تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه
تحصیل در مقطع لیسانس کشور روسیه
مقطع لیسانس در کشور روسیه 4 ساله است افرادی که متقاضی ورود به این مقطع هستند می بایستی مدرک دیپلم را داشته باشند تا بتوانند در این دوره شرکت کنند . هم چنین این نکته حائز اهمیت است که دوره 4 ساله لیسانس به زبان روسی تدریس می شود و فرد متقاضی می بایستی مدرک زبان روسیه را داشته باشد .در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با تحصیل در روسیه بیشتر آشنا بشیم
حق کار
دانشجویان مقطع کارشناسی کشور روسیه مجوز کار در محدوده ای 10 ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین 8 تا 10 دلار به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمد های حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد .
هزینه های زندگی
دولت روسیه با توجه به این که به دانشجویان در هفته اجازه کار 10 ساعت را داده است . آنها می توانند بابت هر ساعت کار بین 7 تا 10 دلار را کسب کرده قسمتی از مخارج زندگی خود را پرداخت نمایند . هزینه زندگی در روسیه حداقل 500 دلار در ماه می باشد که بیشترین هزینه را مسکن در بردارد. ذکر این مطلب از اهمیت بالایی برخوردار است که هر فرد که قصد ادامه تحصیل در کشور روسیه را داشته باشد قبل از رفتن به روسیه و برای رفتن به سفارت باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی نشان دهد که مبلغ آن برابر یک سال زندگی در روسیه است. کسانی که قصد دارند بعد از پایان تحصیل خود در کشور روسیه مشغول به کار تمام وقت شوند می بایستی به زبان روسیه ای مسلط بوده و دوره ی تحصیلی خود را به خوبی گذرانده باشند تا بتوانند شغل مناسبی را پیدا کنند و در نتیجه بعد از کسب شغل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند . این نکته را نیز باید ذکر کرد که گرفتن اقامت دائم در کشور روسیه بسیار دشوار است و طولانی و افراد می بایستی مدت زمان زیادی را در کشور روسیه کار کنند تا طول دوره را سپری کرده و اقامت دائم را اخذ کنند و پس از اخذ اقامت دائم پروسه گرفتن پاس روسیهی را بگذرانند.

تحصیل در روسیه

تحصیل در مقطع فوق لیسانس کشور روسیه
روسیه کشوری است که هزینه تحصیل در آن پائین می باشد ولی دانشگاه های کشور روسیه جزو دانشگاه های برتر دنیا به حساب نمی آیند. بسیاری از علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نظیر دکترا کشور روسیه را برای اتمام دوره فوق لیسانس خود انتخاب می کنند، چرا که ایشان می توانند شانس خود را جهت اخد بورسیه های تحصیلی در مقطع دکترا افزایش دهند. دوره تحصیلات کارشناسی ارشد در کشور روسیه دو ساله است .
زبان تدریس
دروس دانشگاهی کشور روسیه به دو صورت روسی و انگلیسی تدریس می شوند .متقاضیان به اخذ پذیرش تحصیلی به زبان روسی، می بایست مدارک دال بر تسلط به این زبان را به دانشگاه ارائه نمایند. ذکر این نکته لاذم است که ابتدا اطلاع درباره زبان تدریس رشته ی مورد نظر خود را کسب کرده سپس در دوره های زبان ثبت نام فرمائید
همان طور که در مطالب قبلی ذکر کردیم متقاضیان می توانند در دانشگاه های انگلیسی زبان تحصیل کنند . افرادی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند می بایستی مدرک IELTS 6-6.5 را به دانشگاه ارائه دهند .
حق کار
دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کشور روسیه مجوز کار در محدوده ای 20 ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین 8 تا 10 دلار به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمد های حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد .
هزینه های زندگی
روسیه با توجه به این که به دانشجویان در هفته اجازه کار بین 10 تا 20 ساعت را داده است . آنها می توانند بابت هر ساعت کار بین 7 تا 10 دلار را کسب کرده قسمتی از مخارج زندگی خود را پرداخت نمایند . هزینه زندگی در روسیه حداقل 400 دلار در ماه می باشد که بیشترین هزینه را مسکن در بردارد. ذکر این مطلب از اهمیت بالایی برخوردار است که هر فرد که قصد ادامه تحصیل در کشور روسیه را داشته باشد قبل از رفتن به روسیه و برای رفتن به سفارت باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی نشان دهد که مبلغ آن برابر یک سال زندگی در روسیه است. کسانی که قصد دارند بعد از پایان تحصیل خود در کشور روسیه مشغول به کار تمام وقت شوند می بایستی به زبان روسیهی مسلط بوده و دوره ی تحصیلی خود را به خوبی گذرانده باشند تا بتوانند شغل مناسبی را پیدا کنند و در نتیجه بعد از کسب شغل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.
تحصیل در مقطع دکترای کشور روسیه
کشور روسیه همانند سایر کشورهای پیشتاز در بحث تحصیل، به دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکترا، توجه ویژه ای دارد و جهت پرداخت مخارج تحصیل ایشان، شرایط ویژه ای را جهت تسهیل طول دوره ی دکترا در این کشور در این کشور فراهم آورده است.
بصورت کلی تحصیلات در مقطع دکترا در دانشگاه های کشور روسیه به 2 صورت تحصیل با بورسیه تحصیلی و تحصیل در شرایطی که دانشجو شهریه ی دانشگاه را شخصا پرداخت می کند، صورت می پذیرد.
تحصیل در شرایطی که دانشجو مستلزم به پرداخت هزینه در دانشگاههای کشور روسیه می باشد، همانند اخذ پذیرش د مقطع فوق لیسانس کشور روسیه می باشد ولیکن در این مطلب شرایط لازم جهت اخذ فرصت تحصیل در مقطع دکترا به همراه اخذ بورسیه تحصیلی می پردازیم.
با توجه به این نکته که کشور روسیه برای افرادی که در مقطع دکترا در این کشور مشغول به تحصیل هستند، حقوقی ماهیانه به میزان تقریبا 2 هزار دلار را مدنظر قرار می دهند ، فلذا دانشجویان ایرانی رقابت بسیار سختی را در راستای اخذ بورسیه دکترا در کشور روسیه در پیش دارند.

فهرست دانشگاه های دولتی موفق و برجسته روسیه که رشته های اقتصادی ارائه می کنند:

  • دانشگاه دریانوردی و حمل و نقل درون مرزی ماکاروف 
  • دانشگاه دولتی تکنولوژی سن پترزبورگ
  • دانشگاه دولتی هوانوردی و عمران سن پترزبورگ 
  • دانشگاه دوستی ملل روسیه (مسکو)
  • دانشگاه دولتی کشاورزی ساراتوف
  • دانشگاه دولتی نیژنی نووگورود
  • دانشگاه دولتی معماری و مهندسی عمران نیژنی نووگورود 
  • دانشگاه دولتی فنی شمال قفقاز (استاورپل)

 

فهرست دانشگاه های دولتی موفق و برجسته روسیه که رشته های فنی و مهندسی ارائه می کنند:

  •  دانشگاه دولتی دریانوردی حمل و نقل درون مرزی ماکاروف
  • دانشگاه دولتی مخابرات سن پترزبورگ
  • دانشگاه دولتی دریانوردی و عمران سن پترزبورگ
  • دانشگاه دولتی تکنولوژی سن پترزبورگ
  • دانشگاه دولتی کشاورزی ساراتوف
  • دانشگاه ایالتی نیژنی نووگورود
  • دانشگاه دولتی معماری و مهندسی عمران نیژنی نووگورود
  • موسسه هوانوردی مسکو
  • دانشگاه دوستی ملل روسیه (مسکو)
  • دانشگاه دولتی فنی شمال قفقاز (استاورپل)

 

فهرست دانشگاه های دولتی موفق و برجسته روسیه که رشته های علوم انسانی و پایه ارائه می کنند:

  •  دانشگاه دوستی ملل روسیه (مسکو)
  • دانشگاه دولتی نیژنی نووگورود
  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است