تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور تاجیکستان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور تاجیکستان
یکی از راه­ های مهاجرت به تاجیکستان اقدام از طریق اقامت تحصیلی است. این روش در کنار روش­های دیگر اعزام مثل سرمایه­ گذاری و اخذ ویزای کار تاجیکستان می­باشد. در همه روش­های فوق شخص پس از مهاجرت به تاجیکستان باید نسبت به اخذ اقامت و نهایتا تابعیت یا شهروندی تاجیکستان اقدام نماید.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با یکدیگر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور تاجیکستان آشنا بشیم .
شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در تاجیکستان
تحصیل پزشکی در تاجیکستان حدود 5 تا 6 سال به طول می انجامد. دانشگاه پزشکی تاجیکستان کلیه امکانات را با بالاترین کیفیت در اختیار دانشجویان قرار می دهد. متقاضیان تحصیل پزشکی در تاجیکستان میبایست بین 17 تا 31 سال باشند.
دانشجویان رشته پزشکی در تاجیکستان می توانند از بورس های تحصیلی استفاده نمایند. دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی می شوند سالانه مبلغ 600 دلار کمک هزینه تحصیلی دریافت می نمایند.
یکی از برترین دانشگاه های پزشکی در تاجیکستان، دانشگاه ایالتی پزشکی تاجیک می باشد که به صورت دولتی می باشد و در سال 1939 در شهر دوشنبه تاسیس شده. دانشگاه پزشکی تاجیک توسط وزارت بهداشت و درمان تاجیکستان اداره می شود. دانشگاه ایالتی پزشکی تاجیک برترین دانشگاه در اتحاد جماهیر شوروی در ارائه دوره های پزشکی، پیراپزشکی و مراقبت های پزشکی فوق العاده مدرن و تخصصی می باشد همچنین دارای یک بیمارستان 1200 تخته فوق تخصصی می باشد که به مدرن ترین و پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی مجهز می باشد. از مزایای تحصیل در دانشگاه ایالتی پزشکی تاجیک ارائه دروس به زبان انگلیسی می باشد که البته متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در تاجیکستان می بایست به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشند و مدرک زبان آیلتس یا تافل را داشته باشند که البته برای آن دسته از دانشجویانی که مدرک زبان ندارند جای نگرانی نیست زیرا دانشگاه ایالتی پزشکی تاجیک برای این دسته از دانشجویان دوره های آموزشی زبان انگلیسی برگزار می نماید و هزینه کالج زبان حدود 400 دلار در یک سال می باشد؛ البته پیشنهاد می کنیم که متقاضیان تحصیل پزشکی در تاجیکستان پیش از رفتن به این کشور مدرک زبان خود را اخذ نمایند زیرا متقاضیانی که مدرک زبان دارند راحت تر می توانند پذیرش دانشگاه را اخذ نمایند.
. دانشگاه ایالتی پزشکی تاجیکستان جهت رفاه حال دانشجویان بین المللی خوابگاه های دانشجویی شبانه روزی با بهترین امکانات در اختیار دانشجویان قرار می دهد. در هر یک از اتاق های خوابگاه 3 دانشجو اقامت دارند و خوابگاه ها دارای کلیه امکانات از جمله: تخت خواب، مبلمان، میز مطالعه، کمد شخصی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سرویس بهداشتی و حمام می باشند. هزینه اقامت در خوابگاه دانشجویی سالانه حدود 500 دلار می باشد. و این مبلغ علاوه بر شهریه می باشد. دانشجویان در طول تحصیل در دانشگاه ایالتی پزشکی تاجیک از بیمه پزشکی نیز بهره مند می شوند و می بایست جهت بیمه که به صورت اجباری می باشد مبلغی حدود 200 دلار پرداخت نمایند. لازم به ذکر است که استفاده از غذا و خوابگاه دانشگاه برای دانشجویان سال اول به صورت اجباری می باشد.

پزشکی تاجیکستان
S

دانشگاه دولتی طبی تاجیکستان
دانشگاه دولتی طبی تاجیکستان به نام ابوعلی بن سینا، دانشگاهی دولتی است در تاجیکستان است که در حدود 90 سال پیش در شهر دوشنبه تاسیس شده است. این دانشگاه توسط وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان اداره می‌شود.
دانشگاه دولتی طبی تاجیکستان دارای رشته‌های زیر می‌باشد:

  • درمان
  • پزشکی اطفال
  • دندان پزشکی
  • آزمایشگاهی
  • تکمیل اختصاص

دانشگاه دولتی ملی تاجیکستان
دانشگاه دولتی ملی تاجیکستان دارای 14 دانشکده که شامل مکانیک و ریاضی، بیولوژی، شیمی، زمین شناسی معادن، تاریخ، حقوق شناسی، زبان شناسی، شرق شناسی، روزنامه نگاری، اقتصاد و مدیریت، دارائی و اقتصاد، الکترونیک اقتصادی و فلسفه می باشد. در این دانشگاه دانشجویان در 51 گرایش تحصیل می کنند.
 مزایای تحصیل پزشکی در تاجیکستان

  • اعطای مدارک دانشگاهی معتبر در سطح بین المللی به دانشجویان
  • پذیرش دانشجو بدون کنکور
  • وجود دانشگاه های پزشکی بسیار معتبر و پیشرفته در پایتخت تاجیکستان شهر دوشنبه
  • فرهنگ نزدیک مردم تاجیکستان با ایران
  • هزینه های تحصیل پزشکی در تاجیکستان نسبت به سایر کشورهای پیشرفته بسیار کمتر می باشد
  • اعطای کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان

اگر شما هم یکی از متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در تاجیکستان هستید می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی معتبر مهاجرتی در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور و تحویل مدارک خود که شامل: مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات، گواهی سلامت، مدرک زبان، عکس پاسپورتی و گذرنامه معتبر به وکلای برجسته موسسه در امر مهاجرت و اعزام دانشجو به تاجیکستان در کوتاه ترین زمان و به صورت تضمینی ویزای تحصیلی تاجیکستان را دریافت نمایید و در برترین دانشگاه پزشکی تاجیکستان به تحصیلات خود ادامه دهید.

راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر و زندگی در دیگر کشورها

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است