تئاتر مارینسکی سنت پترزبورگ روسیه

مارینسکی قدیمی یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی سنت پترزبورگ و یکی از بزرگترین تئاترهای موزیکال دنیاست. به تئاتر مارینسکی به پاس بزرگداشت سرگی کیروف، اپرای کیروف و تئاتر باله هم می گویند. این ساختمان برجسته نئوکلاسیک در میان روس ها و توریست ها به خاطر اپرا و باله ی معروف اش، همینطور تزئینات و دکور داخلی منحصر بفردش، بسیار محبوب است.

 

 

تئاتر مارینسکی سنت پترزبورگ 1

 

 

تاسیس تئاتر مارینسکی

مجموعه تئاتر و اپرای باشکوه و مجلل در سال ۱۷۸۳ شروع به فعالیت کرد. این مجموعه دارای سالن های نمایش متفاوتی است که عبارتند از: سالن تئاتر کوچک مالی که در ساختمانی چوبی کنار کلیسای Our Saviour on the Spilled Blood، تئاتر خصوصی ارمیتاژ، سالن ساخته شده در همان سال شروع به کار Antonio Rinaldi’s Bolshoy Kamenniy یا صخره بزرگ که امروز توسط هنرستان هنرهای زیبای Rimsky-Korsakov استفاده می شود و در مقابل آن تئاتر مارینسکی مدرن که در Teatralnaya Ploshchad به معنی میدان تئاتر قرار دارد.

 

 

تئاتر مارینسکی سنت پترزبورگ 2

 

 

ساختمان رینالدی توسط توماس د توروم بین سال های ۱۸۰۲-۱۸۰۳ وسعت داده شد و از سال ۱۸۲۶ تا ۱۸۳۶ توسط البرتو کاووس، پسر آهنگساز و ارکستر اپرا Catarino Cavos، باز سازی شد، تا امکان استفاده از ابزار و ماشین آلات مدرن در آن فراهم شود. در سال ۱۸۴۵، سیرک تورهای مینیاتور الساندرو گورا ایتالیایی وارد شهر سنت پترزبورگ شد که به سرعت متوجه علاقه فوق العاده مردم به هنرهای نمایشی شد و فهمید می تواند ساختمان چوبی اجراهایش را در مقابل ساختمان تئاترBolshoy Kamenniy احداث کند.

 

 

تئاتر مارینسکی سنت پترزبورگ 3

 

 

نمایش گوارا تئاتر مارینسکی سنت پترزبورگ

گورا نمایش عجیب و غریب اسب سواری را به نمایش می گذاشت که لباس مخصوص اسب سواری پوشیده بود (آن چه مردم سنت پترزبورگ تا به حال ندیده بودند) که یکی از عوامل محبوبیت فوق العاده آن در بین ثروتمندان شهر بود. شور و هیجان تماشای سیرک هر روز بین روس ها افزایش می یافت. نیکولاس اول متوجه این هیجان شد و این سیرک هنری را خرید و به کنترل خود در آورد. او گورا را به عنوان کارگردان مجموعه انتخاب کرد که موفقیت او هر روز افزایش یافت به حدی که از رقیب خود Paul Cuzent در سیرک پاریس نیزپیشی گرفت.

 

 

تئاتر مارینسکی سنت پترزبورگ 4

 

 

 

تا این گه در سال ۱۸۴۶ در رویدادی که میان خودشان به جنگ سیرک ها مشهور است Cuzent پاریسی او را شکست داد و در سال ۱۸۴۶ گورا سنت پترزبورگ را ترک کرد. ساختمان او در میدان تئاتر تخریب شد تا ساختمان سیرک سلطنتی به جای آن ساخته شود.  این مجموعه در سال ۱۸۴۹ بازگشایی شد،  این ساخت و ساز لوکس تئاتر خیلی بیشتر از آن چه بود که تصور می شد، با یک فضای پر زرق و برق گچ کاری شده، نقاشی های دیواری و لوسترهای باشکوه و سالن های بزرگ که برای اجراهای سوارکاری و نمایش های صامت مناسب است.

این مکان که یکی از بهترین و مجهزترین سالن های اپرا و باله در جهان به شمار می آید محل اجرای برنامه های گوناگون و معروفی از جمله: اپرای اوجن اونجین شاعر ملی و مشهور روسیه و باله کلاسیک آنا کارنینا اثر جاودان لئوتولستوی میباشد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است