جزیره موش آنتالیا ترکیه

آنتالیا در امتداد سواحل دریای مدیترانه گسترده شده و هتل های لوکس ، تفریحات مهیج رایج در سواحل و آب و هوای مساعد آن از جمله دلایل اصلی گردشگران برای انتخاب تور آنتالیا می باشد . در اطراف آنتالیا جزایری وجود دارند که به مانند نگینی در میان آب های آبی مدیترانه می درخشند . این جزایر به اندازه ای دیدنی هستند که اغلب تورهایی برای بازدید از آن ها برگزار می گردد . با ما همراه باشید تا با جزیره موش آنتالیا (Mouse Island Antalya) بیشتر آشنا گردید .

 

 

جزیره موش 2

 

 

درباره جزیره موش در آنتالیا

سیچان آداسی یا جزیره موش آنتالیا یک جزیره کوچک خالی از سکنه است که با 0.15 کیلومتر مربع وسعت در میان آب های دریای مدیترانه قرار گرفته است . سیچان آداسی (Sıçan Adası) به شکل دایره ای بوده و به عنوان جزیره ای بکر و زیبا در جنوب خلیج کالکان واقع شده است . این جزیره که از جاذبه های گردشگری ترکیه به شمار می آید بخشی از شهرستان کاس بوده و در نزدیک ترین قسمت با سرزمین اصلی 1.5 کیلومتر فاصله دارد . جزیره مار که از دیگر جزایر آنتالیا است در جنوب غربی جزیره موش واقع شده و مکانی ایده آل برای ورزش های زیر آب حتی برای مبتدیان می باشد .

 

 

جزیره موش 1

 

 

جذابیت های جزیره موش در آنتالیا

جزیره موش آنتالیا چندین جزیره کوچکتر در اطرافش دارد و با زیبائی های طبیعی خود چشم هر گردشگری را خیره می سازد . این جزیره برخلاف تصوری که نامش در ذهن ها ایجاد می کند هیچ موشی ندارد و تنها به دلیل شکل کوچک و موش مانندش در میان آب های مدیترانه به جزیره ی موش معروف شده است . هر چند وجود مارهای گوناگون سبب شده تا تعدادی از گردشگران برای دیدن این جزیره راغب نباشند ولی برخی از افراد نیز نمی توانند بر کنجکاوی خود فائق آمده و به دیدن این جزیره کوچک نروند . البته نگران نباشید چرا که مارهای این جزیره از پرندگان و ماهی ها تغذیه می کنند و معمولا خطری برای گردشگران تور آنتالیا ندارند .

 

 

جزیره موش 3

 

 

 

در سفر به این جزیره ، در نزدیکی آن پرندگان دریایی را شاهد خواهید بود که بر فراز جزیره از صبح تا غروب خورشید در پرواز هستند تا ماری را به عنوان غذا شکار کنند . سیچان آداسی که از جاذبه های گردشگری آنتالیا می باشد با کشتی از ساحل کالکان 50 دقیقه فاصله دارد و چون این جزیره بدنه ای صخره ای دارد در نزدیکی جزیره برای رسیدن به آن باید از قایق های کوچک استفاده نمود . بنا بر گفته ها در گذشته از سیچان آداسی آنتالیا برای نگه داری وسایل و غنائم دزدان دریایی استفاده می شده و محلی برای رفت و آمد دزدان دریایی بوده است .

 

 

جزیره موش 4

 

 

 

سفر به جزیره ی موش

جزیره ی موش از دور مثل مرواریدی در مدیترانه می درخشد و ما را به خود دعوت می کند، بعد از ۴۰ دقیقه کشتی سواری نمای جزیره پر رنگ تر می شود و از دور پرندگان دریایی که بر فراز این جزیره ی کوچک در پروازند نمایان می شوند، این پرندگان از صبح تا زمان غروب خورشید بالای این جزیره در پروازند و تلاش می کنند مار های این جزیره را شکار کنند.

از کشتی باید سوار بر قایق های کوچک شویم تا به جزیره ی موش برویم چون کشتی نمی تواند بر بدنه ی صخره ای این جزیره پهلو بگیرد، جزیره ی موش جزیره ای کاملا صخره ای است و برای رفتن بر فراز آن باید از صخره ها بالا برویم همچنین پوشش گیاهی آن که نوعی بوته ی خار مانند است و در تمام جزیره با یک تراکم پخش شده است، در حین بالا رفتن باید مراقب بوته ها هم باشیم.

قدم که به بر زمین جزیره ی موش می گذاریم متوجه می شویم دیگر آنقدر که از دور کوچک بود کوچک به نظر نمیرسد اما منظره ای فوق العاده را نمایان می کند.

 

 

جزیره موش 5

 

 

 

جالب های جزیره ی موش

نام این جزیره را به دلیل شکل فیزیکی کوچک آن موش گذاشته اند ، جزیره ی موش زمین کوچکی است در پهنای دریای بی کران مدیترانه و به راستی شبیه موشی کوچک به نظر می رسد. جزیره ی موش به دلیل مارهایی که در این جزیره زندگی می کنند هیچ موشی ندارد، می گویند در قدیم این منطقه موش های زیادی داشته است اما امروزه همه ی آنها طعمه ی مار های جزیره شده اند. مارهای جزیره ی موش از پرندگان و ماهی ها تغذیه می کنند و خطری برای ما ندارند و به دلیل رفت و آمد گردشگران به این جزیره ی کوچک اغلب اوقات در سوراخ هایشان پنهان هستند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است