تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین
امروز، فیلیپین دارای ارتباط های بسیاری با جهان غرب است، به طور عمده از فرهنگ این کشور از فرهنگ اسپانیا، امریکایلاتینو ایالات متحده گرفته شده است. دین غالب این کشور مسیحیت کاتولیک می باشد، اگر چه دین های مذهبی و بومی قبل از ورود اسپانیاو اسلام نیز هنوز در این کشور وجود دارد. زبان رسمی فیلیپین دو زبان فیلیپینی و انگلیسی می باشد.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین  بیشتر آشنا بشیم .
تحصیل دوره پزشکی MBBS  در فیلیپین
MBBS  تحصیل پزشکی در مقطع کارشناسی می باشد. فیلیپین آموزش پزشکی را تحت دوره MBBS  ارائه می دهدکه به عنوان دوره پزشکی اولیه برای پزشکان شناخته می شود. برنامه MD توسط شورای پزشکیمعادل کارشناسی MBBS شناخته شده است. پس از اتمام درجه MBBS در فیلیپین، دانشجویان نیاز به شرکت در آزمون خارجی آزمون (FMGE) (به عنوان تست غربالگری پزشکی نامیده می شود) دارند.
مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین MBBS
بیش از 8000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه پزشکی فیلیپین سالانه ثبت نام می کنند که بیش از 50٪آنها جزو دانشجویان هندی می باشند. دانشگاه ها و کالج فیلیپین دارای کیفیت بالای تحصیل می باشدو هزاران نفر از پزشکان و مهندسان هر سال به کار در ایالات متحده، بریتانیا و دیگر کشورهای توسعه یافته غربی مشغول میگردند. فلیپین دارای 2299 دانشگاه و 40 دانشکده های پزشکی است. با توجه به آمار پزشک آمریکا، از هر 10 پزشک در ایالات متحده آمریکا یک نفر در دانشگاه علوم پزشکی فیلیپین تحصیل کرده است. به همین دلیل میزان متقاضیان این رشته در فلیپین بالا می باشد.
مدرک بین المللی پزشکی شناخته شده: مدرک دانشگاه این کشورتوسط سیستم DALTA، مانیل، WHO درفیلیپین (سازمان بهداشت جهانی) و MCI (شورای پزشکی هند) تایید شده است. لیست بلندی از دانشگاه های پزشکی فیلیپین وجود دارد. فارغ التحصیلی پزشکی فلیپینکاملا واجد شرایط امتحانات پزشکی بین المللی مانند USMLE (عملکرد بالینی در ایالات متحده آمریکا) و FMGE در هند هستند.
دوره های تحصیل دندانپزشکی فیلیپین
دوره دندانپزشکی (DMD)  یک برنامه طراحی شده برای آماده سازی دانشجویان برای تبدیل شدن به یک دندانپزشک در فیلیپین است. هدف آن توسعه اصول فنی و روش های مختلف دندانپزشکی و همچنین پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های دهان و دندان است..
تحصیل در مقطع کارشناسی دندانپزشکی دارای شهریه بالاتر در مقایسه با سایر دوره هایدیگر در فلیپین می باشد.گذشته از این یک برنامه شش یا هشت سال می باشد، که طبیعتا دانشجویان متحمل شهریه بالاتر میگردند چرا که دانشجو با استفاده از ابزار و تجهیزات آزمایشگاهی گران دوره های بالینی را میگذراند. یک دوره دندانپزشکی دارای هزینه های اضافی برای دوره های کارورزی بالینی می باشد.هزینه دوره های کارآموزی معمولا به بیمارستان یا کلینیک مربوطه که دانشجو دوره کارآموزی خود را در آن میگذراند دارد.هزینه کارآموزی بالینی از سوی دیگر به عنوان غرامت برای نظارت دندانپزشکان دریافت میگردد.

از مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی فیلیپین

در حالی که تعداد زیادی از دانشجویان بین المللیعلاقه دارند که تحصیلات خود را در ایالات متحده، انگلستان، آلمان، فرانسه، استرالیا و یا کشور های آسایی جهان مانند ژاپن بگذرانند هیچ کس نمی تواند از  تحصیل در فیلیپین چشم پوشی کند.
فیلیپین یکی از بهترین سیستم های آموزشی در آسیا را دارا می باشد. و یکی از بهترین مکان ها برای دانش آموزان جهت مطالعه کامل به زبان انگلیسی، با قیمت مناسب و کیفیت بالا می باشد.

دانشگاه ویسایاس فلیپین

دانشگاه های برتر فیلیپین به عبارت زیر است:
دانشگاه دولتی فیلیپین University of Philippine
این دانشگاه در رتبه 410-401 جهانی و 70 آسیایی قرار دارد. دانشگاه فیلیپین ( UP ) یک دانشگاه کاملا دولتی می باشد، سیستم دولتی که موجب ساخت 7 دانشگاه دولتی و به طور کلی 15 محوطه دانشگاهی در کل کشور شده است. دانشگاهDiliman فیلیپین در شهر Quezon واقع شده است و حدود 24000 دانشجو را در خود جای داده است. UP توسط دولت مستعمره آمریکا در سال 1908 تاسیس گشت و شهرت بسیار زیادی دریافت کرد. ناگفته نماند که این دانشگاه در رتبه 150 دانشگاه برتر جهان از نظر مطرح کردن زبان انگلیسی و ادبیات قرار دارد. به علاوه این دانشگاه در میان 250 دانشکده معروف جهان از نظر علوم اجتماعی و مدیریت می باشد.

دانشگاه Ateneo de Manila
دانشگاه Ateneo de Manila یک دانشگاه تحقیقی خصوصی می باشد که رتبه 550-501 جهانی و 114 آسیایی را به خود اختصاص داده است. چهار محوطه دیگر این دانشگاه  در منطقه Metro Manila قرار دارد، این در حالیست که محوطه اصلی این دانشگاه در شهر Quezon واقع شده است. این دانشگاه در سال 1859 توسط جامعه عیسوی تاسیس گشت. این دانشگاه به عنوان قدیمی ترین دانشگاه کشور فیلیپین در نظر گرفته می شود. دانشگاه Ateneo  در رتبه 200 دانشگاه برتر جهان از لحاظ مطرح کردن زبان انگلیسی و ادبیات می باشد. این در حالیست که دانشکده هنر و علوم انسانی این دانشگاه، رتبه 350 جهانی را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه Santo Tomas
دانشگاه santo tomas ( UST ) به عنوان دانشگاه پادشاهی Santo tomas یا دانشگاه کاتولیکی فیلیپین شناخته می شود. دانشگاهی که رتبه 701 جهانی و 143 آسیایی را به خود اختصاص داده است. UST دانشگاهی خصوصی می باشد، این درحالیست که دانشگاه تحقیقات کاتولیکی رومن در Manila واقع شده است و به عنوان قدیمی ترین دانشگاه در آسیا و فیلیپین در نظر گرفته می شود. این دانشگاه در سال 1611 تاسیس گشت، دانشگاهی که به عنوان بزرگترین دانشگاه کاتولیکی جهان شناخته می شود و بیش از 42000 دانشجو را در خود جای داده است. این دانشگاه به عنوان معتبرترین دانشگاه در کشور به سال 2013 شناخته شد.

دانشگاه De La Salle
از دیگر دانشگاه های برتر در فیلیپین دانشگاه De La Salle خواهد بود. دانشگاهی که در رتبه 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. دانشگاه DLSU دانشگاهی خصوصی می باشد. دانشگاه تحقیقاتی کاتولیکی رومن در سال 1911 توسط برادران مسیحی تاسیس گشت. این دانشگاه حدود 20700 دانشجو را در خود جای داده است. ناگفته نماند که محوطه اصلی این دانشگاه در قلب Manila قرار دارد. همانند دانشگاه Ateneo de Manila و دانشگاه فیلیپین، دانشگاه DLSU در رتبه 200 دانشگاه برتر جهان از نظر مطرح کردن زبان انگلیسی و ادبیات می باشد.

دانشگاه برتر پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین

  • دانشگاه دولتی فیلیپین University of Philippine
  • دانشگاه ایست University of the East
  • دانشگاه فارایسترن Far Eastern University
  • دانشگاه سنترواسکولار Centro Escolar University
  • انستیتو پزشکی سیبو Cebu Institute of Medicine Inc
  • دانشگاه ویزایاس University of Visayas
  • دانشکده پزشکی سیبو Cebu Doctor’s College
  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است