تحصیل در مصر

تحصیل در مصر

تحصیل در مصر ؛ باید بدانید که دلایل بسیاری برای تحصیل در مصر وجود دارد، این دلایل مواردی نظیر : وجود دانشگاه های بسیار عالی، هزینه زندگی پایین، فرصت حضور یافتن در کشورهای خاص ( آفریقا، خاورمیانه ) و آشنا شدن با فرهنگ های مردم مدیترانه ای را در بر خواهد گرفت.

بسیاری افراد جهت مهاجرت به مصر معمولا از طریق تحصیل در مصر اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل در مصر نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی مصر میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به مصر می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در مصر و سرمایه گذاری در مصر نیز وجود دارند. تابعیت مصر از طریق تولد فرزند در مصر از این قاعده در این کشور وجود ندارد.

موضوع هزینه زندگی بسیار پایین یکی از عوامل بسیار مهم جهت تحصیل دانشجویان در کشور مصر بوده است. شهر cario بالاترین رتبه را در سال 2012 به دلیل فارغ التحصیل شدن بهترین دانشجویان از دانشگاه های این شهر کسب کرد. ناگفته نماند که این شهر با شهر مکزیک رقابت های نزدیکی داشت. به دلیل اینکه هزینه زندگی پایین بسیار مورد توجه افراد بود، لذا دانشجویان مصر را برای تحصیل و به عنوان مقصد خود انتخاب کردند، چرا که این کشور تعداد پنج دانشگاه برتر جهان را در خود جای داده است.

 

دانشگاه مصر

 

رتبه بندی دانشگاه های مصر

باید بدانید که فرصت تحصیل در مصر و کشف فرهنگ شهرهای مختلف برای دانشجویان بین المللی وجود خواهد داشت. پل ارتباطی شمال شرق آفریقا و منطقه خاورمیانه ای و وجود خط ساحلی مدیترانه، مصر را به بهترین کشور برای تحصیل مبدل کرده است، همچنین وجود این مزایا موجب شناخت فرهنگ های مناطق عربی و مدیترانه ای شده است. با تحصیل در مصر شما قادر به شناخت تاریخ مصر، هرم های بسیار بزرگ، معابد karnak و دره پادشاهان خواهید بود. همچنین امکان سفرهای دریایی به نیل، حمام آفتاب در سواحل دریای سرخ و مدیترانه و گردشگری در شهر پرطراوت cario برای شما وجود خواهد داشت. بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی تعلق نمی­گیرد بنابراین تحصیل رایگان نیست.

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی مصر جزو دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم نیست.

 

دانشگاه مصری

 

دانشگاه های مصر

دولت مصر، بهترین امکانات آموزشی را برای این کشور در نظر گرفته است و برنامه های آموزشی بسیاری را برای دانشجویان بین المللی طراحی کرده است.

در حال حاضر کشور مصر دارای دو دانشگاه دولتی ( با دو میلیون دانشجو ) و 23 دانشگاه خصوصی ( 60000 دانشجو ) می باشد که تعداد 5 تا از این دانشگاه ها ( در سال 15/2014 ) در زمره عالی ترین دانشگاه ها قرار گرفتند. باید بدانید که دانشگاه های Cario در رتبه 360 جهان قرار دارند. دانشگاه های شهر cario، دانشگاه هایی با اسامی : Ain shams, Al Azhar, Alexandria  خواهند بود. از دیگر دانشگاه هایی که بخشی از خصوصیات دانشگاه های کاریو را در خود جای داده است اما در رتبه بندی دانشگاه های جهان قرار نگرفته است، دانشگاه بریتانیایی در مصر خواهد بود که در منطقه EL-Shorouk واقع شده است و حدود 50 کیلومتر تا مرکز شهر کاریو فاصله دارد. همانند دانشگاه های آمریکایی واقع در شهر کاریو، زبان تحصیل و تدریس در این دانشگاه انگلیسی خواهد بود. باید بدانید که دانشگاه Technische در برلین قصد افتتاح دیگر شعب خود در پایتخت کشور مصر را در سر دارد.

 

یونس در مصر

 

شرایط پذیرش، شهریه و ویزای مصر

درخواست پذیزش تحصیل در دانشگاه مصر

متقاضیان تحصیل در دانشگاه آمریکایی در کاریو، ملزم به ارائه مدرک دیپلم دبیرستان و یا معادل آن، اثبات مهارت های زبانی خود از طریق شرکت در آزمون TOEFL و یا آزمون های مشابه آن خواهند بود.

متقاضیان غیر مصری برای تحصیل در دانشگاه آمریکایی در کاریو مستلزم ارائه موارد ذکر شده در ذیل خواهند بود :

  • گزارش اخیر پزشکی
  • ارائه یک اظهارنامه از بانک که بیانگر موجودی بانکی 17000 دلاری ( دلار آمریکا ) متقاضی باشد.
  • ارائه یک رونوشت از مدرک دبیرستان
  • ارائه مقاله ای 500 – 300 لغتی پس از تحصیل 12 ساله ( پس از اتمام مقاطع ابتدایی و دبیرستان )

پس از ارائه تمامی مدارک ذکر شده در فوق و پذیریش ، دانشجویان ملزم به ارائه تاییدیه ای از بیمه پزشکی خود به صورت جامع خواهند بود.

تمامی شرایط دانشجویان در دانشگاه بریتانیایی در مصر همانند دانشگاه ذکر شده در بالا خواهد بود، با این تفاوت که دانشجویانی که از مهارت های زبانی پایینی برخوردارند قادر به ثبت نام و پذیرش خواهند بود. البته باید بدانید که با گذشت زمان و در طول دوره تحصیل مهارت های زبانی ضروری دانشجویان ارتقاء خواهد یافت.

 

 

 

 

ویزای تحصیلی مصر

باید بدانید که جهت ورود به کشور مصر، اخذ ویزای توریستی از نزدیک ترین سفارت مصر ( که بستگی به ملیت شما خواهد داشت ) لازم می باشد.

پس از اینکه شما مراحل ثبت نام را طی کردید و تمامی پرداخت ها را انجام دادید، تحصیل در دانشگاه مصر از طریق اخذ ویزای دانشجویی در مصر به  شما پیشنهاد خواهد شد. این بسیار حائز اهمیت است که قبل از هرگونه اقدام دانشجویان، شرایط دانشگاه مورد نظر خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

مبلغ شهریه در دانشگاه های بریتانیایی موجود در مصر برای دانشجویان غیر مصری در سال 13/2012 ( که از لیره مصر تبدیل شده است ) به شرح ذکر شده در ذیل خواهد بود :

  • 83 دلار ( دلار آمریکا ) – هزینه درخواست.
  • 4970 دلار ( دلار آمریکا ) – هزینه شهریه ( که بستگی به دوره ها خواهد داشت ).
  • 1988 دلار ( دلار آمریکا ) – 2816 دلار ( دلار آمریکا ) – هزینه منزل

باید بدانید که دیگر هزینه های اضافی برای پشتیبانی های آموزشی و خدمات اداره کل، کتاب ها و تقویت مهارت های زبانی در نظر گرفته خواهد شد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است