باغ بائومو گوانجو

یکی از معروف ترین جاذبه های چین باغ بائومو گوانجو می باشد این باغ زیبا در روستای زینی واقع شدع و مساحتی حدود ۱۰۰۰۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده است. که نماییی از فرهنگ و هنر مردم جنوب چین را به نمایش می گذارد. این باغ زیبا در اواخر سلسله ی چینگ ایجاد شد و دارای معبدی به نام لرد بائو می باشد. در آن زمان این معبد برای قدر دانی از عدالت و عدم فساد لرد بائو در قسمت شرقی باغ ساخته شد. این باغ از زیباترین باغ های جنوب چین می باشد و گردشگران تور چین را به خود جذب کرده است.

 

 

باغ بائومو 1

 

 

درباره باغ بائومو گوانجو

این باغ با مساحتی 25 هکتاری با تاریخ مخصوص به خود، به محلی برای حضور گردشگران تبدیل شده است. ساخت باغ به اواخر سلسله و دومان چینگ بر می گردد. در قسمت شرقی باغ نیز معبدی وجود دارد که در زمان یکی از حاکمان سلسله چینگ به نام امپراتور جیاگینگ برای قدردانی از لرد بائو ژنگ از سلسله سانگ به دلیل عدالت و دوری جستن وی از فساد ساخته شده است.

 

 

باغ بائومو 2

 

 

بائومو که یک نمونه ایده آل از باغ های جنوب چین است در سال 1950 قسمت اصلی آن آسیب دید اما کار بازسازی که هشت سال هم به طول انجامید از 1955 آغاز شد. دیدنی های باغ بسیار زیاد است و زمان زیادی را باید برای گردش در آن و تماشای آثر موجود گذراند. یکی از بخش های تماشایی آن که حتی در کتاب رکوردهای گینس نیز ثبت شده حجاری برجسته ی معکوس “جشنواره چینگ­مینگ در کنار رودخانه” است. در داخل باغ مجسمه های سفالی چینی، آجری، سنگ های کنده کاری شده و همین طورچوب های کنده کاری شده به چشم می خورد.

 

 

باغ بائومو 4

 

 

در زمان ورود از دروازه باغ یک دیوار سفید و زیبا نیز وجود دارد. مجسمه برنزی کنفسیوس و همین طور یک طرح دیواری که با استفاده از آجرهای حکاکی شده به نمایش گلها و پرندگان می پردازد نیز از تماشایی های باغ بائومو است. در قسمت پشتی سالن ژیبن که سالن لرد بائو بوده است یک لوح گرانیتی موجود است که به ویژگی ها و مشخصات باغ بائومو پرداخته و قدیمی ترین و باستانی ترین بخش این باغ است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است