حمل و نقل عمومی در آلمان

حمل و نقل عمومی در آلمان
در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با حمل و نقل عمومی در آلمان آشنا  بشیم .
قطارهای زیرزمینی (U-Bahn)
U-Bahn (قطار زیرزمینی، مترو) دارای ۱۰ خط است و شبکه‌ای حدودا ۱۴۶ کیلومتری در سرتاسر برلین با ۱۷۳ ایستگاه تشکیل می‌دهد. بیشتر خطوط مترو در زیر زمین قرار دارند، اما بعضی از مسیرهای آن روی زمین واقع شده‌اند. ایستگاه‌های قطار U-Bahn برلین با رنگ زرد شناخته می‌شوند.

قطار زیر زمینی در آلمان

جدول زمانی و بلیط‌ها
بلیط متروهای زیرزمینی برلین توسط شرکت ورکشبتریب برلین BVG و بخشی از شرکت‌های VBB حمل و نقل برلین – براندنبورگ ارائه می‌شود. بنابراین بلیط مترو برای سفر با اتوبوس، S-Bahn، واگن‌های برقی و بالعکس معتبر است. بلیط‌ها را می‌توان از دستگاه‌های بلیط فروشی موجود در ایستگاه‌های مترو و باجه‌های بلیط فروشی ایستگاه‌های بزرگ خریداری کرد. در طی روزهای هفته، بیشتر خطوط U-Bahn از ۴ تا ۱ صبح روز بعد فعالیت می‌کنند. در این بین، Bahn دارای تعدادی خط شبانه اتوبوس، برای حمل و نقل عمومی است. در طول روز، قطارهای U-Bahn با فواصل ۵ دقیقه‌ای و در شب با فواصل ۱۰ دقیقه‌ای به ایستگاه‌ها می‌رسند. در تعطیلات آخر هفته، قطارهای U-Bahn ۲۴ ساعته و به طور عمده در طول روز در فواصل ده دقیقه‌ای و شب‌ها در فواصل ۱۵ دقیقه‌ای به ایستگاه‌ها می‌رسند.

خطوط زیرزمینی شرق به غرب

  • U-Bahn U1 

خط فرعی معروف U1 منطقه فریدرایشسهاین-کرویتسبرگ از بخش غربی، برلین را به کورفورستندام متصل می‌کند. ایستگاه ورشور استراب در کرایوزبرگ به ایستگاه یوهلندستراب در منطقه شارلوتنبورگ برلین متصل می‌شود. بخش شرقی این مسیر در بالای زمین ساخته شده که قدیمی‌ترین شبکه U-Bahn برلین است. عبور از پل ابربائومیک یک تجربه ویژه حساب می‌شود.

  • خط U-Bahn U2

خط مترو U2 بین ایستگاه‌های روهلن در قسمت غربی برلین و پاکو در شمال شرقی قرار دارد. در طول سفر، خط U2 از مرکز شهر عبور می‌کند. ایستگاه‌های مهم این خط عبارتند از: ورزشگاه المپیک برلین، ایستگاه باغ‌وحش برلین، پوتسدامر پلاتس، استادیمیت، الکساندر پلاتسو و شونهاسر الی.

  • خط U-Bahn U7

با طول حدود ۳۲ کیلومتر و ۴۰ ایستگاه، U7 طولانی‌ترین مسیر شبکه مترو برلین است. این خط از شهر برلین عبور کرده و منطقه غربی اسپاندو را به روودو، منطقه‌ای از نواخلن جنوب شرقی، متصل می‌کند. این خط از، ولسوالی‌های شارلوتنبورگ، شونبرگ، کروزبرگ و نئولولن عبور می‌کند.

خطوط زیرزمینی شمال- جنوب

  • خط U-Bahn U6

خط مترو U6 بین تگل در شمال برلین و ماریندورف در منطقه تمپلهوف – شونبرگ جنوبی واقع شده است. ایستگاه‌های مهم و ایستگاه‌های مهم اتصالی عبارتند از: فرندچاسترب، استامیت، مهرینقدم و فرودگاه تمپل‌هوف.

  • خط U-Bahn U8

یکی دیگر از مسیرهای شمال- جنوب، خط مترو U8 است. این خط، رودخانه ویتناو در منطقه شمال غربی رینیکندورف را از طریق ایستگاه‌های گزوندبرونن، الکساندر پلاتسو و کوتبسر تور به هرمنستراس در ناحیه جنوبی نئولولن متصل می‌کند.

  • خط U-Bahn U9

خط زیرزمینی U9، اسلور استراب را به منطقه استگلیز متصل می‌کند. این خط در مسیر خود از تیرگارتن و مناطق غربی مرکز شهر برلین از جمله کورفستاندم و ایستگاه باغ وحش برلین عبور می‌کند.

اتوبوس‌
خدمات حمل و نقل اتوبوس شهری برلین توسط چند خط اتوبوس‌رانی عمومی BVG ارائه می‌شود. این خطوط، مسیرهایی را که توسط دیگر سیستم‌های حمل و نقل عمومی پوشش داده نمی شوند، پوشش می‌دهند. یکی از ویژگی خاص برلین، اتوبوس‌های دوبلکس آن است که طبقه بالای آن برای تماشای مناظر، پیشنهاد می‌شود.

اتوبوس در آلمان

  • خطوط روزانه

در طول روز، خطوط ۱۰۰ تا ۳۹۹ اتوبوس، حومه شهر را به ایستگاه‌های S-Bahn و U-Bahn متصل می‌کنند.

  • اتوبوس‌های مترو

اتوبوس‌های خط‌های M11 تا M85 که مخصوص مترو هستند، هفت روز هفته به صورت ۲۴ ساعته و با فاصله ۱۰ دقیقه‌ای به ارائه خدمات می‌پردازند.

  • اتوبوس‌های شبانه

اتوبوس‌های شب با نماد N مشخص بوده و تمام طول شب مشغول خدمات رسانی هستند. خطوط اتوبوس شبانه N1 تا N9، از دوشنبه تا جمعه شب جایگزین خطوط N1 تا U-Bahn U9 می‌شوند. دیگر اتوبوس‌های شبانه، N10 تا N97، جایگزین مهم‌ترین خطوط روزانه هستند.

واگن‌های برقی (تراموا، مترو) و متروترام
خطوط تراموا، گسترش یافته شبکه مسیرهای U-Bahn هستند، بیش از ۲۰ خط ترامو در برلین وجود دارد که عمدتا در بخش شرقی شهر واقع شده‌اند. خطوط متروترام اغلب از واگن‌های برقی (تراموا) معمولی استفاده می‌کنند.

مترو مونیخ

  • متروترام

BVG متروترام دارای نه خط (۱ تا ۱۷) است که با ۱۳ خط تراموا (۱۲ تا ۶۸) تکمیل می‌شود. خطوط متروترام با علامت “M” مشخص می‌شوند. در روز، حداقل هر ۱۰ دقیقه قطار به ایستگاه‌های این خطوط می‌رسد. در شب (از ۳۰ دقیقه بامداد) قطارها با فواصل ۳۰ دقیقه‌ای به ایستگاه‌ها می‌رسند.

تاکسی
حدود ۷۵۰۰ تاکسی در جاده‌های برلین مشغول فعالیت هستند. تاکسی‌ها را می‌توان با صدا زدن در ایستگاه‌ها یا تلفن زدن در اختیار گرفت. در مناطق شهری، تعیین قیمت ممنوع است، مبلغ پرداختی از طریق تاکسی متر محاسبه می‌شود.

تاکسی در آلمان

شماره تلفن بزرگ‌ترین شرکت‌های تاکسی رانی:

  • 44 33 22 Taxi Funk Berlin
  • 26 10 26 Funk Taxi Berlin
  • 26 30 00 Quality Taxi
  • 21 01 01 Würfelfunk
  • 21 02 02 City Funk

تالیکسو (تاکسی‌های برلین)، تاکسی‌ها و لیموزین‌های خود را برای رفتن به فرودگاه‌ها، انتخاب هتل‌ها و سفرهای درون شهری در اختیار شما قرار می‌دهند.
برلین تعرفه‌های اجباری برای همه تاکسی‌ها به صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته اعمال می‌کند. مسافرین در مناطق شهری هزینه را با توجه به تاکسی متر به راننده پرداخت می‌کنند. توافق مسافرین با راننده بر سر قیمت، تنها برای سفرهای خارج شهری (به غیر از فرودگاه شوئنفلد) مجاز است.
نرخ‌های ثابت:

  • نرخ پایه: ۱۷۹۰۰ تومان
  • نرخ هر کیلومتر: ۹۱۰۰ تومان
  • نرخ هر کیلومتر از کیلومتر هشتم: ۶۸۰۰ تومان
  • نرخ انتظار: ۱۳۷,۰۰۰ تومان برای یک ساعت (همچنین مدت زمان انتظار مربوط به ترافیک هم محاسبه می‌شود)

نرخ فاصله‌های کوتاه:
اگر تاکسی در خیابان اجاره شود، هزینه‌ها براساس نرخ فاصله‌های کوتاه محاسبه می‌شود. تا دو کیلومتر، نرخ ثابت ۲۲۹۰۰ تومان است. نرخ فاصله کوتاه برای تاکسی‌های تلفنی یا تاکسی‌هایی که از ایستگاه تاکسی اجاره شده‌اند، اعمال نمی‌شود.
کرایه اضافی:

  • ۲۲۹۰۰ تومان به ازای هر نفر، در یک گروه پنج نفره یا بیشتر در تاکسی‌های بزرگ.
  • ۴۵۰۰ تومان برای هر چمدان بزرگ.
  • ۶۸۰۰ تومان برای پرداخت هزینه به صورت غیر نقدی، مثلا با استفاده از کارت‌های اعتباری یا کارت‌های خرید.
  • ۲۲۰۰ تومان اضافی برای کسانی که از فرودگاه تگل سوار می‌شوند.

آدرس یابی
برای رفتن به یک آدرس، دانستن نزدیـک تـرین ایـستگاه هـای متـرو و یـا اتوبـوس بـه آن ضـروری اسـت و لـذا ابتـدا بایستی نزدیک تـرین ایـستگاه بـه مقـصد و مبـدأ را روی نقـشه شـبکه متـرو یافـت . سـپس بایـستی بهتـرین و کوتـاه ترین اتصال بین آن دو ایستگاه را شناسـایی نمـود . مـسیر ارتبـاطی مـی توانـد شـامل یـک یـا انـواع وسـایل نقلیـه ای باشد که در شهر موجود مـی باشـند. پـس از شناسـایی کوتـاه تـرین اتـصال بـین آن دو ایـستگاه، بایـستی بـا مراجعـه به ایستگاه هر یک از وسایل نقلیـه بـه سـمت مقـصد حرکـت نمـود . از آنجـا کـه در آلمـان متروهـای متفـاوتی وجـود دارد و حتی متروهای بـا نـام هـای مـشابه در شـهرهای مختلـف از نظـر ظـاهری متفـاوت مـی باشـند ، برخـی از انـواع ایـن متروهـا در شـهرهای مختلـف معرفـی تـصویری شـده انـد. در ایـستگاه هـای متـرو معمـولا بـر روی تـابلوی هـر ایستگاه، نام آخرین ایستگاه نوشـته شـده اسـت . لـذا بـرای یـافتن مـسیر بـرروی شـبکه وسـایل نقلیـه شـهر، بایـستی نوع و شماره خط و ایستگاه انتهایی آن یادداشت شده و با این اطلاعات به سمت مقصد حرکت نمود. قیمت بلـیط هـای شـهری در آلمـان بـه طـور کلـی و نیـز در مقایـسه بـا ایـران بـسیار بـالا مـی باشـد بطوریکـه بسیاری از افراد ترجیح می دهند در شهر با دوچرخه عبور و مرور کنند. سیستم خرید و اسـتفاده از بلـیط هـای شـهری در شـهر هـای مختلـف آلمـان متفـاوت اسـت و لـذا در اینجـا در مـورد مـشترکات آنهـا توضـیح داده خواهـد شـد و بهتـر اسـت جزئیـات مـورد نیـاز، بـه هنگـام اولـین بـار اسـتفاده از مترو، از مسوولین مترو پرسیده شود . بلیط های شـهری در آلمـان بـرای تمـام سیـستم هـای حمـل و نقـل اعتبـار دارنـد و معمـولا بـر اسـاس زمـان و یا زون هـای شـهری محـدود مـی گردنـد . قابـل ذکـر اسـت بلـیط هـای دانـشجویی کـه دانـشگاه بـه دانـشجویان می دهد، معمولا اینگونه محدودیت ها را ندارند . استفاده از دوچرخه برای عبـور و مـرور و بـویژه بـرای خـانواده دانـشجو کـه بـرای تهیـه بلـیط شـهر    می بایـستی هزینه زیادی بپـردازد ویـا دانـشجویانی کـه از طـرف دانـشگاه بلـیط ارزان قیمـت دریافـت نمـی کنـد، بـشدت توصـیه می گردد . اســتفاده از دوچرخــه نــه تنهــا از لحــاظ اقتــصادی بــه صــرفه اســت، بلکــه در کنــار ورزش دوچرخــه ســواری، شخص محیط شهر را بهتر دیده و می شناسد واحساس تعلق بهتری نسبت به محیط پیدا می نماید . شخص همـراه دوچرخـه مـی توانـد بـا خریـد یـک بلـیط بـرای دوچرخـه (در صـورت داشـتن بلـیط دانـشجویی نیـاز بـه خریـد بلـیط بـرای دوچرخـه نیـست) سـوار اغلـب وسـایل نقلیـه عمـومی از قبیـل S-Bahn, U-Bahn و… .شود

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”

 .

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است