جاذبه‌های گردشگری گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
گرجستان کشوری است که در هر فصل جاذبه‌های شاخص خود را دارد، ولی درمجموع می‌تواند علایق بیشتر مردم را برای گذراندن تعطیلات پاسخگو باشد. دو تا از شهرهای بزرگ این کشور تفلیس و باتومی می باشد .که سالانه میزبان هزاران نفر توریست از کشورهای مختلف می باشد . و طی چند سال اخیر بدلیل عدم نیاز به ویزا ،تنوع پروازهای ارزان قیمت و چارتری ، هتلهای ارزان و فاصله کوتاه هوایی به یکی از مقاصد پرطرفدارترین در بین ایرانیان تبدیل شده .در ادامه با سایت 01 ایران همراه باشید تا با گوشه ای از زیباییهای کشور گرجستان آشنا شویم .
باغ گیاه‌شناسی باتومی
باغ گیاه‌شناسی باتومی یک باغ بسیار وسیع و دیدنی و جذاب است.باغ گیاه‌شناسی در سال ۱۸۸۰ تأسیس‌شده و در سال‌های بعد گسترش پیدا کرد.
باغ گیاه‌شناسی به وسعت ۱۰۸ هکتار هست. شمار گیاهان به ۴۳۰۵۷ گونه می رسد. تمامی گیاهان دارای پلاک شناسنامه می باشند. از نظر موقعیت جغرافیایی در ۱۰ کیلومتری خارج از شهر و در سمت شمال شهر قرار گرفته است. این باغ الهام گرفته از مکان‌هایی ازجمله قفقاز، شرق آسیا، نیوزیلند جنوبی، آمریکا، هیمالیا، مکزیک مباشد که در آخر یک باغ بسیار زیبا و بزرگ و دیدنی را ایجاد کرده که بازدید از آن را بسیار لذت‌بخش کرده است. اگر علاقه مند به فضای سبز و گیاهان به خصوص گلها هستید . تماشای این مجموعه را به شما توصیه می کنیم .
میدان پیازا
یکی از مکان‌های بسیار دیدی که در لیست جاذبه‌های گردشگری باتومی میدان پیازا (Piazza Square) است.
بلوار باتومی
میدان پیازا شبیه محل‌ ایی ایتالیایی ساخته‌ شده و نام این میدان از زیبایی‌اش گرفته‌ شده و مسافران در این میدان حس یک شهروند اروپایی را دارند. وسعت میدان حدوداً ۵۷۰۰ مترمربع هست که در آن مجتمع پیازا که شامل ۱ هتل، ۲ رستوران و کافه قرار دارد . بناهای این میدان از موزاییک و رنگ‌آمیزی شیشه‌ای طراحی‌شده. در میدان روزانه موسیقی زنده اجرا می‌شود و بسیاری از خواننده‌های بزرگ دنیا در میدان کنسرت اجرا کرده‌اند.

بلوار باتومی
بلوار باتومی یک ساحل پهناور چشم‌ نواز و دیدنی است.

بلوار باتومی یک پارک ۱٫۵ کیلومتری است که در کناره سواحل ساخته‌ شده است. این بلور حدود سال ۱۸۸۴ تأسیس‌ شده که درختان و گیاهان آن مربوط به همان سال‌ها است. ساحل آن بسیار وسیع و تمیز است که مکانی فوق‌ العاده برای پیاده‌ روی محسوب می‌شود. امروزه بلوار را به ۲ قسمت بلوار جدید و بلوار قدیمی تفکیک کرده‌اند که در بلوار جدید نیمکت‌ها ، مجسمه‌ها و فواره‌های آبی که محیط بلوار را دیدنی‌تر کرده اضافه کرده‌اند. بلوار باتومی شامل فضای سرسبز و بسیار زیبا و تعداد زیادی کافه و نیز قایق‌های تفریحی برای گردشگران عزیز است.
بلوار
همچنین در قسمتی از این بلوار فواره‌های موزیکال قرارگرفته که توجه همه گردشگران را به خود جلب می‌کند.

میدان اروپا باتومی

میدان اروپا یک میدان بزرگ و زیبا است که جزو اصلی‌ترین میدان‌های باتومی به شمار می‌آید.
میدان اروپا باتومی

میدان اروپا میدان اصلی شهر باتومی به‌حساب می‌آید و اگر به باتومی سفر کنید حتماً این میدان را بارها و بارها خواهید دید. این میدان به این دلیل به این نام خوانده می شود . چون سعی خود را داشته‌اند که شباهتی با شهرهای اروپایی داشته باشد. اکثر کنسرت‌ها در این میدان برگزار می‌شود . در حوالی این میدان یک پارک وجود دارد که برای کودکان هم وسایل بازی فراهم‌ شده. حوض‌ها و فواره‌های زیبایی در این میدان قرارگرفته که توجه مسافران را به خود جلب می‌کند. در وسط این میدان یک مجسمه یک‌ میلیون لاری قرارگرفته که به شکل زن جوان با تاج و گردنبند طلایی و درخشان است که یک گوسفند طلایی در دست دارد.
بنای عشق ساخته‌ی Tamara Kvesifadze است که جنب اسکله‌ی باتومی قرار دارد این مجسمه‌ها روایت داستان زیبا و عاشقانه‌ی علی و نینواست.
علی پسری مسلمان که عاشق دختری مسیحی به نام نینو می‌شود؛ که به خاطر تفاوت ادیان از هم جدا می‌شوند تا در دنیای دیگری به هم برسند.
این تندیس هفت متری ابتدا از هم دور هستند و بین هشت‌ تا ده دقیقه به یکدیگر نزدیک می‌شوند و به شکل یک‌ تن درمی‌آیند و دوباره به جهت مخالف هم حرکت می‌کنند و دور می‌شوند.
این بنا از ساعت نه تا دوازده شب نورپردازی جذابی دارد و در زمان وصال این دو عاشق، مردم تماشاگر شروع به ابراز شور و هیجان می‌کنند.
تله کابین آرگو باتومی


تلکابین آرگو
تله کابین آرگو یکی از مکان‌های تفریحی باتومی است.
این تله کابین مسیری با طول دو هزار و پانصد و هشتادوشش متر را در کوه‌های آنورا در مدت ده دقیقه طی می‌کند و در هر ساعت پانصد مسافر را جابه‌جا می‌کند.
این تله کابین توسط کمپانی اتریشی در ارتفاع دویست و پنجاه متر بالاتر از سطح دریا در سال دو هزار و سیزده ساخته‌شده.
در محوطه‌ی بالای آن رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌هایی قرار دارد که باوجود هوای تمیز و عالی می‌توان از آن‌ها نهایت لذت را برد.
در ضمن ساعات استفاده از آن‌همه روزه از ده صبح تا ده شب است.

شهربازی تاتسمیندا تفلیس

بر روی تپه‌ی بلند تاتسمیندا، شهربازی زیبایی وجود دارد.
تلکابین گرجستان
این شهربازی دارای چرخ‌ و فلکی عظیم به ارتفاع هشتاد متر است که تمام شهر تفلیس را می‌توان از بالای آن مشاهده کرد. این چرخ‌وفلک پنجمین چرخ‌وفلک بزرگ جهان به شمار می‌آید.
از جذابیت‌های دیگر این پارک قطاری است که با سوارشدن آن می‌توان از تمامی قسمت‌های شهربازی ازجمله، قطار هوایی، کارتینگ، قطار پرش معکوس از ارتفاع با طناب، فضای آب‌بازی و… دیدن کرد.
ورودی این پارک برای عموم رایگان است ولی برای استفاده از وسایل شهربازی می‌توان هزینه‌ی هرکدام را از کیوسک مقابل درب پرداخت کرد.
همچنین این پارک دارای رستوران‌ها و کافه‌های سرباز است که فضای مناسبی برای خانواده‌ها محسوب می‌شود.
برای رفتن به این پارک از داخل شهر تفلیس مسیرهای متفاوتی وجود دارد که عبارت‌اند از تاکسی که مبلغی حدود ده دلار را دریافت می‌کند، یا اتوبوس‌های زردرنگ و یا مترو روستاولی.
یکی از راه‌های دیگر استفاده از راه‌آهن کابلی در ایستگاه chonkadze است. این راه‌آهن از طولانی‌ترین راه‌آهن‌های کابلی جهان است که ساخته‌ی مهندسین بلژیکی در سال هزار و نهصد و سه است.
پارک آکوا تفلیس

آکوا پارک یکی از مکان‌های هیجان‌انگیز تفلیس گرجستان است.
آکو پارک تفلیس
آکوا پارک یکی دیگر از پارک آبی‌های تفلیس است و در منطقه دیدوبه و در نزدیکی دریاچه تفلیس قرارگرفته. این پارک سرباز است و در تابستان می‌توان از آن لذت برد. این پارک شامل وسایل بازی بسیاری است که مناسب برای خانواده‌هاست.
هزینه‌ی ورودی این پارک مناسب است و هرروز از ساعت نه صبح تا پنج عصر باز است. لازم به ذکر است که استفاده از مواد خوراکی ممنوع است.
پل صلح در تفلیس
پل صلح در تفلیس (The Bridge of Peace) ازجمله جاذبه‌هایی است که اکثر گردشگران راه رفتن و عکس گرفتن بر روی آن را فراموش نمی‌کنند.

شهر تفلیس دارای دو بخش قدیمی و جدید است که هرکدام از آن‌ها در یک‌ طرف رودخانه کورا واقع‌ شده‌اند لذا برای عبور و مرور ما بین دو قسمت پل‌های مختلفی ساخته‌ شده که پل صلح در تفلیس از دیگر پل‌ها مدرن‌تر بوده و فقط برای رفت‌ و آمد افراد پیاده قابل‌ استفاده است. پل صلح نمادی از پیشرفت قرن بیست‌ و یک است و با سیستمی بدیع که برای نور و روشنایی آن به‌ کاربرده شده از برترین جاذبه‌های گردشگری گرجستان است. گردشگران تور تفلیس با راه رفتن بر روی این پل می‌توانند چشم‌اندازهایی زیبا و دلربا از اطراف را تماشا کنند و از دیدن یکی از شاهکاری‌های معماری لذت ببرند. این پل که حدود هفت سال قبل ساخته‌ شده به‌تنهایی سالانه یک‌میلیون نفر بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند و عکاسی در این نقطه از تفلیس بسیار جذاب خواهد بود چرا که یکی از زیباترین سازه‌های جهان پیش روی توریست‌ها است.
پل صلح در تفلیس به دستور شورای این شهر توسط یک طراح ایتالیایی به نام Michele De Luchi که بیشتر مکان‌ها و بناهای گرجستان را این معمار ایتالیایی ساخته است بنا شد و در ماه می سال دو هزار و ده میلادی به بهره‌برداری رسید. بر روی رودخانه کورا پل‌های سنگی متنوعی بنا شده که اکثر آن‌ها برای رفت‌ و آمد وسایل نقلیه بین دو قسمت قدیمی و جدید تفلیس کاربرد دارد لذا تصمیم بر این شد پلی مدرن و پیاده‌رو به نشانه پیشرفت قرن بیست‌ و یک طراحی و ساخته شود تا به تفلیس شکوه و جذابیت بخشد. پل صلح گرجستان صد و پنجاه متر طول دارد و برای ساخت آن از شیشه و فولاد استفاده‌ شده است. در بالای پل صلح تفلیس نمایی زیبا از دو طرف آن خواهید داشت روی یک تپه مجسمه کارتلیس ددا و روی تپه دیگر کلیسای جامع سامبا و محل اقامت نخست‌وزیر در تپه‌ای دیگر کلیسای ناریکالا و چرخ‌ و فلک دیده می‌شود.
روی سقف پل صلح به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری تفلیس، هزار و دویست و هشت بسته نورانی با طرح‌های مختلف از شش هزار و چهل لامپ LED نصب گردیده که در شب منظره‌ای زیبا ایجاد می‌کند و برای هر بیننده‌ای جذاب خواهد بود نورپردازی این پل بر عهده یک شرکت فرانسوی بوده که به نحو احسنت کار خود را انجام داده است. یکی از انتهای پل به بازار قدیمی تفلیس دسترسی دارد. در انتهای دیگر پل فواره‌های آب و مجسمه پیانو قابل‌ مشاهده است. هر شب در ساعت معینی نمایش رقص آب همراه با موسیقی کلاسیک در این مکان برگزار می‌شود که دیدن این نمایش به گردشگران تور گرجستان توصیه می‌گردد.

پارک آبی جینو پارادایس در گرجستان
پارک آبی جینو پارادایس در تفلیس (Gino Paradise Tbilisi) ازجمله تفریحاتی است که در سال‌های اخیر در این شهر احداث‌ شده و با بخش‌های متنوع مورد وجه علاقه‌مندان واقع‌ شده است.
پل صلح تفلیس
پارک آبی جینو پارادایس در تفلیس اولین پارک چندمنظوره در گرجستان است که شامل مجموعه آبی بزرگ و منحصر به‌ فرد، مرکز آبگرم و سلامتی، اتاق تناسب‌ اندام و فورد کورت های متعدد است. گردشگران تور گرجستان با مراجعه به جینو پارادایس تفلیس می‌توانند در کنار دوستان و آشنایان خود لحظاتی خوش و به‌ یادماندنی را سپری کنند و تا مدت‌ها خاطرات تفریح در این پارک را در ذهن خود مرور کنند. جینو پارادایس به‌ عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری گرجستان و تفریحات تفلیس، در سال‌های اخیر به اماکن تفریحی تفلیس افزوده‌شده و با وسعتی بیش از بیست هکتار انواع استخرها و سرسره‌های آبی را در خود جای‌داده است.

پارک آبی گرجستان
پارک آبی جینو پارادایس در تفلیس در نزدیکی دریاچه این شهر واقع شده و با بیست‌ودو هکتار وسعت در سال دو هزار و چهارده میلادی تکمیل‌شده و به بهره‌برداری رسیده است. این پارک که با صرف هزینه‌ای نزدیک به بیست میلیون یورو ساخته‌ شده از بزرگ‌ترین پروژه‌های اجراشده در گرجستان است و از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی در اروپای شرقی به شمار می‌آید. در پارک جینو پارادایس برای تمام رده‌های سنی تفریحات و امکانات ویژه‌ای فراهم‌شده که گردشگران با رفتن به آن می‌توانند از پارک آبی تابستانی و زمستانی، استخر شنای روباز و سرپوشیده مطابق با استانداردهای جهانی، مراکز آبگرم (SPA)، انواع سونا، مرکز تناسب‌اندام، رستوران‌های متعدد و سایر تفریحات بهره ببرند.
جینو پارادایس یک تفریحگاه چهارفصل است و در سیصد و شصت‌ و پنج روز سال آمادگی پذیرش مراجعه‌کننده را دارد. این پارک دارای منطقه ساحل اختصاصی است که با امکاناتی چون چتر و صندلی مجهز شده است. امکانات پارک آبی جینو تفلیس گرجستان شامل استخرهای متنوع، سورتمه طویل و مهیج، مجموعه کودکان، مجموعه ساحلی، دینو پارک، بازی تارزانیا، سونا و جکوزی، سالن ماساژ، بخش vip، والیبال ساحلی، مجموعه فیتنس و رستوران است که گردشگران تور تفلیس می‌توانند از این امکانات استفاده کرده و روزی مفرح را تجربه نمایند.
ایرانی‌ها در فصل مسافرت یعنی تعطیلات تابستانی به این پارک آبی می‌روند و از امکانات این پارک استفاده می‌کنند چراکه این پارک از نیمه دو اردیبهشت‌ماه تا نیمه یک مهرماه ازلحاظ دمای هوا و تناسب دمای بدن با محیط برای هم‌وطنانمان قابل‌استفاده است ولی اهالی گرجستان خودشان با توجه به طبیعت بدن‌هایشان در مقابل سرما از ایرانی‌ها مقاوم‌تر هستند و تا زمانی که بارش برف نباشد از پارک آبی تفلیس برای تفریح بهره می‌برند.

آکواریوم باتومی
آکواریوم باتومی
آکواریوم باتومی ازجمله جاذبه‌هایی است که با طراحی منحصربه‌فرد و بخش‌های مختلف توانسته خود را در میان گردشگران تور گرجستان مطرح سازد. اگر در سفر به شهر باتومی کودک به همراه دارید بازدید از آکواریوم این شهر می‌تواند یکی از بهترین برنامه‌های سرگرم‌کننده برای شما باشد هرچند که اغلب بزرگ‌سالان نیز از دیدن انواع ماهی‌ها و غذا دادن به آن‌ها لذت می‌برند. آکواریوم شهر باتومی که از جاذبه‌های گردشگری گرجستان به شمار می‌آید در خیابان معروف روستاولی واقع‌ شده و با الهام از سواحل زیبای باتومی ساخته‌شده است.
به دلیل قدیمی بودن ساختمان آکواریوم باتومی تصمیم بر این شد تا تعمیرات بر روی آن صورت گیرد تا اینکه این مکان بعد از پشت سر گذاشتن مراحل مختلف بازسازی، در سال دو هزار و پانزده میلادی دوباره برای بازدید گردشگران تور باتومی بازگشایی شد و با شکلی جدید به یکی از جاذبه‌های گردشگری باتومی تبدیل شد. ساختمان آکواریوم زیبای باتومی به شکل چهار قلوه‌ سنگ است که در هر بخش آن‌ گونه‌های مختلفی از حیوانات آبزی نگه‌داری می‌شود در این مجموعه گونه‌های متنوعی از دریای اژه، مدیترانه، اقیانوس هند، دریای سیاه و دریای سرخ موجود است و یک بخش آن به آموزش اختصاص داده‌شده است بسیاری از آموزشگاه‌ها از این بخش به‌ منظور آموزش به دانشجویان خود استفاده می‌کنند. در واقع طراحی این آکواریوم به این صورت است که شما می‌توانید آن را به‌عنوان صخره‌ای موج آورده تصور کنید.
آکواریوم شهر باتومی به‌عنوان یکی از دیدنی‌های گرجستان سالانه بازدیدکننده بسیاری دارد که برخی از آن‌ها گردشگران تور گرجستان و برخی دیگر نیز مردم بومی این شهر هستند. این مجموعه هرروزه از ساعت ده صبح درهای خود را به روی علاقه‌مندان می‌گشاید و تا هفت بعدازظهر باز است همچنین مبلغ ورودی برای هر نفر دو لاری (واحد پول گرجستان) است. شما نیز اگر قصد سفر به باتومی را داشتید حتماً بازدید از این آکواریوم را در برنامه خود قرار دهید. این مجموعه در نزدیکی سواحل دریای سیاه واقع شده و دسترسی به آن بسیار راحت و آسان است.
پیست اسکی گودائوری در گرجستان
هدف بسیاری از گردشگران از سفر به گرجستان تفریح و سرگرمی است و مراکز متعدد موجود در آن سالانه مراجعه‌کنندگان بسیاری دارد. یکی از مراکز تفریحی پرطرفدار در این کشور پیست اسکی گودائوری گرجستان (Gudauri Ski Resort) است که با امکانات متنوع و سه مسیر اسکی، مکانی مناسب برای انجام ورزش‌های زمستانی است.
پیست اسکی گودائوری گرجستان
اسکی ازجمله تفریحاتی است که در زمستان و اواخر پاییز طرفداران زیادی دارد حال اگر در این زمان قصد سفر به گرجستان داشته باشید تور پیست اسکی گودائوری گرجستان می‌تواند یکی از تفریحات مهیج برای شما باشد. پیست اسکی گودائوری پیستی است باکیفیت که سالانه میزبان اسکی‌بازانی از سراسر دنیا است و با امکاناتی مناسب یکی از برترین مکان‌ها برای انجام این ورزش مفرح است. این پیست به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری گرجستان دارای سه مسیر اسکی است که ورزشکاران حرفه‌ای و مبتدی می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند و لحظاتی خوش و به‌یادماندنی را تجربه کنند اگر شما نیز قصد شرکت در تور گرجستان رادارید و به اسکی بر فراز کوه‌ها علاقه‌مندید حتماً تور اسکی گودائوری را در برنامه خود قرار دهید.
این پیست در فاصله صد و ده کیلومتری شمال شهر تفلیس و صد و چهل‌ و چهار کیلومتری فرودگاه تفلیس واقع شده و با حدود دو ساعت رانندگی در دسترس گردشگران خواهد بود. این پیست مجهز در دامنه جنوبی کوه‌های بلند قفقاز، در شمال شرقی گرجستان و در نزدیکی شهر ییلاقی کازبگی یا ستپانتسمیندا در ارتفاع دو هزار و صد و نودوشش متری سطح دریا قرارگرفته است. علاوه بر اینکه گودائوری در فصل بارش برف برای اسکی کاربرد دارد در تابستان‌ها نیز تفریحگاه ییلاقی جالبی است و با آب و هوایی مطلوب مراجعه‌کنندگان بسیاری دارد.
پیست اسکی گودائوری در گرجستان به‌عنوان یکی از برترین پیست‌های اسکی این کشور دارای امکانات رفاهی متعددی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هشت بالابر شامل یک تله کابین و شش تله سی‌ویک تله بشقابی برای انتقال اسکی‌بازان و مسافران
  • مدارس اسکی خصوصی و عمومی
  • اجاره اسکی و اسنوبرد
  • WiFi رایگان در پیست
  • پاراگلایدینگ
  • موتورسواری بر روی برف
  • هلیکوپتر اسکی بازها
  • چندین هتل و اقامتگاه مناسب
  • چندین رستوران
  • خدمات نگهداری از کودک
  • دستگاه‌های خودپرداز

پارک دلفین‌های باتومی
بازدید از پارک دلفین‌ها در باتومی می‌تواند یکی از برنامه‌های مهیج و مفرح در تور گرجستان باشد که برای تمام رده‌های سنی مناسب است و با نمایش‌های جذاب موردتوجه گردشگران و مردم بومی واقع شده است. دلفیناریوم باتومی از جاذبه‌های گردشگری گرجستان است و با بیش از چهل سال سابقه و برنامه‌های جذاب، بازدیدکنندگان زیادی را به‌سوی خود می‌کشاند. در این پارک نمایش‌های مختلفی توسط دلفین‌ها اجرا می‌گردد که ازجمله آن‌ها می‌توان به رقص، بازی با توپ، پرش از حلقه، ایستادن روی دم و نمایش‌های جذاب و خیره‌کننده دیگر اشاره نمود.پارک دلفین ها در باتومی
پارک دلفین‌ها در باتومی در سال هزار و نهصد و هفتادوپنج میلادی در خیابان معروف روستاولی که خود از دیدنی‌های باتومی است به بهره‌برداری رسید و مکانی مناسب برای سرگرمی و تفریح گردشگران فراهم نمود اما این پارک در سال دو هزار و یازده به دلیل عملیات بازسازی و مرمت بسته شد که بعد از مدتی کوتاه دوباره بازگشایی شد و علاقه‌مندان را پذیرش نمود. دلفیناریوم باتومی از مراکز تفریحی معروف این شهر است که دران شما می‌توانید دلفین‌های تعلیم‌دیده و کارهایی که توانایی انجام آن رادارند مشاهده نمائید همچنین در این مرکز خواهید دید که این حیوانات تا چه حدی باهوش هستند و قابلیت های بالایی برای یادگیری دارند در پارک دلفین‌های باتومی در هر سنی که باشید کودک یا بزرگسال می‌توانید تجربه های نابی بدست آورید می‌توانید با دلفین‌ها شنا کنید و آن‌ها را از نزدیک ببینید واقعا لمس و مشاهده یک دلفین از نزدیک هیجان انگیز است.
پارک دلفین‌ها از جاذبه‌های گردشگری باتومی است و با سالن نمایش چهار قسمتی گنجایش هفتصد نفر را دارا است نمایش دلفین‌ها در روزهای سه شنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه در ساعت شانزده به سه زبان روسی، گرجی و انگلیسی برگزار می‌شود که برای تهیه بلیط این نمایش که از سی حرکت مختلف دلفین‌ها تشکیل می‌شود باید پانزده لاری پرداخت نمود همچنین امکان شنا با دلفین‌ها فراهم‌شده و افراد 3 تا 16 سال برای پانزده دقیقه شنا باید صد لاری و افراد با سن بالاتر از شانزده سال باید صد و پنجاه لاری پرداخت نمایند.
راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر و زندگی در دیگر کشورها

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است