تل زینبیه کربلا عراق

تل زینبیه در کربلا همان تپه و جایگاهی است که حضرت زینب (س) در روز دهم محرم سال 61 هجری قمری، جنگ برادرش را با لشکر یزید نظاره می‌کرد. حضرت زینب (س) خواهر معصوم امام حسین (ع) در آن روز آرام نداشت و از بالای تپه‌ای که امروز آن را تل زینبیه می‌نامند، از احوال برادرش در طول جنگ با خبر می‌شد.

تل زینبیه کربلا 1

تل زینبیه کجاست ؟

تل زینبیه در کربلا از نظر موقعیت مکانی در سمت جنوب غربی حرم امام حسین علیه السلام واقع شده است . در حال حاضر تل زینبیه به صورت یک بنای مسجد مانند ساخته شده است که زائران کربلای معلی می توانند در این مکان مقدس به عبادت و نماز نیز بپردازند.

تل زینبیه کربلا 5

این بنا تقریبا ۵ متر نسبت به کف صحن حرم مطهر امام حسین علیه السلام بالاتر هست که با چندین پله می توان به آن وارد شد. تل زینبیه در فاصله ای تقریبا ۳۵ متری تا مقتل و قتلگاه امام حسین علیه السلام فاصله دارد.

تل زینبیه کربلا 4

شیعیان این جایگاه را که حضرت زینب (س) با تمام دلهره‌ها و بی‌قراری‌ها برای برادر بر روی آن قدم برداشته است، به عنوان زیارتگاهی مقدس می‌دانند و در کنار زیارت از حرم امام حسین (ع) به زیارت این مکان مقدس می‌روند.

تل زینبیه کربلا 3

ورود به بنای تل زینبیه باید چند پله را به بالا بروید که به زیارتگاه برسید، آن‌گاه برای آرام دل و صفای روحتان عبادتی را در درگاه الهی در آن مکان به جای آورید. گنبد زیبای آبی رنگ آن را با کاشی‌ مزین کرده‌اند که با دیدن آن چشم‌ها از شوق لبریز می‌شود و دیده را می‌شوید و روح را جلا می‌دهد.

تل زینبیه کربلا 2

در اواخر سال ۱۳۹۸ هجری قمری برای آخرین بار تجدید بنای این مکان انجام شده است. نیم ضریح داخل تل زینبیه را هنرمندان عزیز استان آذربایجان‌شرقی و در محل دانشگاه هنر اسلامی تبریز ساخته اند . تا عرض ارادتی باشد به ساحت مقدس حضرت زینب سلام الله علیها واقعا کسی نمی تواند درک کند بر بلندای این تل خاک چه کشیده است.

تل زینبیه کربلا 6

پیشنهاد میکنیم در سفر خود به کشور عراق و زیارت از آستان مقدس اهل بیت (ع) از دیدنی های آن مانند شهر کوک و مسجد جامع سامرا بازدید کنید تا با فرهنگ مردم این مرز و بوم آشنا شوید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است