حمل و نقل عمومی در بلژیک

حمل و نقل عمومی در بلژیک
سیستم حمل و نقل عمومی در بروکسل دارای زیرساخت‌های باکیفیت و قابل اعتمادی است که از وسایل نقلیه‌ی اصلی همچون مترو، تراموا، اتوبوس و قطار پشتیبانی می‌کند. این سیستم ایمن، کارآمد و مطمئن بیشتر نقاط شهر را پوشش می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که مسافران را در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد برساند. خوشبختانه اغلب وسایل نقلیه این شهر از یک نوع بلیط مشابه استفاده می‌کنند که همین موضوع استفاده از این شبکه را راحت‌تر کرده است. اصلی‌ترین بلیط jump نام دارد که امکان سفر در سیستم درون‌شهری را برای ۱ ساعت فراهم می‌کند. این نوع بلیط را می‌توان برای یک گروه ۵ تا ۱۰ نفره هم خریداری کرد.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با حمل و نقل عمومی در بلژیک بیشتر آشنا بشیم
مترو بروکسل

مترو بروکسل

سیستم زیرزمینی بروکسل، یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین راه‌های سفر در این شهر به شمار می‌رود که اغلب نقاط توریستی و عمده‌ را پوشش می‌دهد. جمعا ۴ خط مترو وجود دارد که مشغول خدمات‌دهی هستند. مترو به صورت مکرر و هر ۳ دقیقه یک بار در ساعات شلوغ و هر ۱۰ دقیقه یک بار بعد از ساعت ۸ صبح و در نهایت هر ۵ دقیقه یک بار در آخر هفته‌ها اقدام به جابه‌جایی مسافران می‌کند. برای خرید بلیط می‌توانید از دستگاه‌های مخصوصی که درون ایستگاه‌ها تعبیه شده‌اند، استفاده کنید. بهتر است قبل از سوار شدن، بلیط خود را در این دستگاه‌ها تایید کنید. درِ مترو به صورت اتوماتیک باز نمی‌شود، پس مطمئن شوید قبل از حرکت مترو دکمه‌ی روی در را فشار دهید.

اتوبوس بروکسل

اتوبوس در بروکسل

اگر نقطه‌ی حرکت و مقصدتان به ایستگاه مترو نزدیک باشد، استفاده از اتوبوس‌های این شهر راحت هستند. وسایل نقلیه در هر ایستگاه دارای جدول زمانی هستند، به علاوه اینکه مانند مترو به طور مکرر توقف ندارند، بنابراین بهتر است قبل از منتظر ماندن، جدول زمانی آن‌ها را بررسی کنید تا از زمان توقفشان آگاه شوید. بلیط‌ها را می‌توان از رانندگان خریداری کرد که برای مترو و تراموا هم کاربرد دارند. البته یادتان باشد اگر بلیط را از ایستگاه‌های مترو تهیه کنید، ارزان‌تر آب می‌خورند.

تراموا بروکسل

تراموا در بروکسل

ترامواها مشابه اتوبوس‌ها و مترو هستند فقط از مترو نسبتا کندتر حرکت می‌کنند و کمی بیشتر از اتوبوس‌‌ها در دسترس هستند. این موضوع بستگی به مسیر شما دارد که از تراموا استفاده کنید یا اتوبوس و مترو. خطوط تراموا در طول خیابان حرکت می‌کنند و گاهی با مسیر حرکت اتومبیل‌ها تداخل دارند، چرا که در برخی از خیابان‌های باریک فضای کافی وجود ندارد. زمان رسیدن، حرکت و توقف هر تراموا در ایستگاه‌های مربوطه مشخص است. به علاوه در هر ایستگاه نقشه‌ وجود دارد که می‌تواند برایتان مفید باشد.

کرایه‌ها

تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر                       ۳۵ یورو (۱۵۳,۸۵۶ تومان)
قطار از فرودگاه تا مرکز شهر                        ۸.۵ یورو (۳۷,۳۶۵ تومان)
اتوبوس عمومی از فرودگاه تا مرکز شهر                 ۴.۵ تا ۶ یورو (۱۹,۷۸۲ تا ۲۶,۳۷۵ تومان)
هر ۳ کیلومتر جابجایی توسط تاکسی در سطح شهر               ۸ تا ۱۰ یورو (۳۵,۱۶۷ تا ۴۳,۹۵۹ تومان)
مترو یا اتوبوس در سطح شهر               ۲ تا ۲.۵ یورو (۸,۷۹۲ تا ۱۰,۹۹۰ تومان)
MOBIB کارت ۵ سفره                              ۸ یورو (۳۵,۱۶۷ تومان)
MOBIB کارت ۱۰ سفره                              ۱۴ یورو (۶۱,۵۴۳ تومان)
MOBIB کارت ۲۴ ساعته/ تعداد سفر نامحدود                              ۷.۵ یورو (۳۲,۹۶۹ تومان)
MOBIB کارت ۴۸ ساعته/تعداد سفر نامحدود                              ۱۴ یورو (۶۱,۵۴۳ تومان)
MOBIB کارت ۷۲ ساعته/تعداد سفر نامحدود                              ۱۸ یورو (۷۹,۱۲۶ تومان)

نکته: MOBIB نوعی جیب کارت پلاستیکی است که در ایستگاه‌های مترو، اتوبوس، تراموا و قطار (به جز خطوط ۲۱/۱۲ بین ناتو و فرودگاه بروکسل و همچنین اتوبوس‌های ویژه‌ی شب) اعتبار دارد.

چهار شرکت، مدیریت حمل و نقل عمومی داخل بروکسل را بر عهده دارند:

  • MIVB/STIFB (مترو، اتوبوس، تراموا، سرویس منطقه‌ای بروکسل)
  • SNCB/NMBS (قطار، برنامه‌ریزی شده برای کل بلژیک)
  • De lijn (ایستگاه‌های اتوبوس فلاندرز)
  • TEC (حمل و نقل) (اتوبوس‌های والونی) با استفاده از سیستم بلیط داخلی می‌توان با بلیط‌های STIB/MIVB از قطار و اتوبوس‌های مسیر طولانی درون شهری استفاده کرد. خدمات مشتری توسط شرکت‌های فوق با ساخت شبکه ریلی پیرامون بروکسل RER، تکمیل خواهد شد.
  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است