حمل و نقل عمومی در نیوزلند

حمل و نقل عمومی در نیوزلند
در نیوزلند مناطق مختلف از طریق اتوبوس، قطار و خطوط هوایی به یکدیگر مرتبط می شوند. جاده ها از شرایط خوبی برخوردارند و اکثر ساکنین نیوزلند خود ماشین شخصی دارند.
اغلب خوابگاه های دانشجویی نزدیک دانشگاه واقع شده اند بنابراین دانشجو مسیر را یا پیاده می رود یا دوچرخه سواری می کند.
ماشین و جاده
رانندگی درجاده های نیوزلند لذت بخش است. نیوزلند گواهینامه رانندگی معتبر بسیاری از کشورها و نیز گواهینامه رانندگی بین المللی را می پذیرد. تازه واردان می توانند بعد از یک سال ماندن در نیوزلند رانندگی کنند. برای دریافت گواهینامه رانندگی نیوزلندی باید یک آزمون تئوری بگذرانید و پس از آن یک آزمون عملی دارید.

  • حداقل سن قانونی برای رانندگی 16 سال می باشد.
  • ممکن است دانش آموزان از آوردن ماشین شخصی خود به مدرسه منع شوند اما به هر حال دانش آموزان خارجی می توانند در صورت تمایل جهت گواهینامه اقدام نمایند.
  • ماشین باید ثبت قانونی شده باشد و اکیدا سفارش می شود بیمه ماشین نیز داشته باشد.
  • ماشین های اجاره ای در نیوزلند فراوان اند و گزینه مناسبی برای افرادی هستند که ماشین ندارند و قصد دارند تفریح کنند. برای اجاره ماشین باید گواهینامه بین المللی داشته باشید به همراه حداقل 25 سال سن.

نیوزلنددوچرخه سواری

دوچرخه سواری
دوچرخه سواران در قسمت های مختلف شهر در حرکت اند. آنها قانونی اجازه دارند که شب ها از چراغ استفاده کنند. آنها باید کلاه ایمنی داشته باشند و علامت های جاده های را رعایت کنند. آنها همچنین باید در قسمت چپ جاده حرکت کنند و نباید داخل پیاده رو شوند.
موتور سواری
برای اینکه سوار موتور شوید باید حداقل 15 سال سن داشته باشید و گواهینامه رانندگی موتور داشته باشید. هم راننده و هم شخصی که پشت می نشیند باید کلاه ایمنی داشته باشند. خود موتور نیز باید ثبت قانونی شده باشد.
اتوبوس و قطار
در اکثر شهرها در ساعات شلوغی اتوبوس ها حداقل هر 20 دقیقه یک بار حرکت می کنند. مسیر اوکلند تا ولینگتون قطار وجود دارد که ارزان ترین راه رفت و آمد نیز هست. دانش آموزان مدرسه ای هنگام رفت و آمد به مدرسه بلیت اتوبوس را با مبلغ کمتری خریداری می کند. معمولا در دانشگاه های بزرگ اتوبوسی بین کمپس ها در حرکت است.
قایق و کشتی
جزیره شمالی و جنوبی از طریق اتوبوس های دریایی به یکدیگر وصل می شوند که هم مسافران و هم وسایل نقلیه را جابجا می کنند.
از بندر اوکلند و بندر ولینگتون نیز این اتوبوس ها حرکت می کنند. اطلاعات مربوطه را می توانید در این سایت ها بیابید:
هواپیما
شهرهای اصلی و مناطق توریستی همگی فرودگاه دارند. فاصله شهرها به یکدیگر نزدیک است. به عنوان مثال فاصله اوکلند تا ولینگتون کمتر از یک ساعت می باشد.
رزرو بلیت از طریق اینترنت انجام می شود و از این طریق تخفیف نیز داده می شود. اطلاعات خطوط هوایی را می توانید در این سایت ها بیابید:

  •  http://www.statravel.co.nz
  •  http://www.airnewzealand.co.nz
  • www.jetstar.com

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است