تحصیل در ایالت اکلاهما امریکا

تحصیل در ایالت اکلاهما امریکا
تحصیل در اکلاهما به دانش آموزان بین المللی این فرصت را می دهد که هزینه هایشان را پایین نگه دارند در حالی که از مناظر زیبا و متنوع در این ایالت بزرگ نیز بهره می برند. این ایالت دارای جمعیتی معادل ۳٫۴۵ میلیون نفر است ( رتبه ۲۸ در کشور را دارد) که در ۲۰ امین منطقه بزرگ با وسعت ۱۸۱,۱۹۶ کیلومتر مربع پراکنده شده اند.  تراکم جمعیت این ایالت رتبه ۱۴ را به عنوان  کمترین تراکم جمعیت در کشور دارد که ۲۱٫۱  نفر در هر کیلومتر مربع وجود دارند.
با ایالت های آرکانزاس و میسوری در شرق، کانزاس در شمال، کلرادو در شمال غربی، نیومکزیکو در غرب و تگزاس در جنوب غربی و جنوب هم مرز است. این ایالت در یک چهار راه زیست محیطی قرار دارد زیرا تعدادی از اکوسیستم های مختلف در مناطق اقلیمی مختلف این ایالت واقع شده اند. شرق اکلاهما جنگلی است و طبقه بندی آب و هوای آنجا مرطوب نیمه استوایی می باشد که شبیه به اوکیناوا – ژاپن،  Tblisi – گرجستان، بلگراد – صربستان و میلان – ایتالیا است.
غرب اکلاهما بخشی با دشت های بزرگ با ارتفاعات بالاتر و باران کمتر نسبت به شرق اکلاهما است که پوشیده از چمن زار ها و مراتع می باشد. این منطقه غرب دارای  یک طبقه بندی آب و هوایی نیمه خشک است مانند Albarete، اسپانیا، قونیه و ترکیه. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در اکلاهما را دارند، باید بدانند که این منطقه دشت های بزرگ در ایالات متحده آمریکا  محل طوفان های وحشتناک و خشنی می باشد و موقعیت منحصر به فرد ایالت بین اکو سیستم های متنوع فوق باعث شده اینجا برای جبهه هوای گردباد و طوفانی مستعد باشد. با این حال این آب و هوای فصلی باعث نشده اهالی اکلاهاما از مناظر زیبا و متنوع ایالت بهره نبرند! بیش از ۵۰ پارک ایالتی و ۸ پارک ملی حفاظت شده، جنگل ها و مراتع وجود دارند. تنوع زیست محیطی اکلاهما یک منبع خوب برای لذت ساکنان و بازدید کنندگان است.

دانشگاه اکلاهما

یکی از ویژگی های غیر قابل رقابت در اکلاهاما استطاعت مالی برای زندگی در اینجا است. با وجود اینکه  این ایالت از نظر رشد درصد درآمد سرانه در میان ایالت های برتر قرار دارد اما درآمد سرانه در این ایالت در بین کمترین ها رتبه ۷ را دارد و ۲۱۰۰۰ دلار است. این ممکن است برای دانشجویان بین المللی در اکلاهما خبر خوبی باشد؛ به این معنی که برای مثال هزینه های تحصیلی بسیار کمتر از مدارس در نیو انگلند است. در واقع شهرستان تولسا به طور مداوم (توسط تعدادی از منابع)  به عنوان مقرون به صرفه ترین شهر برای زندگی /یا اجاره در ایالات متحده رتبه اول را دارد و شهر اکلاهما اغلب در فهرست “۱۰ شهر برتر”  برای استطاعت مالی زندگی رتبه بندی می شود. بنابراین دانشجویان می توانند مطمئن باشند که هزینه های زندگی و تحصیلشان در آنجا پایین خواهد آمد.  سیستم دانشگاه دولتی گسترده است و بیش از ۲۰ دانشگاه  در سراسر ایالت وجود دارد.
هزینه کارشناسی 
اگر یک دانشجوی بین المللی در حال برنامه ریزی برای تحصیل در یک موسسه دولتی در اکلاهاما به عنوان یک دانشجوی دوره کارشناسی است، می تواند انتظار پرداخت به طور متوسط ​​۸۵۰۰ دلار هزینه تحصیل را داشته باشد. کم هزینه ترین گزینه دانشگاه ایالتی نورث وسترن اکلاهما است با ۵۷۰۰ دلار. گران ترین دانشگاه پردیس اصلی دانشگاه ایالتی اوکلاهما (درStillwater)  است که به حدود ۱۳۰۰۰ دلار می رسد.
هزینه  تحصیلات تکمیلی 
دانشجویان بین المللی محصل در اکلاهما در مؤسسات دولتی در سطح فوق لیسانس می توانند انتظار پرداخت به طور متوسط ۲۸۰۰ دلار هزینه تحصیلی را داشته باشند. کم هزینه ترین گزینه دانشگاه کامرون (در لاوتون) است. گران ترین گزینه باز هم پردیس اصلی دانشگاه ایالتی اوکلاهما با ۳۵۰۰ دلار است.
همچنین مؤسسات خصوصی زیادی در ایالت وجود دارند. گرچه این نهادها به طور کلی بسیار گران تر از همتایان دولتی خود هستند و ( با توجه به اینکه این ایالت به صورت پایدار و محکم در بخش به شدت مسیحی از کشور واقع شده است که “کمربند انجیل” نامیده می شود) بسیاری از کالج ها و دانشگاه های خصوصی در اکلاهما  وابسته مذهبی و یا مذهبی گرا می باشند. به عنوان یک دانشجوی دوره کارشناسی، یک دانشجوی بین المللی محصل در خارج  در اکلاهما می تواند انتظار پرداخت به طور متوسط ​​۱۴۵۰۰ دلار برای حضور در یک نهاد خصوصی را داشته باشد. به عنوان یک دانشجوی دوره کارشناسی ارشد در یک مؤسسه خصوصی این رقم به ۹۸۰۰ دلار کاهش می یابد.

دانشگاه در ایالت تنسی

لیست دانشگاه های ایالت اکلاهما امریکا
کالج Bacone
دانشگاه کامرون
دانشگاه مرکزی شرق
دانشگاه لنگستون
میانه امریکا کالج کتاب مقدس
شمال شرقی دانشگاه ایالتی
دانشگاه نورث وسترن ایالتی اوکلاهما
دانشگاه باپتیست اوکلاهما
دانشگاه اوکلاهما مسیحی علم و هنر
دانشگاه اوکلاهما سیتی
دانشگاه اوکلاهما پن هندل دولت
دانشگاه ایالتی اوکلاهما
دانشگاه اوکلاهما وسلی
دانشگاه دهان رابرتز
دانشگاه فیلیپس (بسته ژوئیه 1998)
دانشگاه ایالتی راجرز
دانشگاه سنت گریگوری
دانشگاه ایالتی اوکلاهما جنوب شرقی
دانشگاه جنوب ناصری
دانشگاه جنوب غربی ایالتی اوکلاهما
دانشگاه مرکزی اوکلاهما
دانشگاه اوکلاهما
دانشگاه مرکز علوم بهداشت اوکلاهما
دانشگاه علم و هنر اوکلاهما
دانشگاه تولسا

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است