حمل و نقل عمومی در لهستان

حمل و نقل عمومی در لهستان
حمل و نقل عمومی در استان های لهستان متفاوت است اما در کل از سیستم خوبی برخوردار هستند. مثلا در استانی بیشتر از مترو استفاده می شود و در استانس در یگر اتوبوس بیشترین کاربرد را دارد. در این بخش به سیستم حمل و نقل عمومی پایتخت کشور لهستان می پردازیم.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با  حمل و نقل عمومی در لهستان بشیم .

ورشو دارای شبکه‌ی گسترده‌ی حمل و نقل عمومی است. مانند دیگر شهرهای بزرگ، ترافیک ورشو هم ممکن است در ساعات شلوغی بسیار سنگین شود و امکان دارد با اتوبوس‌ها و ترامواهای کاملا پر روبرو شوید و از آن‌ها جا بمانید. متاسفانه فرهنگی برای تشکیل صف وجود ندارد، بنابراین انتظار نداشته باشید چون نفر اول هستید، دیگران به شما اجازه دهند زودتر سوار شوید. این سیستم کارآمد شامل بیش از ۱,۵۰۰ اتوبوس، دو خط مترو، تراموا، قطارهای سریع‌السیر شهری و به طور حتم تاکسی می‌شود. همانطور که انتظار دارید، هزینه‌ی تاکسی از دیگر وسایل نقلیه بیشتر است و تا جای ممکن پیشنهاد می‌شود از آن‌ها اجتناب کنید، چرا که با وجود یک سیستم کامل شهری نیاز چندانی به آن پیدا نخواهید کرد.

اتوبوس

اتوبوس در لهستان

 خطوط استاندارد اتوبوس از شماره‌ی ۱۰۰ تا ۳۹۹ شماره‌گذاری شده‌اند. محدوده‌ی ۳۰۰ تا ۳۹۹ شامل خطوط فصلی است که در زمان‌های خاصی از روزهای هفته فعال می‌شوند. این نوع اتوبوس‌ها در همه‌ی ایستگاه‌ها توقف دارند. اتوبوس‌های سریع‌السیر اما از ۴۰۰ تا ۵۹۹ شماره گذاری شده‌اند و توقف کمتری دارند. خطوط ۴۰۰ تا ۴۹۹ در روزهای خاصی از هفته فعال هستند. خطوطی که با حرف E به همراه یک شماره مشخص شده‌اند، اکسپرس هستند که امکان جابجایی امن  بین مناطق دور افتاده و مرکز شهر را فراهم می‌کنند. این خطوط (اکسپرس) فقط در ایستگاه‌های خاصی توقف دارند، بنابراین برای اطلاع از محل توقف، بهتر است نقشه‌ی استفاده از شبکه‌ی اتوبوس ورشو را بررسی کنید. خطوط منطقه (zone lines) از ۷۰۰ تا ۸۹۹ شماره‌گذاری شده‌اند که خطوط ۸۰۰ تا ۸۹۹ شامل اتوبوس‌های فصلی می‌شوند. اتوبوس‌های شبانه با حرفN به همراه اعداد به طور مثال N11 مشخص شده‌اند. در تمام این خطوطی که توضیح داده شد، از بلیطی مشابه استفاده می‌شود.

تراموا

تراموا در لهستان

 خطوط تراموای ورشو از ۱ تا ۷۹ شماره‌گذاری شده‌اند. شماره‌های ۱ تا ۳۹ خطوط اصلی و پایه را شامل می‌شوند. خطوط تراموایی که با اعداد ۴۰ تا ۴۹ شماره‌گذاری شده‌اند، در زمان‌های خاصی از روز یا هفته مشغول خدمات‌رسانی هستند. خطوط دیگر به عنوان ترامواهای مخصوص یا جایگزین فعالیت دارند.

مترو

مترو در لهستان

 مجموعا دو خط مترو در ورشو وجود دارند که مناطق عمده‌ی این شهر را به هم و مرکز شهر مرتبط می‌سازند. این خطوط از ساعت ۵ صبح تا ۱ صبح روز بعد مشغول به کار هستند، با این وجود روزهای جمعه و یکشنبه شب‌ها تا ساعت ۳ صبح هر ۱۵ دقیقه یک بار خدمات‌رسانی می‌کنند.

بلیط

 بلیط‌ها را می‌توان در همه‌ی انواع مترو، اتوبوس و تراموا استفاده کرد. این بلیط‌ها را می‌توان از کیوسک‌هایی با نشانه‌ی سبز و زرد لوگویRUCH یا در هرجایی با نشانه‌ی Bilety تهیه کرد. البته تعدادی دستگاه فروش بلیط هم در اطراف شهر وجود دارد که خوشبختانه منوی انگلیسی دارند و می‌توانید بلیط مورد نیازتان را خریداری کنید.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است