جاذبه های گردشگری ایالت فلوریدا امریکا

جاذبه های گردشگری ایالت فلوریدا امریکا
دیدار از میامی فقط دیدار از یک شهر نیست. بلکه فرصتی برای گشت و گذار در محله های منحصر به فرد است که هر یک سبک، فرهنگ و معماری مجزا دارد. از ساختمان های دارای آرت دکو (Art Deco) در ساحل میامی تا خانه های رنگارنگ لیتل هاوانا (Little Havana) جاذبه های بی انتهای توریستی برای لذت بردن و تحسین کردن وجود دارد.

باغ گیاه شناسی استوایی فیرچایلد (Fairchild)

باغ گیاه شناسی استوایی فیرچایلد

در منطقه کورال گیبلز (Coral gables) میامی، این باغ را خواهید دید. این باغ گیاه شناسی که در احاطه پارک مثیسون هاموک (Matheson Hammock) است، مکانی عالی برای گشت و گذار در یک روز آفتابی می باشد. در جناح های (Wings) منطقه محافظت شده تروپیکس (Tropics Conservatory) هزاران گونه پروانه نادر و ماهی استوایی و گیاهان غیر معمول خواهید دید. بعد در باغ ادیبل (Edible) می توانید درباره این که چه طور خودتان باغ بسازید و از مزایای گیاهان و سبزیجات تازه و میوه ها و حتی گلهای خوراکی بهره ببرید چیزهایی یاد بگیرید.
می توانید به یک روز آرام و به یاد ماندنی در باغ موس سانکن (Moos Sunken) هم فکر کنید.

پارک بیفرانت (Bayfront)

پارک بیفرانت

این پارک شهری سرسبز در مرکزشهر میامی قرار گرفته است. مرز آن با آب های خلیج بیسکین (Biscayne) است و یعنی می توانید درست لب آب های فیروزه ای قدم بزنید. در این پارک انواع رویداد و نمایش هم اجرا می شود. اگر شانس با شما یار باشد شاید بتوانید یک عصر در کنسرت بزرگی هم شرکت کنید یا در این نقطه دلربا کلاس یوگا بروید. اگر مشتاق آزمودن چیز جدیدی هستید، می توانید با استفاده از طناب مناظر خیره کننده را ببینید.

پارک کراندون (Crandon)

پارک کراندون

در بخش شمالی کی بیسکین (Key Biscayne) پارک کراندون قرار دارد و یک پارک ساحلی زیباست که برای هر کس چیزی دارد. همان طور که از نام این پارک پیداست، یک ساحل ۳٫۵ کیلومتری دلربا دارد که عملا یکی از بهترین سواحل فلوریدا است. از آن گذشته، می توانید در انواع اکوسیستم های منطقه گردش کنید. در پارک کراندون می توانید در کپه های ماسه ای گردش کنید و حوالی درختان مانگرو بگردید و ببینید که موج چه طور روی ساحل ماسه ای می شکند.
علاوه بر این ها زمین تنیس، گلف و یک تفرجگاه ساحلی هم هست که به استقبال قایق ها می آید.

ویلا ویزکایا (Villa Vizcaya)

ویلا ویزکایا

موزه و باغ ویزکایا که به ویلا ویزکایا هم معروف است، گویی مستقیم از اروپا به اینجا آمده است. اگرچه دقیقا روی سواحل خلیج بیسکین است اما خانه اصلی آن در دهه ۱۹۲۰ به سبک رنسانس ایتالیایی ساخته شد. ساختمان اصلی آن زمانی املاک خصوصی بود اما امروزه جایگاه موزه است که بیش از ۷۰ اتاق هنر اروپایی و عتیقه جات آن را در خود جای داده است.
بیرون موزه هم باغ های گسترده و دلنواز آن را خواهید یافت. گلکاری های زیبای رنگارنگ، درختچه ها و درختان سایه دار در همه جای این محل به چشم می خورد و برای رویدادها و مراسم عروسی عالی است.

ساحل پارک لوموس

ساحل پارک لوموس

در غرب ساحل جنوبی (ساوث بیچ South Beach)معروف میامی، این پارک شهری در میانه معرکه واقع است. ساحل این پارک درست لب اقیانوس آتلانتیک است و منطقه نمادینی است. فیلم، مجموعه تلویزیونی و موزیک ویدئوهای بی شماری در آن ساخته شده است. یک مسیر سنگ فرش هم در امتداد ساحل کشیده شده اما باید از آن عبور کنید و بعد از گذشتن از ماسه ها درست وسط خنکی آب آتلانتیک بروید.
ساحل پارک لوموس مکانی ایده آل برای شروع و پایان تور پیاده روی از جاذبه های برتر میامی است و در چند قدمی رستوران ها، مغازه ها و بارها و حتی معماری های هنری قرار دارد.

هاوانای کوچک (Little Havana)

هاوانای کوچک

اگر نمی توانید به کوبا بروید، بهترین محلی که به جایش می توانید بروید و میراث هاوانا، موسیقی و هنرش را داشته باشد در میامی است. برترین دیدنی این جاذبه میامی، گستره اصلی اش به نام کاله اوکو (Calle Ocho) یا خیابان هشتم است. در این جا مرتب اسپانیایی می شنوید و مغازه های دو طرف خیابانش اجناس محبوب کوبایی می فروشند. تاور تئاتر (Tower Theater) هم که یک سازه با معماری هنری است، فیلم های با زیرنویس اسپانیایی نشان می دهد.
می توانید در کارخانه بستنی سازی آزوکار (Azucar) هم توقف کنید تا خوردنی های خوشمزه کوبایی مثل بستنی یخی میل کنید.

پیاده رو تخته کوب ساحل میامی

پیاده رو تخته کوب ساحل میامی

این پیاده رو تخته کوب شاید بهترین راه برای قدم زدن کنار ساحل میامی باشد. گستره آن بیش از ۵ کیلومتر است و هرگز با ساحل و دیدنی های آن فاصله نمی گیرد. این پیاده رو تخته کوب از پارک ساحلی ایندین در میدبیچ (Mid-beach) میامی شروع می شود و کل راه را تا ساوث بیچ می رود. در نهایت هم به پیاده رو سنگفرش تبدیل می شود اما از شور، سرزندگی و دیدنی بودنش کم نمی شود. اگر اول صبح به آن سربزنید هم از گرما خلاص شده اید و هم به دوندگان و دوچرخه سواران متعددی می پیوندید که روزشان را با ورزش شروع می کنند.

دیوارهای وینوود (Wynwood)

دیوارهای وینوود

اگر عاشق هنرید پس نباید این یکی را از دست بدهید. این نمایشگاه عظیم روباز، مجموعه هنر خیابانی است. بیش از ۵۰ هنرمند در این نمایشگاه مشارکت کرده اند و از سرتاسر دنیا و فلوریدا گرد هم آمده اند. می توانید پیاده تا شش ساختمان اصلی بروید که هر کدامشان از یک انبار به بوم نقاشی تحول یافته اند و حالا اثر هنری هستند. دیوار نگاره ها دائم عوض می شوند و کل منطقه برای پیاده ها مناسب است. با این که از داخل خودرو هم می توانید آن ها را ببینید، ولی رفتن و با چشم خود از نزدیک دیدن رنگ و هنر آن ها حال و هوای دیگری دارد.

منطقه آرت دکو (Art Deco دکوراسیون های هنری)

منطقه آرت دکو

ساحل میامی در دهه ۱۹۳۰ به شدت گسترش یافت. در نتیجه شهر پر از معماری این چنینی است. ساختمان های کنونی همان طور که از نام منطقه پیداست محافظت شده اند و بسیاری از نماهای داخلیشان بازتاب منشا تاریخیشان است. بیش از ۸۰۰ نمونه معماری آرت دکو فقط در منطقه ساوث بیچ هست پس برای تور پیاده روی عالی است.
با این که تور راهنمادار هم موجود است اما خودتان هم می توانید به راه بیفتید و مکان های نمادین مانند پلای ماوث (Plymouth) یا مک آلپین (McAlpine) را ببینید. حتما به موزه باس (Bass) هم سربزنید زیرا هم مجموعه تاثیرگذاری از هنر اوایل قرن بیستم دارد و هم نمای بیرونی آرت دکو در آن یافت می شود.

جاده اقیانوسی (Ocean Drive)

جاده اقیانوسی

در جنوب فلوریدا یک جاده اصلی به اسم A1A هست. وقتی از بخش اعظم میامی می گذرد به آن جاده اقیانوسی می گویند و همان طور که به سمت ساحل میامی می روید، به داخل خیابان کالینز می پیچد. آماده دیدن هزاران نفر باشید که بهترین مایوهایشان را پوشیده اند و کلی گزینه برای زندگی شبانه در اختیارتان هست و می توانید به ساحل ماسه های سفید و اسکیت سواری روی پیاده رو سنگفرش کنار جاده برسید. دو طرف جاده درخت است و می توانید دائم در آن گردش کنید، مردم را تماشا کنید و جاذبه های دیدنی را ببینید و در یک روز گرم میامی به ساحل بروید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است