تحصیل در یونان

تحصیل در یونان
شرایط تحصیل در یونان
دانشگاه های کشور یونان مانند دانشگاه های ایران دارای 2 ترم در هر سال می باشند که در این دو ترم 13 هفته تحصیلی برگزار می شود و 3 هفته نیز به امتحان اختصاص دارد .در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با  تحصیل در یونان آشنا بشیم .
فرد متقاضی تحصیل در یونان در مقطع کارشناسی باید دارای گواهی دوره دبیرستان باشد . تحصیل در یونان در مقطع کارشناسی به زبان یونانی امکان پذیر است اما به صورت محدود در دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود . طول دوره تحصیل در یونان در مقطع کارشناسی 3 تا 4 سال است . در طی این دوره دانشجو از خدمات درمانی رایگان بهره مند می شود . هزینه این خدماتی درمانی توسط دولت تامین می شود . اجازه کار در طول این دوره به دانشجو داده می شود و فرد به صورت 10 ساعت پاره وقت می تواند کار کند .
فرد متقاضی تحصیل در یونان در مقطع کارشناسی ارشد باید دارای مدرک کارشناسی معتبر باشد . تحصیل در یونان در مقطع کارشناسی ارشد اصولا به زبان یونانی امکان پذیر است اما به صورت محدود و در بعضی رشته ها به زبان انگلیسی امکان پذیر است . طول دوره تحصیل در یونان در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال می باشد . . اجازه کار در طول این دوره به دانشجو داده می شود و فرد به صورت 20 ساعت پاره وقت می تواند کار کند .
فرد متقاضی تحصیل در یونان در مقطع دکتری باید دارای مدرک کارشناسی ارشد معتبر باشد . تحصیل در یونان در مقطع دکتری هم به زبان انگلیسی و هم به زبان یونانی امکان پذیر است . داوطلب این مقطع باید در ابتدای پروسه اخذ پذیرش ، موضوع پایان نامه خود را به دانشگاه ارسال کند و در صورت قبولی ، پایان تحصیل باید در از موضوع گفته شده دفاع کند . طول دوره تحصیل در یونان در مقطع دکتری با توجه به رشته متغیر است و بین 3 تا 5 سال می باشد . اجازه کار در طول این دوره به دانشجو داده می شود و فرد به صورت 30 ساعت پاره وقت می تواند کار کند .
سیستم نمره دهی افرادی که در یونان مشغول به تحصیل هستند بدین گونه است که تمامی کلاس ها در خاک یونان برگزار می شود و نمرات هر امتحان در رنج 1 تا 10 به دانشجو داده می شود . نمره 10 نشان دهنده قبولی با رتبه عالی و نمره 1 معنی مردود شدن در آن درس را می دهد .
لازم به ذکر است یکی از مهم ترین عواملی که شانس پذیرش در دانشگاه های کشور یونان را بالا می برد ، ریز نمرات تحصیلی می باشد .
متقاضی برای تحصیل در یونان حتما باید علاوه بر زبان یونانی به زبانی دیگر مانند انگلیسی تسلط داشته باشد . در صورتی که متقاضی تحصیل در یونان به زبان یونانی تسلط ندارد ، دانشگاه قبل از تحصیل دوره های یک ساله آموزشی را برای وی برگزار می کند . این دوره یک ساله به صورت 3 دروه 3 ماهه است . البته دانشگاه هزینه جدا از شهریه تحصیل را از دانشجو دریافت می کند .
توصیه می شود دانشجویانی که قصد کار در حین تحصیل در یونان را دارند به آژانس استخدام در یونان مراجعه کنند تا از لحاظ قانونی دچار مشکل نشوند . اصولا افرادی در یونان می توانند مشغول به کار شوند که به هر دو زبان یونانی و انگلیسی تسلط داشته باشند یا از مهارت خوبی در فیلد خاصی برخوردار باشند .
متقاضی برای دریافت ویزای تحصیلی یونان باید مدارک زیر را تهیه کند و به سفارت یونان در ایران تحویل دهد :

  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی و آخرین مدرک تحصیلی
  • گواهی سلامت
  • اثبات پشتوانه مالی
  • پاسپورت و شناسنامه متقاضی

مزایای تحصیل در یونان

  • تحصیل در یونان که یکی از کشور های اروپایی است دارای مزایای زیر است :
  • تحصیل در دانشگاه های با قدمت و مورد تائید وزارت بهداشت
  • تحصیل در یونان به زبان انگلیسی
  • امکان کار دانشجویی در حین تحصیل در یونان

زبان تحصیل در دانشگاه های یونان
یونان 22 دانشگاه دارد که تحصیل در آن ها معمولاً دو ترم تحصیلی و شامل 13 هفته درسی است. به طور کلی تحصیل در یونان معمولاً به زبان یونانی صورت میگرید و فقط در برخی رشته ها ودر مقاطع تحصیلات تکمیلی میتوان به زبان انگلیسی در یونان تحصیل نمود. برای تحصیل به زبان یونانی میتوان با طی یک دوره سه ماهه با هزینه 1500 یورو در یونان اقدام به یادگیری این زبان نمود.
هزینه تحصیل در یونان و بورس تحصیلی یونان
هزینه تحصیل در یونان به طور کلی سالیانه در حدود 6500 یورو می گردد که البته این میزان با توجه به رشته و شهر محل تحصیل دانشجو متغیر است.دانشجویان در یونان در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد با داشتن کارت دانشجویی میتوانند از تخفیف های ویژه حمل و نقل، تئاتر، سینما، موزه و… استفاده کنند. هم چنین دانشجویان میتوانند از وام های تحصیلی استفاده کنند. سازمانی با نام IKY در یونان برخی از مؤسسات خصوصی و عمومی در یونان به دانشجویان ایرانی و دانشجویان کشورهای جهان سوم بورس های تحصیلی ارائه میدهد.
طول تحصیل در یونان
طول تحصیل در یونان در دوره کارشناسی 3 الی 4 سال است؛ زبان تحصیل در این مقطع اکثراً یونانی است و ارائه مدرک زبان یونانی برای ادامه تحصیل الزامی است.
طول تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در یونان 2 سال است و در برخی رشته ها در این مقطع میتوان به زبان انگلیسی در یونان تحصیل نمود.
طول دوره دکترا نیز در یونان حدوداً سه سال است.

دانشگاه ACG
در سال ۱۸۷۵ توسط مبلغانی که از بوستون ، ماساچوست آمده بودند در آتن احداث گردید ، این کالج آمریکایی واقع در یونان قدیمی ترین و بزرگترین دانشکده های معتبر آمریکا در اروپا است ، برنامه آموزشی مقطع کارشناسی متنوع در علوم انسانی و علوم زیبا و هنرهای نمایشی و در رشته های کسب و کار و تجارت و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته هایی نظیر : روانشناسی مشاوره و روان درمانی ، روان شناسی کاربردی آموزشی ، ارتباطات استراتژیک و روابط عمومی ،  ارتباطات دیجیتال و رسانه های اجتماعی ، کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی به متکلمان زبان های دیگر (TESOL)، این دانشگاه با دارا بودن بودجه سه میلیون یورویی بورس های زیادی را جهت تحصیل دانشجویانی که از لحاظ مالی ضعیف هستند ارائه می دهد .

دانشگاه فنی ملی آتن
پیرو معرفی دانشگاه های یونان، دانشگاه فنی ملی آتن بالاترین رتبه را در بین دانشگاه های یونان دارد و در سال ۱۷/ ۲۰۱۶ در رتبه ۳۹۵ دنیا قرار گرفت.  این دانشگاه در سال ۱۸۳۷ تاسیس گردیده ، دانشگاه فنی ملی آتن و یا (NTUA  ) یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها در یونان است که تا به امروز حدود ۱۰،۰۰۰ دانشجو به مطالعه در یک برنامه پنج ساله که منجر به یک مدرک معادل کارشناسی ارشد در مهندسی و پوشش طیف وسیعی از رشته های مهندسی و همچنین معماری و ریاضیات کاربردی و فیزیک پرداخته اند ، تدریس اغلب به زبان یونانی است اما دانشجویان بین المللی نیز می توانند در برخی رشته ها و مقاطع خاص به زبان انگلیسسی تحصیل نمایند .

دانشگاه ارسطو
این دانشگاه بزرگترین دانشگاه در یونان و همچنین یکی از بزرگترین دانشگاه ها در جنوب شرقی اروپا محسوب می گردد . پردیس اصلی بزرگ آن در مرکز  Thessalonikiدومین شهرستان یونان واقع شده و به عنوان یک بنای جالب و محبوب برای بازدید کنندگانی که به این کشور آمده اند معروف است.  تاسیس در سال ۱۹۲۵ به نام فیلسوف مشهور ارسطو که در نزدیکی این شهرستان متولد شد نام گذاری گردید و در زمانهای گوناگون به عنوان دانشگاه ارسطو و یا دانشگاه تسالونیکی شناخته می شود که در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد طیف گسترده ای از رشته ها ارائه می دهد و رنکینگ جهانی این دانشگاه بین ۴۹۱ تا ۵۰۰ دنیا قرار دارد .

دانشگاه ارسطو یونان

دانشگاه ملی آتن  Kapodistrian
این دانشگاه همچنین در میان ۷۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد معمولا به نام”دانشگاه آتن” و دانشگاه ملی و Kapodistrian آتن شناخته می شود و در سال ۱۸۳۷ تاسیس شده و یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها در میان دانشگاه در یونان است ، که در آن حدود ۶۵،۰۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل بوده اند ، رشته هایی از جمله حقوق ، زبان ، علوم سلامت ، فلسفه ، علوم سیاسی و علوم طبیعی ارائه می شود که این دانشگاه دارای چهار دانشگاه اصلی که هر یک در محله های مختلف آتن واقع شده است .

دانشگاه کرت
در باب معرفی دانشگاه های یونان؛ نماینده چهارم یونانی در رتبه بندی دانشگاه های QS جهانی دانشگاه کرت می باشد که در رتبه ۶۵۱-۷۰۰  در جهان قرار دارد . دو پردیس این دانشگاه در بزرگترین و پرجمعیت ترین جزایر یونانی واقع شده است ، کرت در سال ۱۹۷۳ تاسیس گردیده ، دانشگاه کرت به سرعت توسعه یافته و در حدود ۱۸۵۰۰ دانشجو در پنج دانشکده تحصیل نموده اند ، دانشکده های آموزش و پرورش ، فلسفه و علوم اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی در آن قرار دارد ، هراکلیون دارای دانشکده های علوم و مهندسی و پزشکی است ، این دانشگاه دارای سابقه قوی تولید تحقیقات بین المللی قابل توجه بوده و از بناهای تاسیس گردیده می توان به موزه تاریخ طبیعی ، رصدخانه Skinakas  و بیمارستان دانشگاه عمومی اشاره نمود ، اگر چه همه دوره های کارشناسی دانشگاه به زبان یونانی تدریس می شود ، اما برای همکاری های بین المللی و یکپارچه سازی و تبادل دانشجو با بیش از ۲۰۰ دانشگاه در برنامه اراسموس با ارائه برنامه های انگلیسی به استقبال دانشجویان بین المللی برای ورود به کرت رفته اند .

دانشگاه آتن اقتصاد و کسب و کار (AUEB)
در سال ۱۹۲۰ تاسیس شده و در بین قدیمی ترین ها رتبه سوم در موسسات آموزش عالی یونان است ، بسیاری از ساختمانهای دانشگاه در مرکز آتن در Patision  یک خیابان که همچنین در کنار دانشگاه فنی ملی آتن و موزه ملی باستان شناسی واقع شده است.  تا سال ۱۹۹۵ AUEB  تنها در یک رشته کسب و کار و تجارت محور بود اما پس از سال ها به تدریج افزایش تعداد برنامه ها برای دانشجویان موجب گردید که امروز هشت بخش جداگانه که در کارشناسی ، کارشناسی ارشد و مقطع دکترا برنامه های آموزشی ارائه دهند ، با دوره های پنج ساله پیوسته کارشناسی ارشد  و همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.
“راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است