تحصیل پزشکی در بلژیک

تحصیل پزشکی در بلژیک
در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با تحصیل پزشکی در بلژیک بیشتر آشنا بشیم
افراد برای اخذ پذیرش پزشکی در دانشگاه های بلژیگ باید سن بالای 18 سال داشته باشند، داشتن مدرک دیپلم برای اخذ پذیرش الزامی است. نمرات فرد در درس های شیمی، فیزیک، زیست شناسی تأثیر بسیاری در اخذ پذیرش فرد دارد. پس از اخذ شرایط لازم متقاضی باید در آزمون ECTS شرکت نموده و قبول شود. اخذ حداقل امتیاز 180 در این آزمون برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی الزامی است. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک معمولاً به زبان فرانسوی و یا اسپانیایی است . البته تحصیل به زبان انگلیسی در برخی دانشگاه های بلژیک در رشته های پزشکی و دندانپزشکی وجود دارد که البته بسیار محدود می باشد. برای تحصیل به زبان فرانسه و یا اسپانیایی در رشته های پزشکی دانشجو باید مدرکی دال بر تسلط به این زبان ها ارائه نماید. اگر دانشگاه محل پذیرش فرد به زبان انگلیسی باشد، دانشجو باید نمره آیلتس و یا تافل با نمره 6 داشته باشد.
دوره های چند منظوره
شما می توانید چندین کالج و دانشگاه در بلژیک برای اخذ گواهی های گسترده ای از دیپلم گرفته تا کارشناسی ارشد و دکتری در سراسر بلژیک پیدا کنید. شما همچنین می توانید طیف گسترده ای از برنامه های چند منظوره شامل دوره های پیشرفته دندانپزشکی و علوم بهداشت دهان و تناسب اندام فیزیکی یا آموزش و پرورش احیا و درمانی حرفه، خدمات بهداشتی و کمک های پزشکی، بهداشت، علوم تغذیه، پزشکی (MD) و بسیاری از دوره های لذت بخش جهت تحصیل را در بلژیک بیابید. سطح علمی دانشگاه های بلژیک با یکدیگر متفاوت می باشد حتما قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود رتبه این دانشگاه در سال جاری را بیابید.

دانشگاههای پزشکی در بلژیک

بورسیه تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک
بورسیه تحصیلی در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان در بلژیک برای شما امکان پذیر میگردد.
معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل در پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک در مقطع دکترا یا PhD و شرایط تحصیل در بلژیک در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس را آسان تر می کند.
هزینه و شهریه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک
هزینه های دوره های پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک تا حد زیادی بر اساس ملیت دانش آموزان متفاوت است. در اغلب موارد، البته هزینه استاندارد برای یک دانشجوی اروپایی در حدود 835 یورو در هر سال است در حالی که این هزینه برای یک دانشجوی بین المللی معمولا در حدود € 1923 تا 3845 € در هر سال، به ترتیب برای کشورهای در حال توسعه و کشورهای صنعتی تغییر است. به غیر از هزینه دوره شما هزینه های دیگر بین € 550 و 650 € در هر ماه، بر اساس استاندارد زندگی خود برای زندگی در بلژیک دارید.
هزینه زندگی دانشجویی دربلژیک یکی از موارد مهمی است که تعیین کننده روند مهاجرت به یک کشور می باشد. بنابراین قبل از اقدام در رابطه با آن تحقیقات لازم را به عمل آورید.
چشم انداز شغلی پزشکی در بلژیک
حرفه پزشکی یکی از مرفه ترین مشاغل در سراسر جهان است. در سالهای اخیر، به عنوان یکی از مهمترین صنایع در تمامی کشورها در نظر گرفته می شود.

لیست دانشگاههای بلژیک:
Universiteit Antwerpen, Antwerp
Hogeschool-Universiteit Brussel, Brussels
Vrije Universiteit Brussel, Brussels
Universiteit Gent, Ghent
Universiteit Hasselt, Hasselt
Katholieke Universiteit Leuven
Transnational University Limburg, Hasselt

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است