تحصیل در اسلواکی

تحصیل در اسلواکی
تحصیل در اسلواکی در دانشگاه های ارائه دهنده آموزش عالی در چهار چوب برنامه تحصیلی که وزارت آموزش و پرورش ،علوم ،تحقیقات و ورزش کشور تعیین کرده، انجام می شود. زبان اصلی تدریس اسلواکیایی است، البته رشته هایی هم هست که به زبان های خارجی دیگر (اغلب انگلیسی) برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با تحصیل در اسلواکی آشنا  بشیم .
سال تحصیلی در اسلواکی
سال تحصیلی از اول سپتامبر سال جاری آغاز شده و در 31 آگوست همان سال تمام می شود. هر سال تحصیلی از دو نیمسال تشکیل شده است (نیمسال زمستانی از سپتامبر تا ژانویه طول می کشد و نیمسال تابستانی از فوریه تا ژوئن طول می کشد). سازمان دهی یک سال تحصیلی توسط اساسنامه دانشکده و یا اساسنامه مؤسسه آموزش عالی تنظیم شده است.
برنامه تحصیلی در اسلواکی
روند تحصیل در اسلواکی شامل سمینار، سخنرانی، تمرین، کار های آزمایشگاهی، پروژه، تمرین های کاربردی، همفکری، مشاوره و غیره است. برای ارزیابی دستاوردهای دانشجویان، سیستم انتخاب واحد از قواعد واحد دهی اروپا پیروی می کند و از سیستم ذخیره سازی (ECTS) استفتاده میکند که در سال 2002 برای تمامی مقاطع  و برنامه های تحصیلی معرفی گردید. استاندارد ظرفیت کار هر دانشجو توسط تعداد واحد های اخذ شده بیان می شود: 60 واحد در هر سال تحصیلی و 30 واحد در هر نیمسال. تمامی دانشگاه های ارائه کننده تحصیلات عالی تعداد کلی واحد هایی که برای تکمیل تحصیل در آن رشته لازم است را تعیین می کنند.

یش دانشگاهی در اسلواکی
متقاضیانی که دوره پیش دانشگاهی خود را در ایران نگذرانده اند و یا قصد تغییر رشته بخصوص به رشته های گروه پزشکی را دارند میتوانند در دوره های پیش دانشگاهی یا pre medical در اسلواکی اقدام نمایند و بعد از آن مستقیم وارد دانشگاه شوند . این دوره های بیشتر برای آمادگی ورود به دانشگاه میباشند و شرایط بسیار خوبی را برای ادامه تحصیل متقاضیان بوجود می آورد . در حال حاضر اکثر کسانی که قصد ورود به دوره های پزشکی در اسلواکی یا کشورهای اتحادیه اروپا را دارند میتوانند از این دوره استفاده نمایند. در این دوره علاوه بر آموزش کامل زبان انگلیسی، به متقاضیان دروس پیش نیاز برای ورود به رشته های پزشکی و امادگی برای امتحانات ورودی در رشته های گروه پزشکی ارائه میشود. لیست دورس پیرمدیکال در اسلواکی:

  • انگلیسی عمومی و انگلیسی برای اهداف ویژه (اصطلاحات پزشکی)
  • زیست شناسی (زیست شناسی سلولی، ژنتیک)
  • شیمی (شیمی عمومی، شیمی آلی، بیوشیمی)
  • فیزیک (آشنایی با بیوفیزیک)
  • آناتومی (آشنایی با آناتومی)
  • لاتین (پزشکی اصطلاحات لاتین)
  • زبان اسلواکی (مقدمه ای بر زبان اسلواکیایی)

کالج در اسلواکی

 

دوره های زبان در اسلواکی
برای ادامه تحصیل یکی از عمده ترین مسائل تحصیل در خارج از کشور یادگیری زبان آن کشور میباشد و در اکثر متقاضیان کشورهای اروپایی برای ورود به دانشگاه و اخذ ویزای دانشجویی داشتن مدرک زبان اجباری میباشد. دوره های زبان میتوانند با هزینه های بسیار پایین در دورهای شش ماه ویا یکساله زبان در این کشور ثبت نام کنند و علاوه بر یادگیری زبان در یک محیط اروپایی از ویزای تحصیلی اروپا و سفر به 22 کشور شینگن نیز برخوردار گردند.

دوره آموزش زبان آلمانی در اسلواکی
دوره زبان آلمانی در اسلواکی بهترین دوره برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در اتریش یا آلمان را دارند میباشد. در این دوره تمامی مهارتهای زبان آلمانی آموزش داده میشود. هدف این دوره یادگیری زبان آلمانی در بالاترین سطح در کمترین زمان میباشد که متقاضیان بتوانند بعد از این دوره براحتی در دانشگاههای به زبان آلمانی تحصیل کنند . برای ورود به اکثر دانشگاههای آلمان و اتریش داشتن مدرک زبان آلمانی اجباری میباشد که این مدرک میتواند از گوته در آلمان و یا Österreichisches Sprachdiplom دویچ در اتریش گرفته شود و حداقل مورد نیاز برای ادامه تحصیل در این کشورها مدرک B2 زبان آلمانی میباشد.
برنامه های آموزش زبان آلمانی:
یکی از قویترین دوره های آموزش زبان آلمانی برای ادامه تحصیل دوره GFP کالج اسلواکی میباشد. در دوره GFP یک ساختار کامل از 4 مهارت های اولیه آموزش زبان: خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن
دوره های مختلف آموزش زبان آلمانی:

  1. برنامهGFP استاندارد
  2. برنامهGFP فشرده
  3. دوره فشرده در تابستان
  4. دوره پیشرفتهB1 وB2 زبان آلمانی بنا به درخواست متقاضی بعد از گذراندن هرکدام از این دوره های بالا

شرایط و توضیحات تکمیلی: دوره آموزش زبان آلمانی دوره ای متمرکز برای متقاضیانی میباشد که قصد ادامه تحصیل در اتریش و یا آلمان را دارند در این دوره بعد از اتمام این دوره و گرفتن مدرک زبان آلمانی میتوانند برای دانشگاههای اتریش و آلمان جهت اخذ پذیرش اقدام نمایند.

پذیرش دانشجویان بین المللی
شرایط پذیرش دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در اسلواکی به این کشور سفر می کنند به طور کلی شبیه قوانین برای شهروندان اسلواکی است. دانشجویان بین المللی که دارای مدرک کارشناسی هستند شرایط عمومی برای پذیرش در دانشگاه های اسلواکی در مقطع کارشناسی ارشد را دارند. برای اخذ پذیرش مدارک تحصیلات قبلی شما باید توسط جمهوری اسلواکی اعتبار سنجی شود.
متقاضیان بین المللی که تمامی الزامات پذیرش را نداشته یاشند باید در دوره های آمادگی شامل دوره آموزشی زبان اسلواکیایی شرکت کنند. این نوع دوره ها توسط موسسه آموزش زبان و دوره های آمادگی تحصیلی که یک واحد مستقل از دانشگاه کمونیوس Comenius University براتیسلاوا است برای افراد خارجی ارائه می گردد.
برنامه ها در وب سایت یا در اداره بین المللی دانشگاه مربوطه در دسترس عموم است. همچنین اگر قصد تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی دارید لیست برنامه های درسی که به انگلیسی ارائه می شوند در وب سایت SAIA موجود است.
ویزای دانشجویی اسلواکی
شهروندان خارجی که برای تحصیل در اسلواکی به این کشور سفر می کنند و مدت اقامت آنها بیش از 90 روز در یک نیمسال است نیاز به دریافت اجازه اقامت موقت دارند.
شما می توانید درخواست ویزای دانشجویی خود را سه ماه جلوتر از تاریخ سفرتان به اسلواکی به سفارت این کشور ارائه دهید. بر اساس قانون، فرآیند دریافت ویزا نباید بیش از 15 روز طول بکشد به جز موارد خاص که ممکن است 60 روز به طول بیانجامد.
مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی اسلواکی

  • فرم تکمیل شده ویزا
  • هزینه اداری (60 یورو)
  • پاسپورت با اعتبار کافی
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • بیمه مسافرتی

مدارک لازم برای ثبت نام :

  • ترجه مدارک دیپلم،پیش دانشگاهی و ریز نمرات به زبان انگلیسی
  • ترجمه شناسنامه
  • گواهی واکسن هپاتیتB
  • کپی پاسپورت
  • 3قطعه عکس 3.0 در 4.0
  • هزینه آزمون ورودی دانشگاه
  • ثبت نام آنلاین (که خود موسسه انجام میدهد)
  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است