حمل و نقل عمومی در بنگلادش

حمل و نقل عمومی در بنگلادش
سیستم حمل و نقل و ارتباطات در بنگلادش ضعیف است. براى توسعه این سیستم احتیاج به کوشش بسیارى است. بنگلادش در دسامبر ۱۹۸۳ به سیستم ارتباط مستقیم بین‌المللى پیوست. سیل و طوفان و دیگر حوادث طبیعى که بنگلادش دائماً در معرض تهدید آنها قرار دارد خسارات زیادى به سیستم ارتباطى در این کشور وارد مى‌آورند و از موانع توسعه این سیستم مى‌باشند.

حمل و نقل بنگلادش

راه آهن
بنگلادش داراى یک شبکه راه آهن به طول ۲۹۰۰ کیلومتر مى‌باشد که قسمت‌هاى مختلف این کشور را به یکدیگر مرتبط مى‌سازد. راه آهن این کشور ۵۰۳ ایستگاه دارد در هر ترن ۴۱۷ نفر سفر مى‌کنند. در ۱۹۹۰، ۹۰ میلیون مسافر و ۵/۲ میلیون تن بار از طریق راه آهن جابه‌جا شده‌اند. دولت طرح‌هائى براى توسعه راه آهن در نظر دارد.

جاده‌ها
حمل و نقل زمینى در بنگلادش زیر نظر بخش خصوصى انجام مى‌شود. بزرگترین سازمان حمل و نقل زمینى ”شرکت حمل و نقل زمینى بنگلادش“ نامیده مى‌شود این شرکت ۳۶۰ اتوبوس و ۲۵۰ کامیون دارد و ۰۰۰/۵۰/۱مسافر و حدود ۱۶۰/۱ تن بار را هر روز جابه‌جا مى‌کند. احداث و حفاظت از جاده‌ها و بزرگراه‌ها در بنگلادش به‌وسیله ”ادارهٔ جاده‌ها و بزرگراه‌ها“ انجام مى‌شود. بین سال‌هاى ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۳، ۱۲۶۵ کیلومتر جاده جدید احداث شد. در پنج سال اخیر این اداره ۱۲ پل بزرگ یا متوسط ساخته و بیش از ۱۷ پل در دست احداث دارد. سیل و طوفان مانعى در راه احداث جاده‌ها مى‌باشد.

خطوط هوائى
بیمان (Biman) یا خط هوائى بنگلادش بین ۲۳ شهر در آسیا، اروپا و آفریقا ارتباط برقرار مى‌کند و در هشت مسیر داخلى کار مى‌کند. هواپیماهاى این شرکت شامل سه فروند DC 10-30، چهار فروند بوئینگ ۷۰۷، دو فروند F-28 و سه فروند F-27 مى‌باشد. این شرکت در نظر دارد با برنامه‌ریزی، فعالیت‌هاى خود را توسعه دهد. علاوه بر بیمان چندین خط هوائى بین‌المللى به داکا رفت و آمد دارند.
فرودگاه بین‌المللى ضیاء در داکا پایتخت بنگلادش مى‌باشد. فرودگاه‌هاى دیگر در شهرهاى چیتاگنگ، سیلهت، جسور، اشاوردی، راجشاهی، سیدپور و کوکس بازار مى‌باشند.

اتوبوس
تنها مرز هند باز است و گذر از مرز میانمار برای مسافران ممکن است. اتوبوس‌ها روزانه از کلکته به داکا و بالعکس مسافران را جا به جا می‌کنند. بعضی از شرکت‌های اتوبوسرانی خصوصی که اتوبوس‌هایشان در این مسیر تردد می‌کند عبارتند از شوهاق، شایامولی، الخ. طی این مسیر تقریباً ۱۲ ساعت طول می‌کشد و کرایه یکطرفه BDT600-800 برابر با ۱۲ – ۸ دلار است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است