باکو، شهری دیدنی در آذربایجان

باکو، شهری دیدنی در آذربایجان
شهر باکو که پایتخت جمهوری آذربایجان است و خواهر خوانده شهر تبریز نیز محسوب می شود، شهر باکو یکی از مکان های گردشگری ایرانیان نیز محسوب می شود که اماکن و مراکز تفریحی بسیاری را در خود جای داده است. در این مقاله به مهمترین و پربازدید ترین مکان های شهر باکو می پردازیم.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا شما را با باکو، شهری دیدنی در آذربایجان آشنا کنیم .

قصر شیروان شاه
قصر شیروان شاه از جمله دیدنی های باکو است که در «شهر قدیم» یا همان «ایچری شهر» قرار گرفته و یکی از سمبل‌های این شهر به حساب می‌آید. این قصر در قرن پانزدهم که « شیروان شاه » پادشاه آذربایجان شده بود ساخته شد و یکی از بناهایی است که به خوبی از آن محافظت شده و نسبتا سالم باقی مانده است. در سال ۲۰۰۰ قصر شیروان شاه به عنوان یکی از آثار میراث جهانی یونسکو شناخته شد. این مکان زیبا و با شکوه تنها پنج دقیقه با پای پیاده از ایستگاه متروی «ایچری شهر» فاصله دارد. این کاخ برای دوستداران تاریخ می‌‏تواند مکان مناسبی جهت بازدید باشد.
شیروان شاه قصر باکولازم به ذکر است که «ایچری شهر» بافت قدیم شهر باکو است که از آن با نام «ارگ باکو» نیز یاد می‌شود. این قسمت شهر در شمال غربی خلیج باکو واقع شده و جزو دیدنی‌ترین مکان‌های باکو بشمار می‌رود که در سال ۲۰۰۰ میلادی در شمار میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

برج دختر
برج دختر که در زبان آذری به آن « Qiz Qalasi » گفته می‌شود، یکی از برترین جاذبه های گردشگری باکو حساب می‌شود. این برج که در نزدیکی فرودگاه باکو قرار گرفته است، دومین جاذبه پربازدید شهر باکو محسوب می‌شود. در صورت سفر به باکو حتما به این مکان بروید و از بالای برج به نمای زیبای شهر باکو نظاره کرده و تصاویر زیبایی از این شهر را ثبت کنید.برج دختر باکوگفته می‌شود که بنای اولیه برج دختر بیشتر از ۱۰۰۰ سال قدمت دارد، اما سازه فعلی به قرن دوازدهم بازمی‌گردد. اسم این برج باعث شده است که داستان‌های عجیب و غریب و افسانه‌های جالبی در موردش گفته شود که در بیشتر این داستان‌ها رد پای یک دختر شاه پریان دیده می‌شود. برج دختر نیز در همانند قصر شیروان شاه در شهر قدیم قرار گرفته است و با پای پیاده می‌توان از آنجا به مترو رسید.

برج های شعله
برج‌های شعله نام سه برج در شهر باکو در کشور جمهوری آذربایجان است که توسط شرکت آمریکایی ساخته شده و معماری شگفت‌انگیزی دارند. طراحی این برج‌ها به شکل شعله است و از نامشان نیز از طرحشان الهام گرفته است. این برج‌ها که بلندترین آسمان خراش‌های شهر باکو هستند، ارتفاعی در حدود ۱۶۰ تا ۱۸۰ متر داشته و یکی از سمبل‌های شهر باکو شناخته می‌شوند.برج شعله باکوارتفاع این برج‌ها باعث شده که از اکثر نقاط شهر، این برج‌ها دیده شوند. برج های شعله شامل یک ‏هتل، بخش اداری و آپارتمان می‌باشند. هتل پنج ستاره‏Fairmont ‎‏ که از جمله هتل‌های معروف شهر باکو است، در این برج‌ها واقع شده است.

بلوار
یکی از تجربه‌ها و کارهایی که در سفر به آذربایجان و بازدید از شهر باکو نباید از دست داد، بازدید از بلوار باکو، یکی از خیابان‌های اصلی باکو است که در راستای خلیج دریای خزر قرار گرفته است. بلوار باکودر نزدیکی این خیابان پارکی با همین نام همراه با رستوران‌ها، کافه‌ها، چایخانه‌‌ها، و مراکز خرید زیبایی وجود دارند که بر زیبایی و جذابیت بلوار باکو افزوده‌اند. توصیه می‌کنیم که حتما در سفر به باکو از این بلوار (به خصوص در شب) بازدید کنید.

مرکز فرهنگی حیدر علی الف
مرکز فرهنگی حیدر علی اف یک مجموعه فرهنگی در شهر باکو است که توسط معمار معروف بریتانیایی-عراقی »زها حدید» طراحی شده‌ است. معماری این بنا به اندازه‌ای زیبا و شگفت‌انگیز است که در سال ۲۰۱۴ جایزه برترین طراحی سال جهان را ازآن خود کرد. طراحی فوق‌العاده‌ این بنا در کنار رنگ سفید و شفافش، باعث شده است که افراد زیادی فقط برای دیدن و تماشای نمای ساختمان به اینجا بیایند.فرهنگی حیدر علی الفدر داخل این مرکز فرهنگی نمایشگاهی دائمی وجود دارد که در آن می‌توانید انواع لوازم، هدایا، اتومبیل‌ها و لباس‌های حیدر علی اف را مشاهده بفرمایید. علاوه بر این‌ها کنسرت‌ها و برنامه‌های فرهنگی زیادی نیز در مرکز فرهنگی حیدر علی اف برگزار می‌شوند.

یانار داغ
یانار داغ که در زبان آذری به معنی « کوه سوزان » است، از جمله مکان‌ها عجیب شهر باکو و کشور آذربایجان به حساب می‌آید. این کوه که در فاصله ده کیلومتریی شهر باکو قرار دارد، همیشه در حال سوختن بوده و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. دلیل شعله ور بودن همیشگی این کوه‌، وجود لایه‌هایی از گاز طبیعی است که در یانار داغ وجود دارد و باعث می‌شود که این کوه همه روزه و در تمام طول سال در طول شبانه روز روشن باشد.یانار داغ

  • “راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر وزندگی در دیگر کشورها  “
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است