تحصیل پزشکی در دانمارک

تحصیل پزشکی در دانمارک
اگر شما به فکر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانمارک هستید، پیدا کردن اطلاعات دقیق در مورد شهریه و هزینه های زندگی در دانمارک به شما در تصمیم گیری آگاهانه برای آینده کمک خواهد کرد. برآورد شهریه، هزینه های محل اقامت و هزینه برای مواد غذایی، حمل و نقل و مواد اضافی برای برنامه ریزی دانشجو برای گرفتن مدرک در خارج از کشور در دانمارک بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید که هزینه ممکن است از یک سال به سال دیگر متفاوت باشد.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با تحصیل پزشکی در دانمارک بیشتر آشنا بشیم

شهر کپنهاگ دانمارک
مزایای تحصیل در دانمارک
دلایل مختلفی برای انتخاب دانمارک به عنوان مقصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که برخی از مهم ترین این دلایل عبارتند از:
دانشگاه های برتر دانمارک در دنیا از لحاظ علمی شناخته شده هستند و رنکینگ جهانی بالایی دارند. از جمله دانشگاه کپنهاگ (University of Copenhagen) که از برترین مراکز تحقیقاتی درر میان کشورهای اسکاندیناوی بوده و یا دانشگاه جنوبی دانمارک (University of Southern Denmark) در میان دانشجویان بین المللی بسیار پر رقابت بوده و رشته هایی با رنکیگ بالا را ارائه می نماید. بعضی از سایر دانشگاه های مطرح دانمارک عبارتند از:

  1. Aarhus University
  2. Roskilde University
  3. Aalborg University
  4. The Royal Danish Academy of Fine Arts

بسیاری از دانشگاه ها و موسسات در دانمارک برای دانشجویان بین المللی در شرایط مختلف بورسیه و اسکالرشیپ در نظر میگیرند. کشور دانمارک کشور پادشاهان و دارای رسوم باستانی با پیشینه ی تاریخی کهن می باشد. دانشجویان بین المللی میتواند در کنار زندگی اجتماعی با این فرهنگ و رسوم مردم دانمارک آشنا شوند. هزینه زندگی در شهر های دانمارک در حدود ۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو در ماه می باشد. در شهر های بزرگ مانند کپنهاگ هزینه زندگی کمی بالاتر بوده و در حدود ۱۲۰۰ یورو در ماه می باشد. در سال ۲۰۱۶ دانمارک به عنوان شادترین کشور در دنیا انتخاب شد که از مهم ترین دلایل آن حس حمایت اجتماعی، آزادی عمل در انتخاب نوع زندگی و فرهنگی سرشار از سخاوت و بخشندگی بوده است.

تحصیل پزشکی عمومی در دانمارک
آموزش پزشکی عمومی در دانمارک بعد از اتمام آموزش متوسطه شروع می شود. تمام برنامه های کارشناسی تحصیل در دانمارک به زبان دانمارکی تدریس می شود. دانشکده بهداشت و علوم پزشکی دانشگاه کپنهاگ در دانمارک چندین برنامه های برای اعطای مدرک لیسانس پزشکی را ارائه می دهد. آموزش پزشکی عمومی در دانمارک متشکل از مقاطع کارشناسی در پزشکی و کارشناسی ارشد در پزشکی است. طول این دوره ها در دانمارک عبارتند از:

  • برنامه کارشناسی 3 سال
  • برنامه کارشناسی ارشد 3 سال برای دریافت مدرک CAND عنوان. MED [MD]
  • برنامه دکترا سه سال اختیاری

 تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

دانمارک دارای چند موسسه عالی با هدف ارائه آموزش دندانپزشکی با کیفیت و تجربه عملی برای دانشجویان است. سیستم آموزش دندانپزشکی دانمارک بسیار شبیه به دیگر کشورهای اروپایی است، دانش آموزان به دنبال دریافت مدرک دندانپزشکی در دانمارک و گذراندن هر دو پایه نظری و مهارت های عملی شغلی مورد درخواست خود در رشته دندانپزشکی را بعد از فارغ التحصیلی خود دریافت می کنند. دانش آموزان طیف گسترده ای از تکنیک های پیشرفته، از جمله روش های مناسب و استراتژی برای تشخیص و درمان شرایط دهان و دندان را در طول تحصیل یاد میگیرند. برخی از مباحث پیشرفته شامل دندانپزشکی ترمیمی، پریودنتیکس، جراحی دهان، دندانپزشکی کودکان، و بیهوشی عمومی نیز در این دوره ها یا دوره های تخصص آموزش داده می شوند.
اخذ مدرک لیسانس (حداقل مدرک دانشکده دندانپزشکی)، معمولا برای رشته های دبیرستانی زیست شناسی و شیمی امکانپذیر است، دانشکده دندانپزشکی در دانمارک معمولا برای اخذ مدرک کارشناسی در حدود چهار سال زمان بر است. از نظر پذیرش، پس از اتمام دوره کارشناسی یا لیسانس در دانشکده دندانپزشکی شخص می تواند برای پذیرش مقطع کارشناسی ارشد اقدام کند؛ با این حال برخی از دانشگاه ها یک برنامه ترکیبی و یا ادغامی برای کسب کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت همزمان ارائه می دهند.
در حالی که دانشجو برای اخذ مدرک پزشک یا ندانپزشکی یا دکترای جراحی دندانپزشکی در تلاش است، دانشجو طیف وسیعی از دروس علوم بالینی و بیولوژیکی را میگذرانند، از جمله موارد زیر:

  • آمار زیستی دندانپزشکی
  • زیست شناسی مولکولی
  • بیهوشی عمومی
  • میکروب شناسی دهان و دندان
  • آناتومی سر و گردن
  • رادیوگرافی دندانپزشکی
  • انسداد در هنگام عمل جراحی دندانپزشکی
  • جراحی دندانپزشکی

دانشگاه کپنهاگ
علوم و دارو سازی ، الهیات ، حقوق ، علوم بهداشت ، علوم اجتماعی ، علوم انسانی

دانشگاه آرهوس
مدرسه  بازرگانی ، الهیات ، علوم بهداشت ، مدرسه آموش ، علوم انسانی

دانشگاه آلبورک
علوم انسانی ،علوم اجتماعی ، مهندسی و علوم

دانشگاه جنوب  دانمارک
علوم انسانی ، مهندسی ، علوم بهداشت ، علوم  اجتماعی

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است