باغ وحش جیپور هند

شهر جیپور، یکی از مقاصد گردشگران ایرانی در کشور هند می باشد و دارای جاذبه های گردشگری تاریخی  فراوانی می باشد که هر یک تاریخچه و معماری منحصر به فرد خود را دارند ولی جاذبه های شهر جیپور به بازدید از کاخ و قصرهای تاریخی ختم نمی شود و می توانید انواع تفریح ها و سرگرمی های متنوع دیگری را نیز در این شهر تجربه نمایید. یکی از این سرگرمی ها بازدید از باغ وحش شهر می باشد که هم برای بزرگسالان و هم کودکان بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود. با ما همراه باشید تا با این باغ وحش بیشتر آشنا شوید.

باغ وحش جیپور 3

درباره باغ وحش جیپور

تاریخچه باغ وحش جیپور به سالها قبل باز می گردد یعنی به زمانی که در سال 1877 به دستور مهاراجه ساوای رام سینگ دوم این مکان را بنا کردند. این مکان در نزدیکی موزه آلبرت هال قرار دارد. از نکات قابل توجه در بازدید از این باغ وحش باید به تعداد جانوران و گونه های متنوع آنها اشاره داشت. در حدود 550 حیوان در 50 گونه مختلف در این مکان زندگی می نمایند و مردم و گردشگران و دوستداران محیط زیست و حیات وحش می توانند از آنها بازدید نمایند.

 

 

باغ وحش جیپور 4

 

 

 

باغ وحش جیپور را می توان به دو قسمت متفاوت تقسیم بندی نمود. یک بخش از آن مختص پستانداران است و می توان انواع مختلفی از این جانوران را در آن یافت. ببر، پلنگ، چیتا، کفتار، گوزن خالدار و سایر گونه هادر این بخش زندگی می نمایند. در بخش دیگر که به پرندگان اختصاص دارد انواع گونه های زیبا و بومی را می توان تماشا کرد. طاووس سفید، طوطی ها و غیره در کنار برخی گونه های پرندگان مهاجر در این باغ وحش زیست می نمایند. البته یک بخش دیگر هم در این مجموعه وجود دارد که به عنوان موزه شناخته می شود و در خصوص حیات وحش منطقه راجستان اطلاعات مفیدی را ارائه می نماید.

باغ‌وحش تابستان‌ها بین ساعت 8:30 صبح تا 17:30 بعدازظهر و زمستان‌ها از 9 صبح تا 17 بعدازظهر پذیرای بازدیدکنندگان است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است