تحصیل در جمهوری چک

تحصیل در جمهوری چک
امروزه جمهوری چک یکی از معروف ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی به لحاظ تحصیل در جمهوری چک خواهد بود چرا که بیش از 39000 دانشجو را در خود جای داده است. آمارهای اخیر اتحادیه اروپا نشان داده است که در سال 2014 این کشور در لیست 12 مقصد رایج برای دانشجویان آراسموسی در اروپا قرار گرفته است. دلایل بسیاری برای تحصیل در جمهوری چک وجود دارد که مواردی نظیر : دانشگاه های معتبر، مبلغ شهریه و مخارج زندگی مقرون به صرفه و فرهنگ زندگی شگفت انگیز را در بر خواهد گرفت.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با تحصیل در جمهوری چک آشنا بشیم .
امروزه سیستم آموزش عالی جمهوری چک بیش از 70 دانشگاه را در خود جای داده است. این درحالیست که دو سوم این دانشگاه ها خصوصی می باشند. حدود 12 تا از دانشگاه های جمهوری چک خصوصیت 200 دانشگاه برتر جهان را به خود اختصاص داده اند. باید بدانید که دانشگاه های این جمهوری بالاترین رتبه ها در میان اروپا و مرکز آسیا بدست آورده اند. به علاوه تعداد 4 تا از این دانشگاه ها در میان رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS قرار گرفته اند.
شرایط لازم برای اخذ پذیریش تحصیلی در مقطع کارشناسی یا لسانس رشته های فنی مهندسی ، علوم انسانی و هنر
برای دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاههای چک به زبان چکی به صورت رایگان ابتدا پذیرش دوره پیش دانشگاهی گرفته می شود که علاوه بر زبان چکی دروس تخصصی مربوط به رشته خود را به زبان چکی باید بگذرانند، توجه داشته باشید دانشگاههای کشور چک امتحان ورودی به صورت بیسیک دارند و کسانی وارد دانشگاه می شوند که امتحان ورودی را قبول شده باشند، در صورت عدم قبولی متقاضی مجبور به تکرار دوره می شود.
توجه داشته باشید رشته های هنر فقط به زبان چکی دانشجو می پذیرند و رایگان نمی باشند.
برای ثبت نام در دانشگاههای چک به زبان انگلیسی دانشجو باید هزینه های مربوط به تحصیل خود را تقبل کند، نمره زبان  آیتلس بالای 5 الزامی می باشد.
دانشجو متقاضی تحصیل در جمهوری چک در شته های مهندسی ، علوم انسانی  ، هنر برای مقطع تحصیلی لیسانس  یا همان کارشناسی باید از نظر سنی به 18 سال رسیده باشند و سن آنها با مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی بیشتر از 25 سال نباشد، دانشجویانی که دارای مدرک فوق دیپلم و یا لیسانس از دانشگاههای سراسری ، آزاد ، پیام نور ، علمی کاربردی ایران هستند و قصد دارند رشته جدیدی را در جمهوری چک شروع کنند، از لحاظ سنی با مدرک فوق دیپلم و لیسانس نباید بیشتر از 28 سال باشند. در سنین بالاتر با مدرک لیسانس و فوق لیسانس امکان صدور پذیرش از جانب دانشگاههای چک وجود دارد، اما امکان ویزای برای سنین بالاتر کمتر از 10% می باشد.
شرایط بورس به زبان انگلیسی در رشته های فنی و مهندسی ، علوم انسانی ، علوم پزشکی و هنر
معمولا دانشگاههای چک به زبان انگلیسی به دانشجوهای خارجی بورس اهدا نمی کنند، اما اگر دانشجو در ترم اول خود نمرات بالایی کسب کند می تواند درخواست بورس تحصیلی خود را به دانشگاه اعلام کند.
شرایط لازم برای اخذ پذیریش تحصیلی برای MBA و DBA
برای تحصیل در رشته های MBA و DBA شرایط سنی خاصی وجود ندارد، به دو زبان چکی و انگلیسی تدریس میشود و رایگان نمی باشد. اصل مدرک لیسانس و فوق لیسانس به همراه ریز نمرات جهت اخذ پذیرش الزامی است.

دانشگاه شیمی در پراک

دانشگاههای فنی و مهندسی جمهوری چک:

دانشگاه چالز جمهوری چک Charles

موسسه تکنولوژی شیمی پراگ جمهوری چک
دانشگاه چک در پراگ جمهوری چک
دانشگاه علوم تربیتی چک در پراگ (CUP)
دانشگاه فنی و مهندسی Pardubice کشور چک
دانشکاه فنی و مهندسی West Bahemia کشور چک
دانشگاه فنی و مهندسی Liberec کشور چک
دانشگاه فنی و مهندسی Ostrava کشور چک
دانشگاه دامپزشکی و دارو سازی Brno چک
دانشگاه ملی مهندسی Bohemia کشور چک
دانشگاه فناوری Brno کشور چک
دانشگاه کشاورزی و جنگلداری Mendel چک
دانشگاههای گروه هنر جمهوری چک:
دانشگاه چالز جمهوری چک Charles
دانشگاه علوم انسانی و هنر Ostrava کشور چک

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است