جزایر خانگی ایالت می سی سی پی امریکا

جزایر خانگی ایالت می سی سی پی امریکا
رود می‌سی‌سی‌پیMississippi River) رود اصلی بزرگترین حوزهٔ آبریز در آمریکای شمالی و چهارمین رود بلند دنیا است. تمام طول این رودخانه در داخل خاک ایالات متحده قرار گرفته (هر چند بخش‌هایی از حوزه‌های بارندگی حوزه آبریز آن در داخل خاک کشور کانادا است). این رودخانه از دریاچه آیتاسکادر ایالت مینه‌سوتا در شمال ایالات متحده شروع می‌شود و با مسیری ملایم به سمت جنوب جریان می‌یابد. سرانجام پس از طی مسیری ۲۳۲۰ مایلی (۳۷۳۰ کیلومتر) از طریق دلتای رود می‌سی‌سی‌پی در ایالت لویزیانا به خلیج مکزیک می‌ریزد. می‌سی‌سی‌پی چهارمین رود طویل و دهمین رود بزرگ دنیا رتبه‌بندی شده‌است. مسیر رودخانه از ایالت‌های مینه‌سوتا، ویسکانسین، ایلینویز، میسوری، کنتاکی، تنسی، آرکانزاس، میسیسیپی، و لویزیانا عبور می‌کند.

 

 

جزایر خانگی ایالت می سی سی پی امریکا

 

 

 

از به جای ماندن آب‌رفت‌های این رود پرآب در آمریکای شمالی جلگهٔ می‌سی‌سی‌پی به وجود آمده‌است. بیشترین اختلاف سطح و بلندترین سد بر روی این رودخانه در بالادست رودخانه بنام سد و دریچه آبشار سنت آنتونی در مینیاپولیس است. در بالای سد ارتفاع آب رودخانه ۲۴۴ متر و در پایین ارتفاع آب ۲۳۰ متر است. این اختلاف نزدیک به ۱۵ متری بیشترین اختلاف سطح آب رودخانهٔ می‌سی‌سی‌پی می‌باشد. دلیل اصلی این اختلاف سطح وجود آبشار سنت آنتونی است که اکنون در پشت سد بتونی جای مانده‌است. آبشار سنت آنتونی تنها آبشار واقعی بر روی می‌سی‌سی‌پی بود. عمق آب بعد از آبکند زیر آبشار بتدریج کم می‌شود.

 

جزایر خانگی ایالت می سی سی پی

 

در پی بالاآمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ی می سی سی پی در سال 2011 میلادی، بسیاری از خانه های منطقه به زیر آب رفتند اما برخی دیگر از خانه های منطقه ی یازو با ایجاد حائل و گودال هایی بین خانه خود و سطح رودخانه مانع به زیر آب رفتن خانه های خود شدند و اکنون خانه‌های آنها به جزایر خانگی در بین مردم آمریکا مشهور شده است.

جزایر خانگی ایالت امریکا

جزایر خانگی می سی سی پی امریکا

جزایر خانگی می سی سی پی

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است