دانشگاه های برتر جغرافیا در ایالات متحده امریکا

دانشگاه های برتر جغرافیا در ایالات متحده امریکا
جغرافیا از آن دسته از رشته‌‌هایی است که چندان مورد توجه قرار ندارد و هر ساله افراد کم‌تری برای تحصیل در این رشته تلاش می‌کنند. با این حال، اشتغال در حوزه‌ی جغرافیا شامل کارهایی چون کارتوگرافی، مشاوره زیست محیطی، نقشه‌برداری، توسعه و برنامه‌ریزی شهری، مطالعات بازار، گردشگری و کمک‌های بین المللی است که می‌توانند بسیار جذاب باشند.

دانشگاه کالیفرنیا، برکلی

دانشگاه کالیفرنیا، برکلی

دانشگاه کالیفرنیا، برکلی یکی از دانشگاه‌های برتر آمریکا است. این دانشگاه زیبا که در کنار خلیج سانفرانسیسکو واقع شده است، در رتبه پنجم جهان برای مطالعات جغرافیا قرار دارد. شما می‌توانید با پرداخت شهریه‌ی نه چندان بالا در رشته‌ای که دوست دارید در این دانشگاه کالیفرنیاتحصیل کنید.

دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس

دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس

دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس در رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر مطالعات جغرافیا در جایگاه هفتم قرار دارد. این دانشگاه در بسیاری رشته‌های دیگر نیز دارای رتبه بالا است و سالانه حدود ۳۰,۰۰۰ نفر ورودی و ۱۲,۰۰۰ نفر خروجی دارد. همچنین، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های حاشیه‌ی غربی آمریکا، تقریبا ۱۰۰ سال از زمان تاسیس این دانشگاه در لس آنجلس می‌گذرد.

دانشگاه ویسکانسین – مدیسون

دانشگاه ویسکانسین مدیسون

دانشگاه ویسکانسین-مدیسون (یا UW) که رتبه ۱۸ جهان برای رشته جغرافیایی است، یک دانشگاه عالی تحقیقاتی واقع در شهر مدیسون، ویسکانسین است. در این دانشگاه بیش از ۲۱,۰۰۰ کارمند و هیات علمی مشغول به کار هستند.

دانشگاه مینه سوتا

دانشگاه مینه سوتا 1

دانشگاه مینه سوتا یکی از معتبرترین مدارس شمال آمریکا است و در جایگاه ۲۸ جهان برای رشته جغرافیا قرار دارد. این دانشگاه که در دو ناحیه مینیاپولیس و سنت پل، مینهسوتا واقع شده است، از بزرگ‌ترین مراکز دانشگاهی کل آمریکا است. در هر سال بیش از ۵۱,۰۰۰ دانشجو وارد این دانشگاه می‌شوند.

دانشگاه واشنگتن

دانشگاه واشنگتن

دانشگاه واشنگتن در کنار دانشگاه مینه سوتا جایگاه ۲۸ جهان برای رشته جغرافیا را به خود اختصاص داده‌ است. دانشگاه واشنگتن یکی از قدیمی‌ترین کالج‌ها در حاشیه غربی آمریکا است و دارای یکی از برترین مدارس پزشکی در جهان است.

دانشگاه پنسیلوانیا

دانشگاه پنسیلوانیا

دانشگاه پنسیلوانیا در رتبه سی‌ام بهترین دانشگاه‌های جهان برای رشته جغرافیا قرار گرفته است و یکی از ۹ نهاد اصلی کالج‌های کلونیال و همچنین یکی از ۱۴ کالج انجمن دانشگاه‌های آمریکا است. موسس این دانشگاه کسی نیست جز بنجامین فرانکلین.

دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا

دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا

دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا سی و نهمین دانشگاه برتر دنیا برای رشته جغرافیا است. این دانشگاه سومین موسسه آموزشی عمومی در کالیفرنیا است و یکی از دانشگاه‌‌های لیگ آیوی (گروهی از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا) است.

دانشگاه ایالتی اوهایو

دانشگاه ایالتی اوهایو

دانشگاه ایالتی اوهایو، یا OSU، در حدود سال ۱۸۷۰ تاسیس شده است و سومین مرکز بزرگ دانشگاهی در کل کشور است. دانشگاه ایالتی آریزونا رتبه ۴۱ جهان برای مطالعات جغرافیایی است و یکی از ۱۴ دانشگاه آیوی آمریکا است.

دانشگاه ایالتی آریزونا

دانشگاه ایالتی آریزونا 1

دانشگاه ایالتی آریزونا، ASU، بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی در آمریکا (بر اساس تعداد دانشجویان) در رتبه ۴۳ جهان برای مطالعات جغرافیایی قرار دارد. این دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های تحقیقاتی در آمریکا محسوب می‌شود.

دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل

دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل

دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل در جایگاه ۴۶ برترین دانشگاه‌های جهان برای رشته جغرافیا قرار گرفته است و یکی از ۸ دانشگاه لیگ آیوی در آمریکا است. مرکز درمانی UNC در این دانشگاه قرار دارد. این مرکز بیمارستانی است که به شکل تخصصی بر درمان، تحقیقات و مراقبت‌های سرطانی فعالیت می‌کند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است