تحصیل پزشکی در جمهوری چک

تحصیل پزشکی در جمهوری چک
جمهوری چک یکی از زیباترین کشورها در اروپای شرقی خواهد بود. در واقع جمهوری چک از سال 1993 استقلال یافت چرا که قبلا به عنوان بخشی از چک اسلواکی به حساب می آمد. ناگفته نماند که از پیش این جمهوری تحت نظر اتحادیه شوری فعالیت می کرد. این درحالیست که این جمهوری در سال های اخیر رشد اقتصادی بسیاری داشته است چرا که در سال 2006 به عنوان اولین دولت سابق بلوک شرقی در نظر گرفته شد. ناگفته نماند که این جمهوری برای تبدیل شدن به یک کشور توسعه یافته تلاش های بسیاری داشته است.برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در جمهوری چک ، دانشگاه های برتر نیوزیلند، شهرهای دانشجویی مشهور، نحوه درخواست، هزینه ها و اخذ ویزا این مقاله را مطالعه نمایید.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با  تحصیل پزشکی در جمهوری چک آشنا بشیم .
بسیاری افراد جهت مهاجرت به چک معمولا از طریق تحصیل در جمهوری چک اقدام می کنند، به طور کلی میتوان پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی در چک نسبت به اخذ شهروندی یا تابعیت چک میتوانند اقدام کنند، البته این روش یکی از روش های مهاجرت به چک می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در چک و سرمایه گذاری در چک نیز وجود دارند . تابعیت چک از طریق تولد فرزند در چک جزو این روش ها نمی باشد و مورد پذیرش چک نیست.
امروزه سیستم آموزش عالی جمهوری چک بیش از 70 دانشگاه را در خود جای داده است. این درحالیست که دو سوم این دانشگاه ها خصوصی می باشند. حدود 12 تا از دانشگاه های جمهوری چک خصوصیت 200 دانشگاه برتر جهان را به خود اختصاص داده اند. باید بدانید که دانشگاه های این جمهوری بالاترین رتبه ها در میان اروپا و مرکز آسیا بدست آورده اند. به علاوه تعداد 4 تا از این دانشگاه ها در میان رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS قرار گرفته اند.

دانشگاه ماسارکی

شرایط پذیرش
برای رشته های پزشکی شرط سنی وجود دارد ، دانشجو باید 18 سال تمام  و نباید بیشتر از 27 سال باشد. معدل دیپلم و پیش دانشگاهی دانشجو  مدارس ایران یکی از فاکتور های دانشگاههای علوم پزشکی جمهوری چک می باشد. دانشجوی متقاضی تحصیل در چک رشته های پزشکی ابتدا باید دوره پری مدیکال یا پیش دانشگاهی پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی جمهوری چک را بگذراند و بعد از قبولی در امتحان ورودی به یکی از شاخه های علوم پزشکی در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی به زبان چکی به صورت تحصیل رایگان ورود کند.
کسانیکه مدرک پیش دانشگاهی ریاضی یا تجربی ندارند می توانند مدرک پری مدیکال دانشگاههای علوم پزشکی جمهوری چک را به عنوان پیش دانشگاهی در مدارس خارج از کشور ایران تبدیل نمایند تا هم از ارز دانشجویی برخوردار شوند و هم شرایط تایید مدارک آنها مهیا شود.
برای پذیرش با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تا سن 25 سال مجاز می باشد و برای کسانیکه بین 25 تا 27 سال دارند مدرک فوق دیپلم یا لیسانس اجباری می باشد.
دانشگاههای مورد تایید پزشکی جمهوری چک در وزارت بهداشت ایران
اعتبار دانشگاههای زیر بصورت مشروط می‌باشد
دانشگاه چارلز در پراگ Charles University, Prague
دانشگاه چارلز در پلزن Charles University, Faculty of medicine in pilsen
دانشگاه  هراتس کارلوا Charles University, Hradec Kralove
شرایط پذیرش تخصص های پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی جمهوری چک
برای تخصص های پزشکی غیر از داروسازی که به صورت غیر بالینی می شود، مصاحبه از طرف بعضی از دانشگاههای علوم پزشکی جهموری چک وجود دارد، شرایط سنی و سلامت متقاضی هم یکی از فاکتور ها می باشد.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است