حمل و نقل عمومی در کشور ارمنستان

حمل و نقل عمومی در کشور ارمنستان
سیستم حمل و نقل ارمنستان بر اساس ساختارهای بجا مانده از الگوی اتحادیه جماهیر شوروی سابق مورد استفاده قرار میگیرد. این کشور بدلیل عدم دسترسی به آب های بین المللی فاقد خطوط حمل و نقل دریایی است.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با حمل و نقل عمومی در کشور ارمنستان آشنا بشیم .
وسایل نقلیه عمومی مترو ، اتوبوسها، مینی بوسهای خطی و تاکسی ها می باشد و هزینه نرمال آن 100 درام و تاکسی تلفنی کیلومتری 100 درام می باشد.

تاکسی در ارمنستان

مترو ایروان – ارمنستان
در ایروان از جنوب به شمال یک خط مترو مدرن وجود دارد که سراسر شهر را طی میکند که در سال ۱۹۸۱ ساخته شده است قیمت هر بلیط مترو ۵۰ درام ارمنستان یا ۱۵۰ تومان ایران است که ارزانترین و ساده ترین و سریعترین وسیله حمل و نقل در شهر ایروان است. مترو فقط یک خط اصلی و ۱۰ ایستگاه دارد در ساعات شلوغی هر ۵ دقیقه و در مواقع خلوت هر ۱۵ دقیقه یک قطار توقف می کند.ساعت کار مترو ایروان تا ۱۱شب است.

  • ایستگاه باقرامیان
  • ایستگاه یریتاسردکان
  • ایستگاه یریتاسردکان

در ورودی ایستگاهها و زیر زمین٬ فروشگاههایی برای خرید وجود دارند. جنوبی ترین ایستگاه در میدان گارگین نژده نزدیک دریاچه ایروانیان و شمالی ترین ایستگاه در انتهای خیابان باقرامیان و جنب میدان بارکاموتیون است.
خط مترو مثل یک نعل اسب از جنوب غربی شهر شروع و بعد از عبور از مرکز شهر و میدان رپابلیک در شمال غربی تمام می شود.

  • ایستگاه مترو میدان رپابلیک
  • ایستگاه میدان داود ساسونی

اتوبوس در ارمنستان 1
اتوبوس و مینی بوس
حمل نقل عمومی در ارمنستان بسیار خوب و ارزان است. بیشتر سفرهای درون شهری هم با مینی بوس و اتوبوس انجام می گیرد و برای سفرهای برون شهری نیز شما با اتوبوس و مینی بوس می توانید به نقاط مختلف بروید اما تنها مشکل آن این است که شما نمی توانید به مراکز گردشگری به صورت مستقیم دسترسی داشته باشید اما احتمالا در مناطق نزدیک آنجا و روستاها می توانید وسیله پیدا کنید چون دراکثر روستاها و مناطق مسکونی برای ایروان وسیله وجود دارد.
مینی بوس های ارمنستان مانند کشورهای شرقی اروپا نیست که برای سوارشدن بلیت نیاز داشته باشد و بیشتر مانند ایران است که می توانید هرجا خواستید سوار مینی بوس شوید و کرایه را هم می توانید بصورت نقدی به راننده بپردازید.
تاکسی و اتومبیل سواری
شما می توانید اتومبیل کرایه کنید که موسسات مختلفی برای این کار وجود دارد از جمله Europacar که در هتل ایروان هم دفتر دارد . اما اگر شما گواهینامه معتبر برای ارمنستان ندارید باید راننده هم به همراه اتومبیل کرایه درخواست کنید که ممکن است هزینه های شما زیاد شود.
می توانید با تاکسی با نقاط مختلف بروید تاکسی ها بصورت مسافتی و با  استفاده از تاکسیمتر هزینه خود را محاسبه می کنند که حدود 100 درام برای هر کیلومتر است. می توانید با تاکسی به نقاط مختلف بروید تاکسی ها بصورت مسافتی هزینه خود را محاسبه می کنند که حدود ۱۰۰ درام برای هر کیلومتر است.

مینی بویس در ارمنستان

گرفتار هزینه‌ی بالای تاکسی‌های ایروان نشوید
معمولا تاکسی‌ها به ازای هر کیلومتر، صد تا صد وپنجاه درام (۶۰۰ تا ۹۰۰ تومان) دریافت می‌کنند ولی مواظب باشید! اگر در سفر توریستی به سر می‌برید و یا برای بار اول به این شهر سفر کرده‌اید، ممکن است هزینه‌ی بیشتری گریبانگیر شما شود. همیشه بادقت به کیلومترشمار تاکسی‌ها نگاه کنید تا پول اضافی نپردازید. نکته‌ی دیگر هنگام استفاده از تاکسی‌های شهری این است که باید همیشه پول خرد به همراه داشته باشید. گاهی راننده‌ها از پرداخت بقیه‌ی پول شما طفره می‌روند.
دوچرخه
دوچرخه سواری روش مناسبی برای گردش در ارمنستان نیست اما می تواند تجربه جالبی برای گردش و دیدن مناظر طبیعی در ارمنستان باشد، البته اگر قدرت رکاب زدن در مناطق مختلف کوهستانی این کشور را داشته باشید!
مواظب چراغ‌های عابر پیاده باشید
ایروان شهر کوچکی ست که خیابان‌هایی پر از ماشین و اتوبوس دارد. با این حال هنگام قدم زدن در سطح شهر در امنیت کامل به سر می‌برید. هنگام عبور از عرض خیابان‌ها باید مقررات ساده را رعایت کنید و به چراغ عابر پیاده توجه داشته باشید.
قطار
برای جابه جایی در ارمنستان قطار نیز وجود دارد اما بیشتر راه آهن های ارمنستان متعلق به زمان شوروی است که فرسوده است و قطار ها آرام حرکت می کنند، شما با قطار می توانید به گیومری (کومایری) و یا کنار دریاچه سوان بروید.
هواپیما
هیچ گونه پرواز داخلی در این کشور وجود ندارد، در گذشته خدمات هوایی در قره باغ  وجود داشت اما اکنون وجود ندارد.
راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر و زندگی در دیگر کشورها

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است