بنای یادبود فتح فضا مسکو روسیه

در شهر مسکو مکان های دیدنی و تفریحی و آثار تاریخی زیادی وجود دارد که مسافران تور روسیه را به حود جذب می کند. مسکو یکی از شهرهای توریستی و محبوب در کشور روسیه است و مقصد سفر بسیاری از گردشگران شده است. یکی از دیدنی های مسکو که در این مطلب قصد معرفی آن را داریم، بنای یادبود فتح فضا در این شهر است.

 

 

بنای یادبود فتح فضا 1

 

 

تاریخچه بنای یادبود فتح فضا مسکو

بنای یادبود فتح فضا به مناسبت موفقیت فضانوردان شوروی در اکتشافات فضایی، سال 1946 میلادی در شهر مسکو ساخته شد. طراحی این اثر مثل یک موشک در حال پرتاب است که آتش آن زبانه زده است. این موشک در ارتفاع 107 متری ساخته شده و از 77 درجه شیب برخوردار است. این اثر از جنس تیتانیوم می باشد. تقریباً از دهه 1960 میلادی به بعد این قسمت از شهر مسکو، از منظره و اسم هایی با این موضوع تشکیل شد. جدا از این یادبود و موزه ای که زیر آن وجود دارد، غرفه بزرگ کیهان در مرکز نمایشگاه، قطعات بازمانده از برنامه‌های فضایی شوروی را به نمایش گذاشته و بسیاری از خیابان‌های این منطقه به نام پیشگامان برنامه فضایی (نیکولای کیبالچیچ، فریدریش زاندر، یوری کنداراتیوک) و سرگئی کورولیوف سرمهندس برنامه موشکی شوروی و طراح فضاپیما نامگذاری شده است.

 

 

بنای یادبود فتح فضا 2

 

 

 

بنای یادبود فتح فضا موشکی را نشان می دهد که در حال پرتاب به فضاست و آتشی که از آن زبانه می کشد.این بنای یادبود ۱۰۷ متر ارتفاع و ۷۷ درجه شیب دارد که از تیتانیوم ساخته شده است.

در زیر بنای یادبود فتح فضا موزه ی ملی فضا قرار دارد. این موزه افتخارات شگفت انگیز کیهانی کشور نظیر مدل های ماهواره ای، عکس ها و اسناد مربوط به فضا نوردان معروف مانند یوری گاگارین و همچنین آثار هنری مربوط به عشق انسان ها در فتح فضا را به نمایش گذاشته است. موزه بنای یادبود با هدف نمایش و حفاظت از دستاوردها و اکتشافات فضایی اتحاد جماهیر شوروی ساخته شد.

 

 

بنای یادبود فتح فضا 3

 

 

هزینه بازدید از بنای یادبود فتح فضا

هزینه ورودی به این مکان 50 تا 250 روبل است. استفاده از راهنمایان صوتی مستلزم پرداخت 2500 روبل می باشد. ورودی این موزه در سومین یکشنبه ماه رایگان خواهد بود.

زمان بازدید

از ساعت 10 تا 19، در روزهای پنجشنبه و شنبه از ساعت 10 تا 21 می باشد و روزهای دوشنبه تعطیل است.

آدرس

No 111 Prospekt Mira, Moscow, Russia

اگر از مرکز شهر به این مکان می روید از واگن اول قطار پیاده شوید (در جهت قطار). پس از خروج از ایستگاه برای دسترسی به موزه به سمت چپ بروید. این موزه در زمینی از بنای یادبود فاتحان فضا قرار دارد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است