تحصیل در کشور سنگاپور

تحصیل در کشور سنگاپور

سنگاپور می‌تواند برای ایرانی‌ها، یک مقصد تحصیلی و تحقیقاتی برون‌مرزی فوق‌العاده خوب باشد. کشوری که اسلام را به عنوان سومین مذهب رسمی خود پذیرفته و با چندمیلیون جمعیت، به اندازه چندین کشور اروپایی، تولید و صادرات علمی دارد، برای کشور در حال توسعه ای چون ایران، دارای ظرفیت‌های قابل استفاده بسیاری است. برای عاشقان تحصیل در دانشگاه‌های شمال اروپا و آمریکا، تغییر رویه از غرب به سمت جنوب شرق آسیا، می‌تواند یک راهبرد خوب و ارزنده باشد.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با تحصیل در کشور سنگاپور آشنا بشیم .

متاسفانه، محققان و دانشجویان ایرانی مشتاق به تحصیل در خارج از کشور، در چند دهه اخیر، با تب تحصیل در غرب مواجه شده اند و این قضیه باعث شده تا تعاملات دانشگاه‌های ایران با دانشگاه‌های برتر آسیا و همچنین برقراری تعاملات تحقیقاتی مشترک آسیایی، به خصوص میان کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی، وضعیت مطلوبی نداشته باشد.

یونی در سنگاپور 1

ایران و سنگاپور، دارای توانمندی‌های علمی و تحقیقاتی بسیاری در زمینه‌های مختلف مهندسی و پزشکی هستند و این ‌امر فرصتی برای تولید علم با همکاری دو جانبه است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد. مراکز دانش بنیان ایران و سنگاپور و پارک‌های فناوری آن‌ها، می‌تواند الگویی ممتاز برای کشورهای اسلامی به خصوص کشورهای منطقه خلیج فارس باشد و فواید اقتصادی و صنعتی بسیاری را برای ایران عصر پساتحریم به ارمغان آورد.

 سنگاپور، یکی دیگر از معدود کشورهای آسیا به شمار می رود که زبان انگلیسی در سطح خوب مانند فیلیپین، در آن رواج دارد و همه دانشگاه‌ها به این زبان فعالیت دارند. کیفیت بالای تحصیل و زندگی در این کشور در کنار فرصت های بورسیه متنوع خوب، سبب شده تا ده‌ ها هزار دانشجو از سراسر جهان، دانشگاه‌های این کشور را برای مقاطع مختلف تحصیلی انتخاب کنند.

ان تی یو دانشگاه سنگاپور
NTU learning hub a hive of learning and innovation (Photo: Hufton and Crow)

دانشگاه های سنگاپور
در سنگاپور ۳ دانشگاه وجود دارد که یکی از برترین دانشگاه های نوظهور جهان هستند و در تولید مقالات در حوزه های مختلف، ید طولانی دارند و در آینده مورد بررسی سرویس دانشگاه گردی پیمنت۲۴ قرار خواهند گرفت.
دانشگاه ملی سنگاپور –  National University of Singapore
بی گمان برای متقاضیان تحصیل در سنگاپور جذاب ترین گزینه دانشگاه ملی سنگاپور NUS خواهد بود که دارای اعتبار بین المللی فراوان است به طوریکه در حال حاضر در رنکینگ جهانی QS رتبه ی 12 و در بین دانشگاه های آسیایی در سال 2015 در رتبه اول قرار دارد. از نظر کیفیت آموزش رشته های تحصیلی این دانشگاه در رشته مهندسی عمران و سازه در رتبه 3 جهانی و در زمینه مهندسی و فناوری در رتبه 4 جهانی و همچنین در علوم طبیعی در رتبه 10 جهانی قرار دارد.
دانشگاه فنی نانیانگ – Nanyang Technological University
در رنکینگ جهانی، دانشگاه فنی نانیانگ NTU در رتبه 13 جهان و پس از دانشگاه ملی سنگاپور قرار دارد و این موضوع خود بیانگر سطح کیفی تحصیل در سنگاپور می باشد.دانشگاه NTU همانند دانشگاه NUS، در دوره های مهندسی دارای اعتبار بین المللی می باشد و از لحاظ کیفیت استادان دانشگاه که به تدریس مهندسی و فناوری می پردازند در رتبه 10 جهانی و در رشته ی مهندسی عمران جزو 10 دانشگاه برتر محسوب می شود. در تحولات اخیر و به عنوان بخشی از یک سرمایه گذاری مشترک با کالج سلطنتی لندن در انگلستان، NTU دسته اول از دانشجویان را در مدرسه ی پزشکی جدید خود لی کونگ چیان در تابستان 2013 نام نویسی کرد.
دانشگاه مدیریت سنگاپور – Singapore Management University
این دانشگاه رشته های تخصصی زیادی در زمینه های حسابداری و مالی، علوم کامپیوتر، اقتصاد، قانون و آمار ارائه می دهد و یکی دیگر از دانشگاه های شناخته شده برای تحصیل در سنگاپور به شمار می رود که دارای شهرت جهانی می باشد. دانشگاه مدیریتی سنگاپور در لیست 50 دانشگاه برتر در زمینه حسابداری و مالی در جهان و در لیست 100 دانشگاه برتر در زمینه علوم و مدیریت قرار دارد.
دیگر دانشگاه های بین المللی سنگاپور
سنگاپور به عنوان یکی از مراکز پیشرو در جهان در زمینه همکاری بین دانشگاه ها با بسیاری از دانشگاه های پیشتاز در جهان برنامه های مشترک ارائه می دهد. برای مثال دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور با دانشگاه فناوری آمریکایی ماساچوست (MIT ) و دانشگاه چینی ژژیانگ همکاری می کند. همچنین دانشگاه  Yale-NUS  که در سال 2011 به عنوان اولین دانشگاه هنر در سنگاپور 2011 با همکاری و شراکت بین دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه آمریکایی Yale تاسیس شده است. این همکاری ها بیشتر بر روی بهبود کیفی جنبه های بین المللی  آموزش در دانشگاه های سنگاپور متمرکز شده اند تا گزینه های بیشتری برای متقاضیان بین المللی تحصیل در سنگاپور مهیا کنند.

دانشگاه سنگاپور

در خواست پذیرش برای تحصیل در سنگاپور
برای اینکه به عنوان یک دانشجوی بین المللی به تحصیل در سنگاپور بپردازید باید مستقیما از دانشگاه مربوطه پذیرش بگیرید بنابراین اولین گزینه شما مراجعه به وبسایت دانشگاه ها خواهد بود تا آخرین مهلت ثبت نام، روند پذیرش و هر نوع اطلاعات دیگر را به دست آورید و در صورت هر گونه سوال با دفتر بین المللی مستقیما تماس بگیرید.
ویزای دانشجویی سنگاپور
دانشجویان بین المللی که می خواهند به ادامه تحصیل در سنگاپور بپردازند نیاز به ویزای دانشحجویی دارند که هنگامی که درخواست شما توسط یک دانشگاه شناخته شده تایید گردد این ویزا به همراه نامه پذیرش شما صادر خواهد شد. درخواست شما باید شامل مدارک تحصیلی قبلی، مدارک مورد نیاز و اثبات آشنایی کافی با زبان انگلیسی باشد.
در حالیکه این روند اتوماتیک به این معناست که نیازی نیست که نگران درخواست ویزای دانشجویی باشید، شما باید تا 2 هفته پس از اخذ تاییدیه پذیرش درخواستتان را به اداره بازرسی و مهاجرت سنگاپور (ICA) ارائه دهید که این موضوع هم نباید زودتر از 2 ماه قبل از شروع دوره و دیرتر از یک ماه قبل از شروع دوره باشد. ارائه درخواست شما از طریق سیستم ثبت نام آنلاین ویزای دانشجویی که به عنوان سولار شناخته می شود انجام میگیرد.
“راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است