حرم حضرت عباس کربلا عراق

زیارت حرم مطهر حضرت عباس برای شیعیان و دوست‌داران اهل بیت یکی از اعمال مهم است که به جان آن‌ها آرامش می‌بخشد. آن حضرت برادر امام حسین(ع) و پرچمدار لشکر او در صحرای کربلا بود که در روز نهم محرم سال 61 هجری قمری که به روز تاسوعا معروف است، به شهادت رسید.

حرم حضرت عباس 1

حضرت عباس برای آوردن آب به سمت نهر علقمه رفت که با لشکریان عمر سعد مواجه شد. طبق روایت‌ها پیکر مقدس او را در جایی که جان باخت، دفن کرده‌اند. بارگاه مقدس حضرت عباس در نزدیکی حرم مطهر امام حسین(ع) قرار دارد و فاصله‌ی این دو حرم را بین النحرین نامیده‌اند.

حرم حضرت عباس 2

ایشان که از فرزندان ام البنین و حضرت علی(ع) بودند، از وفاداران و سرداران سپاه حسین(ع) هم بودند که زودتر از برادر خود جام شیرین شهادت را سر کشیدند. شیعیان از مشتاقان زیارت حرم مطهر حضرت عباس محسوب می‌شوند ولی با این حال ایشان در دل مردم با ادیان مختلف هم جای دارد و هر سال در روز تاسوعا عاشقان ریادی به سوی حرم او روانه می‌شوند.

حرم حضرت عباس 3

معماری حرم

ضریح طلا و نقره‌ی این مرقد مانند بارگاهی الهی روح را به سمت پاکی سوق می‌دهد. رواق‌ها از چهار طرف ضریح با سقف و دیوارهای آینه کاری شده، به دل روشنایی می‌بخشد. دیدن ایوان طلا روبه‌روی گنبدخانه چشمانتان را از اشک پر می‌کند و می‌شوید.گلدسته‌ها در کنار ایوان طلا و دیوار حرم به سمت آسمان نگاه شما را به عرش کبریایی خدا می‌کشد و عظمت آستان مقدس حضرت عباس را نمایان می‌کند.

حرم حضرت عباس 5

چند باب مختلف رو به صحن حرم وجود دارد، باب القبله در جنوب، باب الامام الحسن به سمت صحن امام حسین(ع)، باب الامام الحسین(ع)، باب الامام الزمان، باب الامام موسی بن جعفر، باب الامام محمد جواد، باب الامام الهادی، باب الفرات و باب الامیر نام درب‌های رو به صحن حرم حضرت عباس است که از شمال و جنوب یا شرق و غرب شما را روانه زیارت مبارک این حضرت می‌کند.

حرم حضرت عباس 4

پیشنهاد می‌کنیم در سفر به عراق از دیگر دیدنی های آن همچون حرم امام حسین(ع)، تل زینبیه، نهر علقمه و خیمه گاه امام حسین (ع) بازدید و زیارت کنید تا لذت سفرتان در شهرهای مذهبی عراق چندین برابر شود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است