خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی امارات

خانه شیخ سعید آل مکتوم در سال ۱۸۹۶ در محله الشندغه ساخته شد.  این خانه که وسط دیره و بر دبی، مشرف به خلیج فارس ساخته شد، یک موقعیت استراتژیک در قسمت بیرونی بالای نهر دبی (خور دبی) دارد. این خانه محل سکونت خاندان حاکم آل مکتوم تا سال ۱۹۵۸ بود، به عنوان مثال این خانه محل سکونت و مقر پادشاه دبی در آن زمان، شیخ سعید آل مکتوم بود. این خانه شاهد تولد پسران و نوادگانش بود و همچنین به عنوان یک نماد توریستی تلقی شده که بازدیدکنندگانی را در تمام طول سال می پذیرد.

 

 

خانه شیخ سعید آل مکتوم 2

 

 

این خانه به بازدیدکنندگان این شانس را می دهد، که از محل سکونت و مقر پادشاه دبی در نیمه اول قرن ۲۰، همراه با سادگی و وسعتش، تنوع محوطه ها (بال ها) و فضاهایش (بسته، نیمه باز و باز) و تنوع در بادگیرهایش اطلاعات کسب کرده و لذت ببرند. این خانه هم اکنون به عنوان یک موزه برای نمایش دادن تاریخ دبی استفاده می شود، به عنوان مثال این موزه مجموعه ای نادر و متنوع از عکس های تاریخی شیوخ و زندگی در دبی را نشان می دهد که به شدت در زمان فعلی تغییر کرده است.

 

خانه شیخ سعید آل مکتوم 3

 

 

 

این موزه همچنین مجموعه ای بزرگ و نادر از اسناد تاریخی و رسمی درباره امارات دبی، جواهرات ارزشمند، سکه، تمبر و موارد دیگر مربوط به آن دوره های تاریخی را به نمایش می گذارد. این نمایش ها در ۹ محوطه پخش شده اند، که به شرح زیر است: تاریخچه ی خانه شیخ سعید آل مکتوم، خاندان آل مکتوم ، دبی زمان قدیم ، زندگی دریایی، مناظر دبی، زندگی اجتماعی در دبی، سکه ها و تمبرها، اسناد تاریخی و نقشه ها.

 

خانه شیخ سعید آل مکتوم 4

 

 

 

معماری خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی

خانه شیخ سعید آل مکتوم بیش از 3500 متر مربع وسعت دارد که پنجره هایی که بر آنها حکاکی شده، نورگیرهایی که از چوب ساخته شده اند و بادگیرهایش، جلوه خاصی به آن داده اند. همچنین پنجره های خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی در بخش فوقانی ساختمان واقع شده است که حتما حکمتی در ساخت آن وجود داشته است.

مسائلی که در طراحی و ساخت خانه شیخ سعید آل مکتوم در نظر گرفته شده، می توانند ایده های بسیاری به شما بدهند. برای مثال آشپزخانه خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی، در بخش جنوبی خانه قرار گرفته است. به این دلیل که نسیمی که از خلیج فارس می وزد بوی غذا را به خارج خانه هدایت کند.

همچنین ایمان و دینداری اهالی خانه باعث شده تا طراحان آن را در قسمت جنوب غربی  منطقه الشندغه بسازند، که در جهت قبله در مکه باشد.

خانه شیخ سعید آل مکتوم 6

بازدید از خانه شیخ سعید آل مکتوم فرصتی منحصر بفرد برای اطلاع از بسیاری از نماها و جزئیات زندگی و جامعه سنتی در دبی است. همچنین، بازدید از این مکان معرف ماهیت نزدیک، و رابطه ی قوی بین خاندان حاکم آل مکتوم و شهروندان دبی می باشد، که تقارن، هماهنگی و نزدیکی بین یک خانه و خانه های اطرافش، و همچنین سهولت تماس مستقیم بدون وجود موانع بین مردم و حاکمان را نشان می دهد. این قضیه تداوم این رابطه را تا به امروز بین مردم دبی و حاکمان نشان می دهد. گردشگران همچنین می توانند در این خانه ی ایده آل بسیاری از ارزش ها و طرح های معماری که ریشه در میراث فرهنگی دارد را کشف کنند.

خانه شیخ سعید آل مکتوم 1

چگونه به خانه شیخ سعید آل مکتوم برویم؟

خانه شیخ سعید آل مکتوم  دسترسی خوبی به وسایل حمل و نقل دارد. نزدیک ترین ایستگاه مترو به آن، ایستگاه صلاح الدین می باشد که در خط سبز متروی دبی قرار گرفته است.
بعد از آن هم با گرفتن یک تاکسی می توانید به جاده الخلیج بروید که خانه شیخ سعید آل مکتوم در آن واقع شده است.

 

 

خانه شیخ سعید آل مکتوم 5

 

 

ساعات بازدید: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸:۰۰ صبح تا ۸:۳۰ شب و روزهای جمعه از ساعت ۳:۰۰ بعد از ظهر تا ۹:۳۰ شب

هزینه های ورودی: ۳درهم برای بزرگسالان و ۱ درهم برای کودکان (زیر ۶ سال)

راهنمایی گردشگری: به صورت رایگان موجود است.

تلفن: ۷۱۳۹ ۳۹۳-۰۴ و ۵۰۰۰ ۵۱۵-

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است