تپه نیلوفر آبی گوانجو چین

تپه نیلوفر آبی گوانجو ، یکی از تپه های معروف در دلتای رودخانه مروارید به شمار می آید. این تپه در قسمت شرقی حومه شهر پانیو در بیست کیلومتری شهر گوانجو و شصت مایلی هنگ کنگ قرار دارد.مرکز تفریحی توریستی تپه نیلوفر آبی مساحتی بالغ بر 2.54 کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است.

 

 

تپه نیلوفر آبی 1

 

درباره تپه نیلوفر آبی گوانجو

در این منطقه 48 تپه کوچک سنگ ماسه ای وجود دارد و بلند ترین این تپه ها 108 متر ارتفاع دارد.مرکز تفریحی توریستی تپه نیلوفر تاریخی 2000 ساله دارد و بهترین نمونه از سنگفرش های باستانی را می توان در آن دید.اینکه نام این تپه از کجا آمده است به افسانه ای قدیمی بر می گردد ، افسانه این طور می گوید که در زمان های دور اژدهایی شیطان صفت در دریای چین جنوبی زندگی می کرده ، این اژدها دائماً به دهانه رودخانه مروارید می آمده و باعث اذیت و آزار و ترس و وحشت مردم شهر می شده است.

 

 

تپه نیلوفر آبی 4

 

 

روزی از روزها ، الهه رحمت تخت نیلوفری شکل خود را به طرف اژدها می اندازد و سعی می کند این اژدها را رام کند. مردم به این باورند که همین تخت نیلوفری بوده که مدت ها بعد با گذشت زمان به سنگ نیلوفری که در حال حاضر هم وجود دارد تبدیل شده است. نام تپه از همین جا گرفته شده ، تپه نیلوفر آبی یا تپه لوتوس شهر لوتوس یا همان نیلوفر آبی ، در دوره پادشاهی کانکیها بنا شده است ( 1644-1911). در این منطقه یک تندیس طلایی از الهه رحمت وجود دارد که در نوع خود در دنیا بزرگترین به شمار می رود.این تندیس در سال 1994 با استفاده از 120 تن برنز ساخته شد و روی آن با 180 تیل طلا  پوشیده شده است. این مجسمه بزرگ چیزی حدود 41 متر ارتفاع دارد.

 

 

تپه نیلوفر آبی 2

 

دیدنی های تپه نیلوفر آبی:

در این مرکز چند پیکره وجود دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست ، پیکره ها عبارتند از :

  • سنگ پرستو ((Swallow Stone (Yan Zi Yan )
  • صخره عقاب (( Eagle Cliff( Fei Ying Ya )
  • سنگ شیر نر ((Lion Stone ( Shi Zi Shi )
  • صخره الهه رحمت ((Goddess of Mercy Rock (Guan Yin Yan )
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است