تحصیل در ایالت مونتانا امریکا

تحصیل در ایالت مونتانا امریکا
تصور کنید که در محوطه  سبز و بازی نشسته اید، که در آن هوا پوست شما را می نوازد. رنگ آبی آسمان بی عیب و نقص بوده و در آب منعکس شده است و کوه با قله برفی در فاصله ای از شما قرار دارد. خوب بیش از این خواب چنین بهشتی را نبینید ​​چون واقعاً این صحنه نفس گیر در مونتانا وجود دارد. فراوانی مناظر خیره کننده دریاچه ها و کوه ها، در کنار برنامه های علمی و فرهنگی فریبنده، باعث جذب دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در مونتانا شده است.
هر چند که چهارمین ایالت بزرگ بوده و در طول سال نسبتاً سرد است، گفته می شود که مونتانا یک محل کوچک و دنج برای زندگی می باشد. کل ایالت کمتر از یک میلیون نفر جمعیت دارد که باعث شده جوامع به هم فشرده باشند و صدها مایل زمین برای اکتشاف در اختیار دوستداران طبیعت قرار دارد. اینجا خانه ی ۱۰ جنگل ملی، بیش از ۲۰ پناهگاه حیات وحش ملی، ۷ تفریحگاه سرخپوستی و البته تعداد زیادی از کوه ها می باشد.
نام این ایالت از کلمه اسپانیایی “مونتانا” مشتق شده است که به معنی کوه بوده که کاملا مناسب این ایالت است، چرا که اینجا دارای حداقل ۱۰۰ رشته کوه متفاوت  می باشد. زمین های وسیع مونتانا متفاوت و پویا هستند، این ایالت جغرافیای متنوعی از دشت ها و زمین های پست گرفته تا دره ها و کوه ها را داراست. تقسیم قاره ای مونتانا  را به دو بخش جدا می کند و در نتیجه باعث ایجاد شرایط آب و هوایی متفاوت شده است. به این معنی که بسته به جایی که شما در مونتانا زندگی می کنید  آب و هوا می تواند بسیار متفاوت باشد. برف می تواند در هر زمانی از سال ببارد، حتی در ماه های جولای و اوت که نادر است.

دانشگاه مونتانا

ماجراجویان تشنه ی زمین های وحشی مونتانا هستند. حومه دست نخورده آنجا زیبایی  تحسین برانگیز و هیجان انگیزی برای اکتشاف دارد. پارک ملی Glacier دارای نمایش های دیدنی و جذابی از یخچال های بزرگ طبیعی، دره ها، آبشارها، کوه ها، حیات وحش و زمین های گل می باشد. این پارک به خودی خود حاوی بیش از ۷۰۰ مایل مسیر پیاده روی برای پیاده روی و بسیاری از دریاچه های بزرگ برای ماهی های پرنده و کروز است. دانشجویان بین المللی در مونتانا نیز ممکن است خرس های خاکستری در این پارک های ملی ببینند چرا که این ایالت به جز آلاسکا دارای بزرگترین جمعیت خرس خاکستری در ایالات متحده آمریکا است.
دانش آموزانی که در مونتانا تحصیل می کنند نیز می توانند در سه تا از پنج ورودی پارک ملی یلو استون Yellow Stone به اکتشاف بپردازند. با وجود میلیون ها هکتار از برف کشف نشده، این ایالت تبدیل به سرزمین عجایب برای اسکی بازان در زمستان می شود. در میان زیبایی های موروثی طبیعی مونتانا یک فرهنگ پر رونق موسیقی و هنر نیز وجود دارد. چه در گرمترین روز تابستان و یا در وسط یک طوفان سخت زمستان ، همیشه در مونتانا کاری برای انجام  دادن وجود دارد. دانشجویان بین المللی در مونتانا می توانند در مورد تاریخ و فرهنگ غنی این ایالت از طریق رویدادهای مختلف مانند یک کنسرت یا گالری های محلی هنری مطالبی را یاد بگیرند.
قبل از حمله ی اروپا، مونتانا خانه ی چند گروه  از مردم بومی، از جمله قبایل بزرگ سرخپوستی مانند کلاغ و شاین بود. در اواسط دهه ۱۸۰۰  صدها نفر از کارگران معدن برای کشف طلا، نقره، مس و ذغال سنگ  به مونتانا سرازیر شدند. خروجی طلا در مونتانا صدها میلیون دلار تولید درآمد کرد. امروزه، اقتصاد مونتانا هنوز هم به شدت به نفت و زغال سنگ استخراج شده وابسته است. قسمت بزرگی از اقتصاد نیز از فراوانی زمین های غلات و  از گندم، چاودار و جو گرفته تا بذر کتان و چغندر قند حاصل می شود. این ایالت در کشور رتبه سوم را در کارخانه های لبنی دارد.
مونتانا دارای دوازده کالج  و دانشگاه است. دو عدد از بزرگترین مدارس، دانشگاه مونتانا  (UM “Griz”) و دانشگاه ایالتی مونتانا  رقابت ورزشی قوی دارند. این رقابت چنان تاریخی بوده که مردم از سراسر ایالت برای دیدن بازی به این مکان سفر می کنند. در سال های اخیر، تعداد دانشجویان بین المللی در مونتانا در بسیاری از دانشگاه ها افزایش یافته است. بیش از نیمی از دانشجویان جدید دانشگاه کارول Carroll از خارج از ایالت هستند. دانش آموزانی که در مونتانا تحصیل می کنند باید برای سواری وحشی آماده باشند.در اکثر دانشگاه ها، دیدن گوزن  در هر زمانی از روز غیر عادی نیست. سفر آخر هفته برای دانش آموزان مونتانا ممکن است یک پیاده روی در دشت های بی درخت پوشیده از گلسنگ باشد یا شاید رفت و آمد به مدرسه نیازمند چکمه های برفی سنگین باشد.  مونتانا به هیچ وجه شبیه به جای دیگری نیست.

دانشگاه مونتانا امریکا

لیست دانشگاه های ایالت مونتانا امریکا
کالج کارول
دانشگاه ایالتی مونتانا
بیلینگز
بوزمان
شمالی
کالج کوه های راکی
کالج Kootenai سالیش
دانشگاه گریت فالز
دانشگاه سیستم مونتانا
میسولا
مونتانا فناوری
کالج مونتانا غربی از دانشگاه مونتانا

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است