تحصیل در ایالت کنتاکی امریکا

تحصیل در ایالت کنتاکی امریکا
هنگامی که یک دانشجوی بین المللی تصمیم می گیرد در کنتاکی تحصیل کند می تواند از ارضی زیبا و مراکز شهری تاریخی آن، ایالت بلوگرس، لذت ببرد. این ایالت دارای جمعیت ۴٫۳ میلیونی بوده و رتبه ۲۶ در رتبه بندی ملی را دارد. مردم کنتاکی در ۱۳ امین ایالت کوچک که منطقه ای به وسعت ۱۰۴۰۰۰ کیلومتر مربع است زندگی می کنند. از لحاظ تراکم جمعیت نیز رتبه ۲۴ را در کشور دارد که ۴۱ نفر در هر کیلومتر مربع وجود دارد.
این ایالت بیشترین مسیر کشتیرانی را دارد. کنتاکی با هفت ایالت و دو رودخانه معروف هم مرز است – اوهایو و می سی سی پی – که در امتداد قسمت شمال و غرب این ایالت جریان دارند. کنتاکی با میسوری در غرب، ایندیانا و ایلینویز در شمال غرب، اوهایو در شمال شرق، ویرجینیای غربی در شرق و ویرجینیا در جنوب شرقی هم مرز است. این ایالت آب و هوای مرطوب نیمه استوایی، شبیه به میلان – ایتالیا، بوینس آیرس – آرژانتین، بریزبن و کوئینزلند – استرالیا، هنگ کنگ – چین، اوکیناوا – ژاپن، اودسا و اوکراین و بلگراد – صربستان دارد.
بخش شرقی کنتاکی بخشی از منطقه آپالاچی محسوب می شود و با فرهنگ آپالاچی متمایز خود این ایالت را تحت تاثیر قرار داده است. زمین این منطقه، به عنوان “فلات کامبرلند” شناخته می شود و پر از تپه است که به طور فزاینده ای از سمت شمال غربی به جنوب شرقی ارتفاعش زیاد می گردد. بخش غربی از ایالت، به عنوان “Jackson purchase” شناخته می شود که شامل تنها exclave غیر پیوسته در ایالات متحده است (بخشی از ایالت به طور کامل توسط دیگر ایالت ها احاطه شده که توسط زلزله ایجاد گردیده است. زلزله مسیر رودخانه را تغییر داده و در نتیجه قطعه ای از زمین به صورت منزوی ایجاد گردیده است). اگر چه این منطقه در وهله اول کشاورزی است، اما این منطقه به دلیل فراوانی فعالیت های مربوط به آبی که در دسترس است نیز کانون گردشگری می باشد که دانشجویان بین المللی می توانند از آن بهره ببرند. “زمین های زغال سنگ غربی” و “فلات پونه” بخش غربی ایالت را تشکیل می دهند و هر دو محل تپه های ناهموار، غارها و معادن هستند.
شمال داخلی کنتاکی به عنوان “منطقه بلوگرس” شناخته می شود و خانه جمعیت زیادی در این ایالت و نیز مراکز تاریخی شهری و دشت های مرتع بی درخت می باشد که برای اهداف مربوط به اسب سواری و کشاورزی عالی است.
همانطور که این ایالت خانه شهر تاریخی لویی ویل است، این منطقه در ایالت به طور آشکار محل اسب سواری (دربیDerby ) نیز می باشد. اگر دانشجویان بین المللی که در کنتاکی محصل هستند با دربی نا آشنا باشند، این نا آشنایی زیاد طول نخواهد کشید. مسابقه اسب دوانی کنتاکی از سال ۱۸۷۵ یک سنت آمریکایی بوده است که تماشاگران از سراسر کشور به آنجا می آیند.

دانشگاه کنتاکی

سیستم دانشگاه دولتی در کنتاکی
سیستم دانشگاه دولتی در کنتاکی به خوبی در نظر گرفته شده است و از هشت دانشگاه تشکیل شده که در سراسر ایالت گسترش یافته اند.
سطح کارشناسی:
اگر یک دانشجوی بین المللی در حال برنامه ریزی برای تحصیل در یک مؤسسه دولتی در کنتاکی به عنوان یک دانشجوی دوره کارشناسی می باشد، باید انتظارش را داشته باشد که به طور متوسط ​​بیش از ۱۴,۰۰۰ دلار در سال هزینه تحصیل پرداخت کند. ارزان ترین گزینه دانشگاه کنتاکی شمالی ( در هفت مایلی از سین سیناتی در ارتفاعات کوهستانی) است. گران ترین دانشگاه لویی ویل است، که تا ۱۷۵۰۰ دلار گران تر می باشد.

سطح کارشناسی ارشد
دانشجویان بین المللی در کنتاکی که در مؤسسات دولتی کنتاکی در سطح کارشناسی ارشد تحصیل می کنند باید انتظار پرداخت هزینه به طور متوسط ​​۶۰۰۰ دلار را داشته یاشند. ارزان ترین هزینه را دانشگاه ایالتی کنتاکی (در فرانکفورت) که حداکثر ۴۷۰۰ دلار می باشد دارد. گران ترین دانشگاه باز هم، دانشگاه لویی ویل با ۷۵۰۰ دلار است. بسیاری از مؤسسات خصوصی و مذهبی در ایالت وجود دارند.
به عنوان دانشجوی مقطع کارشناسی، دانشجویان بین المللی محصل در کنتاکی باید انتظار پرداخت به طور متوسط ​​بیش از ۱۵,۰۰۰ دلار را داشته باشند تا بتوانند در یک مؤسسه خصوصی شرکت کنند. به عنوان یک دانشجوی دوره کارشناسی ارشد در یک مؤسسه خصوصی این رقم به حدود ۷۵۰۰ دلار کاهش می یابد.

لیست دانشگاه های ایالت کنتاکی

  • Eastern Kentucky University
  • Kentucky State University
  • Morehead State University
  • Murray State University
  • Northern Kentucky University
  • University of Kentucky
  • University of Louisville
  • Western Kentucky University
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است