حمل و نقل عمومی در سنگاپور

حمل و نقل عمومی در سنگاپور
شهر سنگاپور را می توان جزو شهرهایی در دنیا به حساب آورد که  از یک سیستم حمل و نقل عمومی عالی برخوردار است که به بازدیدکنندگان و گردشگران کمک می کند تا به آسانی به گردش و بازدید از دیدنی های شهر بپردازند. هنگامی که شما یک نقشه از خطوط متروی این شهر را در دست داشته باشید دیگر برای انتقال از یک بخش شهر به بخش دیگر آن مشکلی نخواهید داشت.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با حمل و نقل عمومی در سنگاپور آشنا بشیم .
شبکه مترو MRT و LRT در سنگاپور، جزیره ای کوچک که دارای بستری نرم است اعجاز مهندسی نامید می شود. تونل های زیرزمینی و قطارهای سریع و پیشرفته دستیابی به هر نقطه ای از این جزیره را برای گردشگران و اهالی جزیره ساده کرده است.

MRT- حمل و نقل سریع و انبوهمترو سنگاپور

شبکه‌ی متروی MRT (حمل و نقل سریع و انبوه) سنگاپور، اعجازی مهندسی است- با توجه به زیرخاک فوق‌العاده نرم این جزیره، حفر تونل‌ها کار بسیار دشواری بود- و تمیز، کارآمد و باارزش مادی، اما اغلب بی‌نهایت شلوغ است. این سیستم، چهار خط دارد. SMRT در خط شمال جنوب کار می‌کند و مسیری نعلی شکل را از مارینا بِی تا شمال جزیره و سپس تا جنوب غربی، جورونگ، طی می‌کند. خط شرق غرب، از بوون لی (Boon Lay) در غرب تا پاسیر ریس (Pasir Ris) و فرودگاه چانگی در شرق می‌رود. خط دایره (Circle) که برخلاف نامش به جای دایره قوسی طولانی است، از بخش کوچکی از مرکز شهر عبور می‌کند زیرا مسیر آن از بخش مستعمره (Colonial District) تا حومه‌های شرقی است، سپس شمال و غرب را دور می‌زند و به سمت جنوب تا مرکز هاربرفرانت می‌رود؛ همچنین دنباله‌ی کوچکی از ایستگاه گردشگاه ساحلی (Promenade) تا مارینا بِی از طریق ایستگاه بی فرانت (Bayfront) (برای مارینا بی سندز Marina Bay Sands) را طی می‌کند. در آخر، خط شمال شرق است که هاربرفرانت سنتر را به پونگ گول (Punggol) در شمال شرق وصل می‌کند و تحت نظارت اس بی اس ترانزیت کار می‌کند. خط جدید مرکز شهر نیز هست که اولین مرحله‌ی آن، از محله چینی هاتا بوگیس از طریق بی فرانت در سال 2013 افتتاح خواهد شد.
قطارها، به طور متوسط هر 5 دقیقه از ساعت 6 صبح تا نیمه شب کار می‌کنند اما همان‌طور که خودتان به زودی خواهید دید، ازدحام بیش از حد، نه فقط در ساعات پرتردد، معضلی است و آخرین قطار ساعت 11:30 شب از مرکز شهر عزیمت می‌کند. موبایل‌ها، در ایستگاه‌ها و قطارها، حتی در تونل‌ها کار می‌کنند ولی کسی اجازه‌ی خوردن، آشامیدن یا سیگار کشیدن ندارد (تابلوهایی که ظاهراً آوردن جوجه تیغی به MRT را ممنوع می‌کنند، در واقع منظورشان میوه‌ی “خارگیل” durian است).
آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه سفر در شهر، خرید یکی از کارت‌های اعتباری است. در غیر این صورت، بلیت‌های تک سفره بین 20/1 و 40/2 دلار قیمت دارند و می‌توان آن‌ها را از کانترهای فروش بلیت یا از دستگاه‌های خودکار واقع در ایستگاه‌ها خریداری کرد. جنبه‌ی آزارنده، آن است که برای خرید همه‌ی این بلیت‌ها باید 1 دلار سپرده اضافی بپردازید که وقتی در آخر سفرتان بلیت را به کانتر بلیت یا دستگاه خودکار تحویل دهید، به شما پس داده می‌شود.

LRT – حمل و نقل سریع و سبکحمل و نقل در سنگاپور

LRT، سرویس فرعی MRT است که شهرک‌های منتخب مثل بوکیت پانجانگ نیوتاون (Bukit Panjang New Town) و سنگ کانگ نیوتاون (Sengkang New Town) را به سیستم MRT متصل می‌کند. LRT عمدتاً مورد استفاده‌ی کسانی است که در مناطق مسکونی عمومی زندگی می‌کنند.
تاکسیتاکسی سنگاپور

تاکسی های سنگاپور همه تاکسی متر دارن و بر همین اساس مبلغ رو حساب می کنن. اصولا سنگاپور جای خیلی بزرگی نیست.
همچنین سایتهایی در اینترنت هست که برای سیستم حمل و نقل سنگاپور هست و شما همین الان می تونید مبدا و مقصدتون در سنگاپور رو در اون بزنید و اون مبلغ تاکسی رو بهتون می گه. همینطور مبلغ بلیط مترو و مبلغ بلیط اتوبوس. همچنین مبدا و مقصد رو می زنید و بهتون می گه این مسیر رو اگر بخواهید با مترو، اتوبوس و یا تاکسی برید چند دقیقه طول می کشه و باید کدام خط رو سوار بشید و مبلغش چقدر می شه. جاهای دور مثل باغ وحش یا باغ پرندگان یا تا حدودی سنتوزا رو بهتره با تاکسی نرید چون هزینه اش خیلی بالا می شه. مگر اینکه مثلا 4 نفر باشید که کمی بصرفه. تاکسی ها بسیار قانونمند هستند، سر کسی را کلاه نمی گذارند. تاکسی متر از 3.5 دلار شروع می شه (ورودیه) و بقیه اش بر اساس مسافت و زمان حساب می شه. تاکسی ها همه مدل بالا است و مشکلاتی از قبلی اینکه راننده مسیر رو الکی دور کنه تا پول بیشتری بگیره و از این حرفها هم در سنگاپور ما ندیدیم. برای سوار شدن به تاکسی معمولا محل های خاصی وجود داره. روی همه تاکسی ها تابلویی هست که اگر تاکسی خالی باشه سبزه و اگر پر باشه قرمزه و از دور می تونید تشخیص بدید که تاکسی خالیه یا پر.تاکسی بدون راننده

تاکسی بدون راننده سنگاپور
 

“راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است