تحصیل پزشکی در سوئد

تحصیل پزشکی در سوئد
در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با تحصیل پزشکی در سوئد بیشتر آشنا بشیم .
مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد مانند سایر کشور ها از مزایایی برخوردار است که در زیر به طور مختصر به آن ها اشاره می کنیم :
1. سطح بالای کیفیت زندگی در سوئد برای تمام شهروندان و دانشجویان
2. نرخ پائین بیکاری برای شهروندان و دانشجویان (اجازه 20 ساعت کار ((مرتبط یا نامرتبط)) با رشته دانشجو در هفته)
3. امکان گرفتن اقامت و تابعیت دانشجو بعد از اتمام تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد
4. کشف استعداد های دانشجویان برای آینده بهتر
5. خوابگاه های بسیار مجهز
6.  تحصیل در دانشگاه های معتبر و برتر اروپا
7. ثبات و امنیت بالای کشور سوئد
تحصیل پزشکی در سوئد در اغلب دانشگاه های سوئد به یک شکل برنامه ریزی و تنظیم می شود به این صورت که دوره های مبتنی بر فرایند های فیزیولوژیکی و یا علوم پزشکی پایه در رابطه با تخصص بالینی سازمان یافته می باشد. تحصیل پزشکی در سوئد حدود 5 سال به طول می انجامد که 18 ماه آن به صورت کار آموزی اجباری می باشد. دوره کار آموزی در سوئد تحت نظارت اداره آموزش عالی و به صورت رسمی کنترل می شود. تحصیل پزشکی در سوئد به دانشجویان تمامی آموزش های لازم را در رابطه با راهکارهای جلوگیری از بتلا به بیماری ها، کاهش بیماری و درمان بیماری ارائه می شود که البته کسب تمامی این مهارت ها نیازمند کسب تخصص علمی در رشته تحصیلی و البته توانایی رویارویی با بیماران می باشد که تمامی این مهارت ها با آموزش های گسترده  توسط اساتید مجرب در دانشگاه ها بدست آورده می شود.
تحصیل پزشکی در سوئد یکی از طولانی ترین برنامه های تحصیلی سوئد می باشد که طی 11 ترم که حدود 5 سال و نیم مطالعه تمام وقت می باشد به طول می انجامد که منجر به اخذ مدرک پزشکی از دانشگاه های معتبر سوئد می شود. در بخش اول برنامه های آموزشی پزشکی در سوئد به دانشجویان چگونگی ساختار و کارکرد بدن انسان آموزش داده می شود. مطالعات اولیه شامل زیست شناسی سلولی، بافت شناسی، فیزیولوژی، ژنتیک و زیست شناسی متمرکز می شود. در بخش دوم تحصیل پزشکی در سوئد دانشجویان  با انواع بیماری ها و علل ابتلا به آن ها و در مان بیماری ها  آشنا می شوند که موضوعات درسی اصلی آن ها در رابطه با آسیب شناسی، عفونت، میکروب شناسی، اختلالات پوستی، جراحی، مغز و اعصاب و … می باشد. در تمامی دوره های تحصیل پزشکی در سوئد پس از پایان دوره آزمون های کتبی یا شفاهی جهت بررسی وضعیت علمی دانشجویان برگذار می شود.

تحصیل پزشکی سوئد

upsala.jpg

تحصیل دندانپزشکی در سوئد
تحصیل دندانپزشکی در سوئد طی یک برنامه آموزشی در زمینه های ارتودنسی، پریودنتولوژی و بیماری های دندان و دهان ارائه می شود. تحصیل دندانپزشکی در سوئد شامل یک دوره 5 ساله به صورت تحصیل تمام وقت می باشد که شامل دوره های جراحی دندان، دوره های بالینی دندان و علوم پزشکی عمومی می باشد. دوره های آموزشی رشته دندانپزشکی در سوئدبه زبان انگلیسی ارائه می شود که مستلزم ارائه مدرک زبان آیلتس حداقل 7 یا تافل می باشد. دوره های بهداشت دهان و دندان شامل 3 سال تحصیل تمام وقت می باشد که پس از پایان دوره به دانشجویان مدرکی تحت عنوان متخصص بهداشت دندان اعطا می شود. برنامه آموزش تکنسین دندانپزشکی سوئد 3 سال به صورت تحصیل تمام وقت می باشد که دانشجویان در آزمایشگاه های مجهز دندانپزشکی در سوئد این دوره را به پایان می رسانند. در رشته دندانپزشکی در سوئد حداقل 2 سال آموزش تحت عنوان دندانپزشکی عمومی برگذار می شود و دانشجویان پس از پایان این دوره می بایست مراحل ثبت نام دندانپزشکی تخصصی را سپری نمایند. تحصیل دندانپزشکی در سوئد برنامه های تحصیلی در رابطه با کسب مهارت های سلامت دهان و دندان، بعداشت دهان و دندان و مراقب های دهان و دندان را جهت آماده سازی دانشجویان جهت ورود به دوره های تخصصی دندانپزشکی ارائه می دهد.
معتبرترین دانشگاه های پزشکی سوئد

  • دانشگاه گوتنبرگ  (دانشگاه گوتنبرگ، موسسه پزشکی)
  • موسسه کارولینسکا
  • دانشگاه لینشوپینگ (دانشگاه لینشوپینگ، گروه علوم پزشکی و بهداشت)
  • دانشگاه لوند (دانشگاه لوند، دانشکده پزشکی)
  • دانشگاه اومئو (دانشگاه Umea، دانشکده پزشکی)
  • دانشگاه اوربرو (دانشگاه اوربرو، دانشکده پزشکی و سلامت)
  • دانشکده پزشکی دانشگاه اوپسالا
  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است