حمام رومی آنتالیا ترکیه

ترکیه با پیشینه ای غنی و قدمتی هزاران ساله ، ابنیه تاریخی متعددی را در شهرهای خود جای داده که بسیار دیدنی هستند . آنتالیا نیز به عنوان یکی از برترین مقاصد توریستی ترکیه علاوه بر تفریحات مهیج دارای سایت های باستانی فوق العاده ای است که بازدید از آن ها می تواند برای اکثر گردشگران تور آنتالیا خوشایند باشد . حمام رومی آنتالیا (Roman baths Antalia) یکی از این جاذبه هاست که در ادامه به معرفی آن پرداخته شده است .

 

 

حمام رومی 4

 

 

 

درباره حمام رومی

گردشگران با بازدید از سایت های تاریخی آنتالیا از جمله حمام رومی می توانند سفری در تاریخ پر فراز و نشیب ترکیه داشته و اطلاعاتی در مورد این جاذبه ها و پیشینه آن ها کسب کنند . حمام رومی که از جاذبه های گردشگری ترکیه به شمار می آید در منطقه تاریخی سیده (Side) واقع شده و امروزه به عنوان موزه ای باستان شناسی فعالیت می کند . حمام تاریخی رومی که بهترین آثار باستان شناسی را در خود جای داده دارای فضایی آرامش بخش و محیطی مناسب بوده و توسط طبیعتی زیبا احاطه شده است همچنین قرارگیری آن در سواحل سیده سبب شده تا سالانه گردشگران بسیاری از این مجموعه دیدن کنند . این حمام در زمان امپراتور Caracalla به افتخار پدر طب ساخته شده و با بخش ها و قسمت های متنوع می تواند گزینه ای مناسب برای بازدید در سفر به آنتالیا باشد .

 

 

حمام رومی 6

 

 

 

تاریخچه حمام رومی آنتالیا

حمام رومی آنتالیا متعلق به دوران حکومت و تسلط رومیان باستان بر شهر قدیمی آنتالیا می باشد و جالب است بدانید در آن دوره حمام را به عنوان مکانی برای تفریح و سرگرمی مور استفاده قرار می دادند و به دلیل گذشت زمان و تاثیر اعتقادات مردم آنتالیا بر رومی ها دیدگاه آنان گسترش یافت و حمام را نه تنها به عنوان مکانی برای تفریح بلکه برای تمیز شدن نیز مورد استفاده قرار می دادند و همچنین جالب است بدانید که حمام رومی ها در زمان اولیه خود به تناسب قشر های مختلف طبقه بندی شده بود به طوری که در ورودی اشراف زاده ها و سرمایه داران با ورودی بردگان متفاوت بوده است .

حمام رومی در سال 1962 میلادی بعد از پایان یافتن مطالعات باستان شناسان تغییر کاربری داد و به موزه باستان شناسی که در آن می توان با شکوه ترین و ارزشمند ترین آثار باستانی را یافت تبدیل شد .

 

 

حمام رومی 1

 

 

 

بخش های متنوع حمام رومی آنتالیا

حمام منحصر به فرد این مجموعه در ابتدا دارای 5 بخش مختلف از قبیل اتاق آب سرد ، اتاق آب گرم ، اتاق بخار ، اتاق سونا ، استخری با طرحی دایره شکلی بوده و تمامی این اتاق ها از سیستم گرمایش برخوردار بودند که با گذشت زمان متاسفانه از این تعداد تنها چند اتاق آب سرد ، آب گرم و بخار و اتاق مخصوص لباس پوشیدن باقی مانده است ، ضمنا جالب است بدانید که این حمام که از ویژگی معماری روم باستان را در خود به نمایش گذاشته است به نوعی مستطیل شکل بوده و اینکه تمام دیواره های بیرونی آن از جنس آجر هستند ولی دیواره های داخلی و کف حمام از سنگ مرمر ساخته شده و در ادامه این حمام زیبا از بخش های طاقی شکل از جنس آهک تشکیل شده که همین امر موجب زیبایی دو چندان این اثر تاریخی و باستانی شده است .

 

 

حمام رومی 5

 

 

 

دسترسی به حمام رومی آنتالیا

حمام رومی در ” خیابان لیمان ” درست در منطقه جذاب سیده در خلیج سلیمه قرار گرفته شده و شما گردشگران و علاقه مندان برای بازدید از این اثر تاریخی می توانید از انواع وسیله نقلیه عمومی مانند مترو ، تاکسی و اتوبوس استفاده نمایید که البته استفاده از اتوبوس راحت ترین و ارزان ترین راه دسترسی به این اثر جذاب و تاریخی می باشد و همچنین لازم است بدانید که هزینه استفاده از اتوبوس برای انتقال به حمام رومی آنتالیا 2 لیر بیشتر نمی باشد .

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است