جاذبه های طبیعی گرجستان

جاذبه های طبیعی گرجستان
گرجستان دارای طبیعتی زیبا می باشد . هر سال توریستهای زیادی را برای دیدن آنها به سفر وا می دارد، همچنین دولت این کشور با اجرای طرحهای وسیع برای توسعه زیر ساختهای گردشگری و جذب سرمایه گزار جهت احداث هتلها و مراکز توریستی اقدمات خوبی را برای جذب توریست از سراسر جهان اغاز کرده از جمله این طرحها افتتاح طرح توسعه فرودگاه تفلیس و افزایش چشمگیر پروازهای ورودی از معتبرترین ایرلاین های منطقه و جهان می باشد . در این مطلب به چند نمونه از مهمترین این جاذبه های طبیعی می پردازیم. در ادامه با سایت 01 ایران  همراه باشید.
پارک معجزه باتومی

پارک معجزه یک مکان متفاوت با بسیاری از جاذبه‌های دیدنی در مرکز شهر باتومی است.
پارک معجزه باتومی روی سواحل دریای سیاه گرجستان قرارگرفته است. در این پارک زیبا و دیدنی برج الفبا ، مجسمه عشق ، چرخ‌وفلک ، هتل رادیسون بلو و فانوس دریایی واقع‌شده در این پارک نیز بسیاری از کنسرت‌ها و مراسم باشکوهی از کریسمس برگزار می‌شود.این پارک از معماری مدرن و زیبایی دارا می باشد  که توجه بسیاری از مسافرین را به خود جلب می‌کند. دلیل انتخاب نام آن به این خاطر است که پروژه آن در کمترین زمان ممکن به اجرا رسید.
باغ‌های بوتانیکال تفلیس
باغ‌های بوتانیکال جزو دیدنی‌های سرسبز تفلیس بشمار می‌آید.
باغ‌های بوتانیکال یکی از جنگل‌های انبوه از درخت است که بسیار سبز و زیبا هست که مسافران دیدن از این باغ را حتماً جزو برنامه‌های خود قرار می‌دهند. این باغ‌ها تقریباً در سال ۱۸۴۵ برای تفریح مردم افتتاح شد زیرا قبل از آن اجازه ورود عموم مردم به باغ‌های بوتانیکال ممکن نبود و فقط خانواده‌های سلطنتی مجاز به ورود بودند.
ساحل سحرآمیز
این ساحل از شگفت‌انگیزترین  مناطق گرجستان به شمار می‌آید.
ساحل گرجستان
ساحل سحرآمیز واقع در منطقه یاورکی در کرانه‌ی دریای سیاه است.
شن‌های این ساحل قهوه‌ای‌ رنگ و در برخی نقاط آن به رنگ خاکستری است. در دوران شوروی سابق یکی از بهترین مکان‌های تفریحی امپراتوری بوده و هنوز هم آثار تفرج‌گاه‌های آن‌ها وجود دارد. اهالی این منطقه اعتقاد دارند که شن‌های ساحل آن شفا دهنده است. از قدیم اشخاص زیادی برای شفا یا پیشگیری از بیماری به این ساحل می‌آمدند و شن‌های ساحل را بر بدن خود می‌مالیدند. بالاخره در قرن ۱۹ دانشمندان به خاصیت مغناطیسی این ماسه‌ها  پی بردند که ترکیبات آن حاوی مواد معدنی ویژه است و تأثیر خاصی بر بدن می‌گذارد و باعث پیشگیری از بیماری‌های عصبی-مفصلی و قلبی-عروقی است و برای سلامت پوست و زیبایی چهره مؤثر است. بر اساس مطالعات اخیر دانشمندان تنها دو منطقه در کره زمین است که خاک ان دارای این ویژگی درمانی است.
رود متکواری تفلیس

کرانه‌های رود متکواری گرجستان (Kura River) به‌خصوص در شهر تفلیس از جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌آید و هرساله گردشگران بسیاری از جذابیت‌ها و زیبایی‌های آن دیدن می‌کنند .رود متکواری گرجستان
رود متکواری گرجستان ، شهر تفلیس را به ۲ قسمت تقسیم می‌کند و برای عبور و مرور بین این ۲ قسمت پل‌های مختلفی بر روی این رودخانه ساخته‌ شده است که برخی تاریخی بوده و برخی نیز به‌ مانند پل صلح مدرن هستند و در سال‌های اخیر بنا شده‌اند . رود متکواری از کوه‌های کشور ترکیه سرچشمه می‌گیرد و بعد از گذشتن از بخش‌هایی از خاک ترکیه ، گرجستان و آذربایجان بعد از پیوستن رود ارس به آن به دریای خزر می‌ریزد . این رودخانه که بزرگ‌ترین رود منطقه قفقاز هست در امتداد مسیر خود زیبایی‌های چشم‌نوازی ارائه می‌دهد که برای هر گردشگری جذاب خواهد بود . بیش از ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه متکواری در گرجستان جاری است و در مسیر خود با عبور از میان دره‌های کوچک و عمیق ، بخش‌های مختلفی از این کشور را سیراب می‌کند . این رودخانه که از جاذبه‌های گردشگری گرجستان هست درگذشته قابل کشتیرانی بوده اما به سبب ساختن سدها و نیروگاه‌های مختلف بر روی آن ، این قابلیت را از دست‌داده است .
رود متکواری یا رودخانه کورا که از جاذبه‌های گردشگری تفلیس برای گردشگران تور گرجستان به شمار می‌آید با ۱۵۵۱ کیلومتر درازا و زیبایی‌های منحصربه‌فرد از دامنه‌های شمالی آب‌ پخشان و از ارتفاعات ۲۷۴۱ متری کوه‌های چالدران در ترکیه سرچشمه گرفته و از کشورهای گرجستان و جمهوری آذربایجان از میان رشته‌کوه‌های قفقاز عبور کرده و بعد از آن که رود ارس نیز به این رودخانه پیوست ، در منطقه تالش گشتاسبی به دریای خزر می‌ریزد . رود کورا که در جمهوری آذربایجان به رود «کور» شهرت دارد پس از پیوستن به ارس ، همان نام «کور» را دارد چون نسبت به ارس آب بیشتری دارد . مساحت حوضه آبریز رودخانه کورا یا کر بیش از ۱۹۸۰۰۰ کیلومترمربع است و بیش از ۹۰۰ کیلومتر از طول آن در کشور آذربایجان جریان دارد و همچنین بیش از ۱۰ درصد (بیش از ۱۸۰ کیلومتر) از طول آن در خاک ترکیه جاری است .
پارک ملی واشلوانی
طبیعت گرجستان به همراه جاذبه‌های تاریخی و مراکز سرگرمی از عواملی است که سبب جذب گردشگر شده و سالانه تعدادی از گردشگران را به‌سوی خود می‌کشاند . پارک ملی واشلوانی در گرجستان (Vashlovani National Park Georgia) منطقه‌ای است حفاظت‌شده که به‌منظور حفظ انواع گونه‌های گیاهی و جانوری تأسیس‌ شده است.

پارک ملی واشلوانی در گرجستان

پارک‌های ملی با جذابیت‌ها و زیبایی‌های فوق‌العاده خود همواره مورد توجه گردشگران بوده و طرفداران مخصوص به خود را داشته است . در سطح کشور گرجستان حدود ۹ پارک ملی وجود دارد که پارک ملی واشلوانی در گرجستان یکی از آن‌ها است این پارک با طبیعتی منحصر به‌ فرد در قسمت جنوب شرقی گرجستان واقع‌ شده است و با قدمتی بیش از ۸۰ سال دارای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است . پارک ملی واشلوانی که از جاذبه‌های گردشگری گرجستان محسوب می‌گردد اصلاً به دیگر مناطق این کشور شباهت ندارد و بیشتر به‌ مانند قسمت‌هایی از آفریقاست چراکه پوشش گیاهی و خاک این منطقه متفاوت از دیگر قسمت‌هاست و دارای آب و هوایی خشک و بیابانی است .
اگر در سفر به تور گرجستان می‌خواهید منطقه‌ای متفاوت را ببینید پارک ملی واشلوانی در گرجستان بهترین گزینه است چراکه این منطقه حفاظت‌ شده با آب و هوایی گرم و بیابانی و همچنین پوشش گیاهی خاص با دیگر بخش‌های این کشور فرق دارد . این پارک که امروزه به‌عنوان یکی از دیدنی‌های گرجستان مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد در سال ۱۹۳۵ میلادی در جنوب شرقی گرجستان و نزدیک خط مرزی با کشور جمهوری آذربایجان ، به‌منظور حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری تأسیس شد .
گونه‌های جانوری موجود در پارک ملی واشلوانی گرجستان متنوع هستند و حتی برخی از گونه‌های جانوری جالب و کمیاب در منطقه قفقاز در این پارک زندگی می‌کنند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به گرگ خاکستری ، پلنگ قفقاز ، کفتار راه‌راه سیاه‌گوش ، خرس قهوه‌ای ، شغال طلایی و انواع پرندگان شکاری ازجمله عقاب ، شاهین قفقاز و … اشاره نمود . پارک واشلوانی گرجستان بیش از ۸۴ کیلومترمربع وسعت دارد و ارتفاع بخش‌های مختلف آن از سطح دریا بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر هست .
مدت‌هاست که مسئولان کشور گرجستان حفاظت و نگهداری از پارک واشلوانی را در برنامه خود قرار داده‌اند چراکه گونه‌های نادری از جانوران ازجمله پلنگ ایرانی در آن زندگی می‌کنند . در تمام فصول بازدید از پارک ملی گرجستان می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد بهار فصل تماشای پرندگان است و پاییز زمانی است که دمای هوا مطبوع بوده و رنگ‌های زیبا به آن جذابیت بخشیده‌اند . در این پارک ملی حتی در طول زمستان ، دمای هوا تا ۲۰ درجه بالای صفر نیز می‌رسد و اما بارش برف در آن به‌ندرت دیده‌شده است .

راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر وزندگی در دیگر کشورها

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است