تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا
همه ساله مراکز آموزشی استرالیا پذیرای تعداد کثیری دانش آموز و دانشجو از سراسر دنیا می باشند. هر سال نزدیک به ۳۰۰۰۰۰ دانشجو در استرالیا به تحصیل در سطوح مختلف می پردازند که اگر دانشجویان سیستم آموزش از راه دور را (که برخی مراکز آموزشی استرالیا ارائه می نمایند) به این رقم اضافه کنیم، آمار این محصلین به میزان قابل توجهی افزوده خواهد شد. یادآور می شویم که طبق قوانین دولت استرالیا، کیفیت رشته‌ های آموزشی ارائه شده در دانشگاه ها به صورت پیوسته بررسی شده تا مورد تأیید قرار گیرند. علاوه بر این٬ نظارت کامل و پیوسته ای نیز بر شهریه ها و هزینه های دریافتی دانشگاه ها و مراکز آموزشی اعمال می گردد. تمامی رشته‌های ارائه شده در تمامی مراکز آموزشی استرالیا نیز می بایست در ابتدا به ثبت و تأیید مراجع قانونی این کشور برسند.

تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاههای استرالیا
دانشگاههای معروف استرالیا شامل  دانشگاههای گروه هشت و همچنین دانشگاه سیدنی و دانشگاه باسابقه وسترن  با داشتن رتبه ۸۹ در دنیا از جمله دانشگاههای مطرح دراسترالیا میباشد. برای تحصیل در مقطع لیسانس توصیه میشود فرد متقاضی دوره فاندیشن را در کالج های استرالیا سپری کرده و بعد وارد دانشگاه شود .در ضمن داشتن ایلتس ۶ جزء ملزومات ورود به دانشگاههای استرالیا میباشد و هزینه تقریبی  ما بین ۲۰ تا۳۰ هزار دلار استرالیا میباشد و حداقل معدل ورود به این سطح بهتره بالای ۱۵ باشد.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در استرالیا
کشور استرالیا بهترین گزینه برای مهندسین میباشد. جوانان جویای تحصیل و کار میتوانند با انتخاب دانشگاههای استرالیا اینده شغلی خود را تضمین نمود و خیال خود را راحت نمایند ،از جمله شرایط اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس فارغ التحصیلی از دانشگاههای معتبر و همچنین داشتن نمره زبان بالا و معدل بالا میباشد و متقاضی میتواند برا اساس موضوع پایان نامه خود که در مقطع فوق لیسانس تدوین میکند راه ورود به مقطع دکترا را آسان نماید . همچنین دانشجویان هفته ای حق ۲۰ ساعت کار دانشجویی را دارند و در دوران تعطیلات حق کار فول تایم را دارند که به تبع این کار میتوانند از عهده­ی مقداری از هزینه های خود بر بیایند.
افرادی که از دانشگاههای استرالیا فارغ التحصیل میشوند میتوانند به راحتی جذب بازار کار شوند و همچنین دانشگاههای استرالیا در مقطع دکتری بیشترین میزان بورسیه را اعطا مینماید و از جمله کشورهای میباشد که بیشترین بودجه تحقیقاتی را به دانشگاهایش اعطا میکند  این دانشگاهها بهترین بستر را برای دانشجویان جویای علم فراهم  نموده تا انها بتوانند د رمحیط کاملا علمی و تحقیقاتی به تحصیل ادامه دهند.

دانشگاه کوئینزلند

هزینه های تحصیل و زندگی

هزینه زندگی دانشجویی برای فرد مجرد در استرالیا سالانه معادل 20000 دلار استرالیا می باشد.

اداره مهاجرت و محافظت از مرزهای استرالیا هزینه زندگی دانشجویی لازم برای دریافت ویزای تحصیل را از تاریخ اول جولای 2016  برای یک دانشجوی مجرد 19830 دلار در سال میداند.
بیمه دانشجویی استرالیا (OSHC)
همانطور که می دانید بیمه دانشجویی اجباری می باشد. به طور معمول مراکز آموزشی خود ترتیب این بیمه را برای دانشجو می دهند. هزینه ی بیمه برای یک شخص مجرد سالانه 600 دلار استرالیا و برای یک زوج 3000 خانواده 5000 دلار می باشد. در نظر داشته باشید که هزینه بیمه اجباری است و نمی توانید آن را از مخارج خود حذف کنید. لازم به ذکر است که می بایست خود را قبل از ورود به خاک استرالیا برای طول دوره تحصیلی  بیمه نمایید.شهریه دانشگاه ها، مدارس و دیگر مراکز آموزشی
همانطور که می دانید دانشجویان خارجی می بایست شهریه دانشگاه خود را پیش از شروع هر ترم بپردازند. آگاه باشید که برخی مؤسسات آموزشی علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه های دیگری نیز مانند کتابخانه، آزمایشگاه، امکانات ورزشی و گردشگری دارند. برخی هزینه ها نیز مانند تجهیزات معماری یا عکاسی، خاص رشته انتخابی شما بوده در حالی که دیگر هزینه ها مانند خرید کتاب و نوشت افزار عمومی می باشند

هزینه های تحصیلی
(ممکن است دوره های ارزانتر و یا گرانتری نیز در استرالیا وجود داشته باشند.)

  • مدارس دولتی: بین 10000 تا 18000 دلار استرالیا در سال
  • مدارس خصوصی: بین 25000 تا 60000دلار استرالیا در سال
  • پیش دانشگاهی (طول دوره ۱ تا ۲ سال): بین25000 تا 30000دلار استرالیا در سال
  • دانشگاه – کارشناسی (طول دوره از ۲/۵ تا ۵ سال)، کارشناسی ارشد (طول دوره از ۱ تا ۳ سال) و دکتری (طول دوره از ۲/۵ تا ۵ سال) و غیره: بین 25000 تا 35000 دلار استرالیا در سال
  • پزشکی و دندانپزشکی (طول دوره بین ۴ تا ۷ سال): بین 45000 تا 70000 دلار استرالیا در سال
  • دوره های زبان: بین 300 تا 400 دلار استرالیا در هفته
  • هزینه زندگی: سالانه حداقل 20000 دلار استرالیا

دانشگاه ملبورن

لیست دانشگاه های استرالیا
۱. دانشگاه ملی استرالیا
۲. دانشگاه سیدنی
۳. دانشگاه ملبورن
۴. دانشگاه کوئینزلند
۵. دانشگاه موناش
۶. دانشگاه نیو سوث ویلز
۷. دانشگاه آدلاید
۸. دانشگاه استرالیای غربی
۹. دانشگاه مک کواری
۱۰. دانشگاه سلطنتی فناوری ملبورن – آر ام آی تی
۱۱. دانشگاه فناوری سیدنی – یو تی اس
۱۲. دانشگاه لاتروب
۱۳. دانشگاه فناوری کرتین
۱۴. دانشگاه فناوری کوئینزلند
۱۵. دانشگاه فناوری سوئین برن
۱۶. دانشگاه ولونگونگ
۱۷. دانشگاه کانبرا
۱۸. دانشگاه فلیندرز
۱۹. دانشگاه استرالیای جنوبی
۲۰. دانشگاه نیوکاسل
۲۱. دانشگاه دیکین
۲۲. دانشگاه گریفیث
۲۳. دانشگاه سیدنی غربی
۲۴. دانشگاه جیمز کوک
۲۵. دانشگاه تاسمانیا
۲۶. دانشگاه نیوانگلند
۲۷. دانشگاه چارلز استارت
۲۸. دانشگاه مرداک
۲۹. دانشگاه کاتولیک استرالیا
۳۰. دانشگاه سان شاین کوست
۳۱. دانشگاه سادرن کراس
۳۲. دانشگاه بالارات
۳۳. دانشگاه کوئینزلندمرکزی
۳۴. دانشگاه ادیث کوان
۳۵. دانشگاه کوئینزلند جنوبی
۳۶. دانشگاه چارلز داروین
۳۷. دانشگاه ویکتوریا
۳۸. دانشگاه باند
۳۹. دانشگاه نوتردام
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است