حمل و نقل عمومی در چک

حمل و نقل عمومی در چک
وضعیت ترافیکی در شهر پراگ در سالهای اخیر اوضاع مناسبی ندارد و بهتر است به جای تاکسی و اجاره خودرو از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. با استفاده از این وسایل نقلیه میتوانید به با فرهنگ جامعه بیشتر آشنا شوید و با هزینه و زمان کم به مقصد مورد نظر خود برسید. اما ما در این مطلب به تمامی وسایل حمل و نقل می پردازیم.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با حمل و نقل عمومی در چک آشنا بشیم .

تاکسی

تاکسی در پراگ

گرفتن تاکسی در پراگ کار ساده‌ای نیست. برای جلوگیری از خراب شدن سفر و داشتن یک تجربه بد، درست بعد از اینکه از پرواز پیاده شدید، یک تاکسی کرایه کنید. پیشنهاد ما این است که از تاکسی رادیویی AAA استفاده کنید. خدمات و قیمت‌های آنها بسیار مناسب است. شما باید مبلغی در حدود ۴۴,۸۴۵ تا ۸۶,۲۴۱ تومان برای رفتن از فرودگاه پراگ به مرکز شهر در نظر بگیرید. اتومبیل‌های آنها واقعا در دسترس و در اختیار هستند. اگر همچین تصمیمی نگرفتید، با فردی که در ایستگاه ورودی AAA حضور دارد، تماس بگیرید. شما نباید نیازی به تماس با مرکز بازرسی پیدا کنید، اما فقط در موارد ضروری، شماره‌های آنها عبارتند از: ۱۴۰ ۱۴ یا ۲۲۲ ۳۳۳ ۲۲۲ (انگلیسی صحبت کنید).
متأسفانه در پراگ، رانندگان تاکسی به گرفتن هزینه‌های اضافی و امانت‌دار نبودن معروف‌اند. بر اساس تست‌های مخفی انجام شده در ماه جولای ۲۰۱۲، تنها یک نفر از پنج راننده تاکسی پراگ، مسیر صحیح انتقال از نقطه A به نقطه B را انتخاب کرد، مبلغ درست را دریافت کرده و رسید چاپ کرد.
این ویژگی‌ها مربوط به تاکسی‌هایی بود که در خیابان گرفته شده بودند و تلفنی کرایه نشده بودند. خوشبختانه تعدادی شرکت تاکسی‌رانی معتبر در پراگ وجود دارد که شما می‌توانید به خدمات‌رسانی خوب و قیمت‌های منصفانه آنها اعتماد کنید.

اتوبوس‌

اتوبوس در پراگ 1

اتوبوس‌های روزانه از ساعت ۴:۳۰ صبح تا نیمه شب به فاصله ۶-۸ دقیقه به فعالیت می‌پردازند. فواصل زمانی در بدترین حالت، ۱۰-۲۰ دقیقه می‌شود. فواصل زمانی در ساعات خاموشی و در آخر هفته، ۱۵-۳۰ دقیقه است. اتوبوس‌های شبانه (شماره ۵۰۱-۵۱۳) از نیمه شب تا ساعت ۴:۳۰ صبح و به فاصله ۳۰-۶۰ دقیقه به فعالیت می‌پردازند. اتوبوس ۱۱۹ و ۱۰۰
باغ وحش پراگ دارای یک اتوبوس است که در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات آوریل تا سپتامبر، ایستگاه نراژی هولشوویچ (مترو C) را به باغ وحش پراگ متصل می‌کند. اتوبوس‌ها هر ده دقیقه فاصله دارند، در طول مسیر متوقف نمی‌شنود و رایگان هستند.

تراموا

تراموا پراگ 1

با ۵۰۰ کیلومتر مسیر، تراموا (تراموا پراگ) منطقه وسیعی از پراگ را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و در حدود ۳۰۰ میلیون نفر را در سال جابه‌جا می‌کند. تراموا روزانه، از ساعت ۴:۳۰ صبح تا نیمه شب و در فواصل ۸ تا ۱۰ دقیقه‌ای (۸ تا ۱۵ دقیقه در تعطیلات آخر هفته) به فعالیت می‌پردازد. تراموا شبانه، (شماره ۵۱ تا ۵۸) از ساعت ۰۰:۳۰ تا ۴:۳۰ بامداد در فواصل ۴۰ دقیقه‌ای کار می‌کند.تراموا ۲۲ یکی از زیباترین مسیرهای پراگ است که از تئاتر ملی به استارموستسکو رفته و از ایستگاه‌های مترو مالوس تارنسکا، و در ادامه  از بلودر، قلعه پراگ و پوچرلس عبور می‌کند، و مناظری خیره‌کننده در طول مسیر دارد.
تراموا نوستالژیک شماره ۹۱  (nostalgická linka č. 91) یک تراموا تاریخی است که در آخر هفته‌ها و تعطیلات آوریل تا اواسط نوامبر کار می‌کند. تراموا از ایستگاه وزونا اسرسوویک، از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۶:۳۰ بامداد به فاصله هر یک ساعت تا مرکز شهر مسافرین را جابه‌جا می‌کند. بلیط برای بزرگسالان ۳۵ کرونا و برای کودکان زیر ۱۵ سال ۲۰ کرونا است. شما می‌توانید جدول زمانی تراموا پراگ و اتصالات را در سایت آنلاین dpp.cz مشاهده کنید.

مترو

مترو در پراگ
 

مترو پراگ در سال حدود ۶۰۰ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند و حدود ۴۰ درصد از مردم، مترو را به عنوان روش حمل و نقل عمومی خود در پراگ انتخاب می‌کنند. متروی پراگ سریع، کارآمد، تمیز و با کاربرد آسان است. سه خط مترو پراگ، تقریبا از ۶۲ کیلومتر از مسیرهای عمدتا زیرزمینی و ۶۱ ایستگاه تشکیل شده است. همچنان ایستگاه‌های جدید درحال اضافه شدن هستند. متروی پراگ حدود ۴۰ سال قدمت دارد (اولین بار در سال ۱۹۷۴ افتتاح شد) و عمدتا توسط روس‌ها ساخته شده است.
سیستم حمل و نقل عمومی پراگ از دو نوع بلیت تک سفره استفاده می‌کند:

  • بلیت ۳۰ دقیقه ای: ۴,۱۳۹ تومان
  • بزرگسالان:  ۴,۱۳۹ تومان
  • کودکان ۶-۱۵ سال: ۲,۰۶۹ تومان
  • کودکان زیر ۶ سال: رایگان
  •  بلیت ۹۰ دقیقه ای: ۵,۵۰۰ تومان
  • بزرگسالان: ۵,۵۰۰ تومان
  • کودکان ۶-۱۵ سال: ۲,۷۶۰ تومان
  • کودکان زیر ۶ سال: رایگان

در صورت لزوم، شما می‌توانید یک بلیت ۹۰ دقیقه‌ای را به طور مستقیم از راننده به قیمت ۶,۹۰۰ تومان خریداری کنید.
هر دو نوع بلیت می‌توانند برای همه نوع حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار گرفته و امکان انتقال بین خطوط (مترو به مترو، تراموا به تراموا و غیره) و انتقال بین انواع حمل و نقل (مترو به تراموا، تراموا به اتوبوس و غیره) را برای مدت زمان اعتبارشان، ۳۰۹۰ دقیقه فراهم می‌کنند.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است