حمل و نقل عمومی در انگلیس

حمل و نقل عمومی در انگلیس
در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با  حمل و نقل عمومی در انگلیس بیشتر آشنا بشیم
اتوبوس دوطبقه

اتوبوس های لندن

اتوبوس‌های دوطبقه نمادین لندن یک راه سریع، راحت و ارزان برای سفر در اطراف شهر هستند و فرصت‌های زیادی برای تماشای مناظر لندن در طول مسیر ایجاد می‌کنند. شبکه اتوبوس‌رانی لندن تمام سطح شهر را با یک سرویس ۲۴ ساعته تحت پوشش قرار می‌دهد.

اتوبوس‌های شبانه

اتوبوس شبانه

اتوبوس‌های لندن در تمام طول شب خدمت‌رسانی می‌کنند. خدمات اتوبوس شب، دوره زمانی بین روشن شدن چراغ‌ها تا آغاز خدمات اتوبوس‌های روزانه را پوشش می‌دهد. علاوه بر این، بسیاری از مسیرهای اتوبوس‌رانی در لندن به مدت ۲۴ ساعته کار می‌کنند. اگر با مسیرها آشنا نیستید، به میدان ترافالگار رفته (ایستگاه اتوبوس‌های شبانه) یا باجه‌های اطلاعاتی اتوبوس‌ها را بررسی کنید. همانطور که انتظار می‌رود، خدمات اتوبوس‌ها در شب کاهش می‌یابد. اتوبوس‌های شب تنها در صورت درخواست شما توقف می‌کنند: در هنگام ورود یا خروج، باید راننده را کاملا متوجه کنید.

مترو لندن

مترو لندن

شبکه ریلی زیرزمینی (مترو) لندن یک راه عالی برای رفت و برگشت از مرکز لندن است و جز جدایی‌ناپذیر زندگی اکثر ساکنان انگلستان است. شبکه حمل و نقل عمومی متروی لندن، که شبکه تونلی لندن هم نامیده می‌شود، به ۹ منطقه جابه‌جایی تقسیم شده است. منطقه ۱ مرکز لندن را پوشش می‌دهد و مناطق ۶ تا ۹ حومه شهر را در بر می‌گیرند.
ساعات کاری خطوط سیستم زیرزمینی (مترو) لندن کمی متفاوت است؛ در روزهای شنبه تا دوشنبه، اولین قطار معمولا در ساعت ۵ صبح شروع به به فعالیت می‌کند که البته در روز یکشنبه با کاهش ساعات کاری رو به رو است.
قطار متروی لندن معمولا تا نیمه شب به فعالیت ادامه می‌دهد. برای اطلاع از زمان دقیق فعالیت آخرین قطار، می‌توانید به مسئولان برنامه‌ریزی ایستگاه مترو مراجعه کنید.

راه آهن سبک داکلندز

راه آهن سبک داکلندز

سیستم ریلی نوآورانه و بدون سرنشین داکلندز سبک ریلی (Docklands Light Railway) یا (DLR) لندن، بخش شرقی و جنوب شرقی لندن را پوشش می‌دهد.

  • DLR به خطوط اتومبیل‌های کابلی، خطوط هوایی امارات و فرودگاه لندن متصل می‌شود.
  • DLR دسترسی خوبی به بخش‌های شرقی لندن و منطقه داکلندز دارد.

سیستم ریلی سبک داکلندز (DLR) به شبکه مترو در ایستگاه‌های بانک و برج گیتوی (برج هیل) و همچنین شاندول، استرتفورد، بوو، ملکه هرون ، شهرک کانینگ و وهارف کانری متصل می‌شود. DLR بکتون، استاتفورد و فرودگاه لندن را به شرق و شمال شرق و داکلندز، گرینویچ و لوییشام را به جنوب متصل می‌کند.
DLR همچنین با سیستم ماشین کابلی امارات لندن به قصر ویکتوریا متصل می شود.
DLR در روزهای دوشنبه تا شنبه از ساعت ۵:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ و در روز یکشنبه از ساعت ۷ صبح تا ۱۱:۳۰ فعالیت دارد. کرایه DLR مشابه مترو است.

خدمات اتوبوس‌ رودخانه (river bus) تیمز شهر لندن

اتوبوس رودخانه تیمز لندن

سفر از طریق رودخانه یک راه عالی برای جابه‌جایی در لندن است. با این روش ترافیک را پشت سر گذاشته و از مناظر فوق‌العاده لندن در طول مسیر لذت خواهید برد.

  • MBNA قایق‌های تندروی تیمز، مسیرهای اتوبوس‌رانی دایره شکلی ایجاد می‌کنند.
  • تمام اسکله‌های لندن به جز پیر کادوگن و پل پیه تحت پوشش این سیستم هستند.

رودخانه تیمز یکی از رودخانه‌های زیبا در لندن بوده که معمولا یک جاذبه محبوب برای مسافران و بازدیدکنندگان این شهر محسوب می‌شود.
استفاده از اتوبوس‌های رودخانه تیمز روشی سریع و متداول در حمل و نقل است. اکثر قایق‌ها دارای نوشابه‌های انرژی‌زا هستند. شما می‌توانید سازه‌های آبی معروف لندن را مشاهده کنید. این سرویس به دلیل اتصال سریع و کارآمد به مکان‌های بزرگ لندن، باعث شده است تا اتوبوس‌های رودخانه‌ای برای مسافران و بازدیدکنندگان یک انتخاب عالی باشد.
اتوبوس‌های رودخانه ارزش زیادی داشته و پنج مسیر مختلف را به مقصدهای پتری و رویال وولویچ آرسنال می‌رسانند. قبل از سوار شدن به قایق می‌توانید بلیط‌ها را از فروشنده یا ماشین‌های بلیط‌فروشی واقع روی اسکله تهیه کنید. دارندگان کارت‌های مسافرتی می‌توانند در بسیاری از مسیرهای قایقرانی تا یک سوم تخفیف دریافت کنند.
کرایه‌ها با توجه به مناطق رودخانه و تخفیف‌ها متفاوت است. سفر برای کودکان زیر پنج سال رایگان بوده و تعرفه بلیط رومینگ برای افراد بالغ تا ۷۱,۰۰۰ تومان می‌رسد. پرداخت هزینه با کارت‌های اویستر در قایق‌های تنرو تیمز MBNA امکان‌پذیر بوده و برای اغلب سفرهای تک‌نفره تخفیف می‌دهد. شما همچنین می‌توانید هزینه سفر خود را با اعتبار کارت‌های مسافرتی اویستر پرداخت کنید.

قطارهای محلی

قطارهای محلی انگلیس

از شبکه قطار زمینی لندن برای سفر در سراسر شهر و دورتر از محدوده مترو استفاده می‌شود.
خدمات راه‌آهن محیطی شهر و اطراف شهر را پوشش داده و بیشتر از شبکه تونلی گسترش یافته است. بیشتر خطوط قطار محلی به طور موثری با سیستم تونلی در ارتباط بوده و پرداخت کرایه آن‌ها توسط کارت مسافرتی اویستر، کارت اویستر، مسافرتی و کارت پرداخت انجام می‌شود.
حمل و نقل محیطی لندن (TfL) در حال حاضر خدمات خود را در شش مسیر ارائه می‌دهد. سفر با قطار و دیگر روش‌های حمل و نقل عمومی می‌تواند به صورت آنلاین و با استفاده از برنامه سفر جاده‌ای لندن برنامه‌ریزی شود. راه‌آهن برای پرداخت کرایه‌ها چندین کارت مختلف تخفیفی در اختیار شما قرار می‌دهد تا هزینه‌ها کاهش یافته و حتی یک نوبت استفاده رایگان در اختیار شما قرار دهد:

  • مسافران جوان دارای کارت (۱۶-۲۵ سال) ۳۰ پوند (۱۲۴,۰۰۰ تومان)
  • خانواده و دوستان دارای کارت (۴ بزرگسال و ۴ کودک ۵ تا ۱۵ ساله) ۳۰ پوند (۱۲۴,۰۰۰ تومان)
  • افراد مسن دارای کارت (۶۰+ ساله) ۳۰ پوند (۱۲۴,۰۰۰ تومان)
  • شبکه کارتی (خدمات خاموش در جنوب شرقی انگلستان) ۳۰ پوند (۱۲۴,۰۰۰ تومان)
  • معلولین دارای کارت (افراد معلول و مراقبین آن‌ها) ۲۰ پوند (۸۲,۰۰۰ تومان)

تراموا لندن

تراموا لندن

تراموا در بخش‌هایی از لندن جنوبی بین ویمبلدون، کرایادون، بکنهام و نیو ادینگتون خدمت‌رسانی می‌کند. خدمات این وسایل دائمی و در دسترس است. شبکه تراموای لندن، ترام لینک، در جنوب لندن و در سال ۲۰۰۰ بهره‌برداری شد. شبکه تراموای لندن از ویمبلدون از طریق کرویدون به بکنهام می‌رسد، تراموا در این مکان یک روش محبوب حمل و نقل است. دسترسی به تراموا بدون هرگونه میانجی انجام می‌شود. ترامواها بدون نیاز به سطوح شیب‌دار و سایر ویژگی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این، تمام خدمات تراموا برای کاربران صندلی چرخدار صرف نظر از داشتن بلیط رایگان است.

دوچرخه در لندن

دوچرخه در لندن

طرح دوچرخه عمومی لندن یک راه عالی برای سفر در اطراف شهر است و نیم ساعت اول استفاده از آن رایگان است! همین امروز دوچرخه خود را برداشته و به سواری بروید.

  • شما می‌توانید با استفاده از طرح کرایه دوچرخه عمومی لندن، دوچرخه‌ای استاندارد تهیه کنید.
  • بیش از ۷۰ ایستگاه متصل به هم و ۱۱۰۰۰ دوچرخه برای کرایه در اطراف لندن وجود دارد.
  • ۲۴ ساعت استفاده از دوچرخه استاندارد ۲ پوند (۸,۲۰۰ تومان) هزینه دارد: ۳۰ دقیقه اول هر سفر رایگان است.
  • در سفرهای طولانی، به ازای هر ۳۰ دقیقه اضافی هزینه‌ای ۲ پوندی (۸,۲۰۰ تومان) در نظر گرفته می‌شود.
  • دوچرخه را می‌توان با استفاده از یک کارت بانکی در ایستگاه‌های موجود یا با استفاده از برنامه رسمی تهیه کرد.

تاکسی لندن

تاکسی لندن

از تاکسی‌های نمادین لندن گرفته تا مینی تاکسی‌های محلی، ما تمامی اطلاعات مسافرتی مورد نیاز برای کمک به مسافرت در اطراف لندن با تاکسی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  • فقط تاکسی‌های سیاه را می‌توان در خیابان کرایه کرد. اگر نشانه زرد TAXI روشن باشد، به این معنا است که تاکسی آمادگی پذیرش مسافر را دارد.
  • تاکسی‌های سیاه مسافت و قیمت را اندازه‌گیری می‌کنند و حداقل هزینه آن‌ها ۲,۶۰ پوند (۱۰,۷۰۰ تومان) است.
  • اگر مینی‌تاکسی در دسترس باشد، می‌توان از آن به عنوان جایگزینی ارزان‌تر استفاده کرد، قیمت‌ها را از قبل تعیین کنید؛ زیرا معیارهایشان یکی نیست.
  • مطمئن شوید که یک مینی‌تاکسی مجاز با نشان مجوز حمل و نقل در لندن کرایه کرده‌اید: مینی‌تاکسی‌های غیرقانونی، ناامن و بیمه نشده نیز وجود دارند. تجربه لندن‌گردی خود را با سواری در یکی از تاکسی‌های سیاه شهر، تکمیل کنید. تاکسی‌های رسمی لندن، تاکسی‌های سیاه را می‌توان در خیابان و یا در مناطق تعیین‌شده واقع در مکان‌های مشخص، از جمله در راه‌ آهن اصلی، ایستگاه‌های مترو و اتوبوس کرایه کرد.

همچنین می‌توان تاکسی را با تلفن رزرو کرد. اگر نماد زرد TAXI در قسمت جلو روشن باشد، تاکسی آماده پذیرش مسافر است. تاکسی‌های سیاه به طور قانونی موظف هستند سفرهایی بیش از ۱۲ مایل داشته (۲۰ مایل برای تاکسی‌های فرودگاه هیتروو) یا سفرشان تا یک ساعت طول بکشد.
هزینه‌ها اندازه‌گیری می‌شوند و حداقل هزینه ۲,۶۰ پوند (۱۰,۷۰۰ تومان) است. هزینه‌های اضافی در موارد زیر محاسبه می شود: کرایه یک تاکسی سیاه از هیترو، کرایه تاکسی با تلفن و همچنین کرایه تاکسی در کریسمس و شب سال نو. پرداختی به همه‌ی تاکسی‌های سیاه به وسیله کارت اعتباری صورت می‌گیرد، البته هیچ هزینه اضافی به دلیل پرداخت با کارت دریافت نمی‌شود.

ماشین‌های کابلی خط هوایی(Emirates) لندن

ماشین‌های کابلی خط هوایی لندن

با ماشین‌های کابلی خط هواپیمایی امارات( Emirates) حرکت کنید و از مناظر زیبای لندن لذت ببرید. استفاده از اتومبیل‌های کابلی یک راه آسان برای رفتن از شبه‌جزیره گرینویچ به مناطق سلطنتی است. سفر با اتومبیل‌های کابلی حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. با این حال، در بهترین حالت (از ۷ صبح تا ۹ صبح دوشنبه تا جمعه) سفر تقریبا پنج دقیقه به طول می‌انجامد. اتومبیل‌هایی با ظرفیت ۱۰ نفر هر ۳۰ ثانیه به ایستگاه می‌رسند. پس از ساعت ۷ بعداز‌ظهر، لذت بردن از خط هوایی شبانه (۱۲ تا ۱۳ دقیقه با هر وسیله‌ای) در کنار گوش دادن به موسیقی و دیدن ویدیو در کابین‌ها که موجب افزایش تجربه پرواز در هنگام تماشای شهر بعد از تاریکی موجود می‌شود، بسیار لذت‌بخش و دل‌انگیز است.
شما می‌توانید از کارت اویستر و مسافرتی اویستر یا یک کارت پرداخت برای پرداخت هزینه سفر خود استفاده کنید.
هر بلیط برای بزرگسالان: ۳,۵۰ پوند (۱۴,۴۰۰ تومان) ( ۳,۹۲ یورو (۱۳,۵۰۰ تومان))
هر بلیط برای کودک: ۱,۷۰ پوند (۷,۰۰۰ تومان) (۱,۹۰ یورو (۶,۵۰۰ تومان))

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است