندازی شد. این پل در طول تاریخ بسیار خوب ساختار خود را حفظ کرده و آسیب کمی دیده است. این پل را نیز می توان از جمله نمونه های خوب معماری فرانسه دانست. پل رومی کوردوبا، امکان دسترسی جاده ای را روی رودخانه به مردم می دهد.پل رومی از جمله قدیمی ترین پل های اسپانیا میباشد. این پل در کوردوبا قرار دارد و تنها راه ارتباطی بین این شهر و مناطق آن طرف رودخانه است. البته با قایق نیز می توان عرض رودخانه را طی کرد اما این پل، دسترسی ساده تری به همه مناطق اطراف خود به افراد می دهد. پل رومی، تنها راه ارتباطی بود اما بعد از آن، پل سان رافایل بنا گردید. اگرچه این پل دیگر لقب تنها پل ارتباطی روی رودخانه گوادالیکور را ندارد اما همچنان قدیمی ترین پل این منطقه محسوب میشود.پل رومی، ابتدا هفده قوس داشت اما در اصلاحات بعدی یکی از آنها اصلاح و حذف شد و در حال حاضر فقط شانزده آرک دارد.

 

قلعه آلکازار کوردوبا

 

قلعه آلکازار کوردوبا

این قلعه متعلق به پادشاهان مسیحی بوده است واز جمله بناهای تاریخی زیبای اسپانیا به شمار میرود. این بنا، ترکیبی از فرهنگ مردم آفریقای شمالی و مسیحیان است. قلعه آلکازار، ابتدا به دست مردم آفریقای شمالی ساخته شد و بعدها مسیحی ها در آن تغییراتی ایجاد و آن را به دست گرفته اند. مناظر و باغ زیبا، معماری فوق العاده و آب گرم این بنا از جمله زیبایی ها و جذابیت های این بنا میباشند.آلکازار از بخش های مختلفی تشکیل شده است. آلکازار ابتدا برای مسلمانان بود. اما در طول تاریخ به دست مسیحی ها افتاد و در معماری آن نیز تغییرات زیادی بوجود آمد و به شکل امروزی خود درآمد. در این قلعه شامل موزه اسقف وباغی زیباست و معماری منحصربه فرد به سبک موریش و مسیحی دارد. این قلعه به دستور پادشاه دهم یعنی آلفانزو در سال 1327 میلادی از نو ساخته شد.

 

شهر مدینه الزهرا کوردوبا

 

شهر مدینه الزهرا کوردوبا2

این شهر تاریخی را به یکی از خلفای اموی به نام عبدالرحمن نسبت می دهند. این شهرک که حالت موزه دارد، متریال های مختلفی همچون فلز، سنگ، سنگ مرمر، سفال و شیشه در خود دارد. شهرک مدینه الزهرا در فاصله پنج کیلومتری کوردوبا قرار دارد. گویا این شهرک، مورد هجوم مسیحی های که در زمان امپراطوری وابسته به اهالی شمال افریقا زندگی میکردند، قرار گرفته است. این شهرک باستانی در سال 1910 میلادی از زیر آوار و میان خرابه ها مشخص شد. حدود ده درصد از این بنا که حدود صد ودوازده هکتار میباشد تا به امروز بازسازی گردیده است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است