دره عجیب در ایالت یوتا امریکا

دره عجیب در ایالت یوتا امریکا
یکی از عجایبی که در دنیا وجود دارد،  دره فانتزی ایالت یوتا آمریکا است که با شکل های عجیب و غریب از جنس سنگ می باشد. در ادامه به این دره فانتزی می پردازیم.

دره عجیب در ایالت یوتا

در زمانی بسیار دور، که هنوز من و شما پا به این کره ی خاکی نگذاشته بودیم یعنی حدود 38 تا 50 میلیون سال قبل دریاچه ی بزرگ و پر آبی  به نام اونیتا وجود داشت که گذر زمان سبب شد که این دریاچه تبدیل به آبگیر کوچکی به نام اونیتا شود. آبگیری که در قسمت شرقی آن دره ی فانتزی و زیبایی قرار گرفته که پر است از اشکال عجیب و غریب از حیوانات و انسان و حتی موجودات فضایی که بافت تشکیل دهنده آن ها از سنگ می باشد. به همین دلیل است که دره ی فانتزی ایالت یوتای آمریکا طرفداران و علاقه مندان خاص خود را دارد و در جهان مشهور و معروف می باشد. آدرس دقیق محل قرار گیری این دره فانتزی در شمال غربی ایالت یوتا امریکا و 40 کیلومتری جنوب ورنال می باشد. این دره پر است از سنگ های خاصی که شکلی منحصر به فرد دارند که بر روی این سنگ ها نام های مردی در حال فریاد زدن – جادوگر پرنده – سر موجود فضایی  نهاده اند و این دره فانتزی آمریکا در معنای واقعی دره ای باریک و عمیق نیست بلکه پر شده است از این شکل های سنگی.

دره عجیب در ایالت یوتا امریکا

حال برایتان احتمالا این سوال پیش آمده است که می گویید این شکل های سنگی که هر کدام نامی برای خودشان دارند و به شکل موجوداتی هستند که ما می شناسیم چگونه به وجود آمده اند؟
در جواب می گوییم که این شکل های عجیب و غریب وجذاب ساخته ی دست طبیعت است و هیچ بنی و بشری در ساخت آن ها کوچک ترین نقشی نداشته است. در واقع سنگ های رسوبی هستند که شن و ماسه روان، گل ولای و خاک های رس با رسوباتی از اطراف دره باهم در این مکان ترکیب شده اند و سنگ ماسه و شیل یا همان سنگ رسوبی را به وجود آورده اند که به مرور زمان هوازدگی سبب گشته که لای سنگ و شیل ها کم کم هوازده شوند و جریان آب آن ها را از میان بردارد  و ماسه سنگ هایی که محکم تر و سخت تر بودند باقی بمانند و این شکل های فانتزی و جذاب را خلق کنند.

دره عجیب یوتا

همچنین به این منطقه مغازه ی چینی طبیعت نیز گفته می شود چون خاصیت شکنندگی این شکل ها به سبب هوازدگی سبب شده این دره فانتزی ایالت یوتا شکل کنونی خود را از دست بدهد و فرسایش مجدد آن را تبدیل به شن نموده است و باعث به وجود امدن شکل های جدید مانند خاک سطحی شسته شده گردیده است.
محلی ها این منطقه را با نام های گودال هادس که هادس نام خدای دنیای مردگان در افسانه های یونان باستان می باشد و زمین بازی شیطان شناخته می شود.

 

دره عجیب یوتا آمریکا

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است